flonoen Skrevet Februar 26, 2012 Share Skrevet Februar 26, 2012 Haakon: jeg "hisser meg opp" fordi det er så forbanna unødvendig å bryte inn i en diskusjon med "lol småunger legg dåkker dette er ikke noe poeng i å diskutere". Det var kanskje ikke ordrett det du skrev, men essensen i det. Hvem gir deg retten til å avgjøre hva andre her inne finner diskusjonsverdig? Om du synst det blir for mye tomme diskusjoner her inne får du prøve bmwccn sitt forum, der holdes diskuteringen til det absolutte minimum av hva som er nødvendig for å kalle det et diskusjonsforum. Adivass: Jeg forstår godt poenget ditt, og moderer meg litt. Man kan nok aldri finne på slikt og være 100% innenfor hva som er lovlig i §3, men det må jo finnes graderinger. Skal det være like lite varsomt og hensynsløst å sladde midt på natta i en rundkjøring i gokk som gjennom sinsenkrysset kl 16:00 en fredags ettermiddag? Det synes ikke jeg, det ene kan kvalifisere til bot og kanskje en prikk eller to, det andre kan godt føre til direkte beslag. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
asv Skrevet Februar 26, 2012 Share Skrevet Februar 26, 2012 Haakon: jeg "hisser meg opp" fordi det er så forbanna unødvendig å bryte inn i en diskusjon med "lol småunger legg dåkker dette er ikke noe poeng i å diskutere". Det var kanskje ikke ordrett det du skrev, men essensen i det. Hvem gir deg retten til å avgjøre hva andre her inne finner diskusjonsverdig? Om du synst det blir for mye tomme diskusjoner her inne får du prøve bmwccn sitt forum, der holdes diskuteringen til det absolutte minimum av hva som er nødvendig for å kalle det et diskusjonsforum. Adivass: Jeg forstår godt poenget ditt, og moderer meg litt. Man kan nok aldri finne på slikt og være 100% innenfor hva som er lovlig i §3, men det må jo finnes graderinger. Skal det være like lite varsomt og hensynsløst å sladde midt på natta i en rundkjøring i gokk som gjennom sinsenkrysset kl 16:00 en fredags ettermiddag? Det synes ikke jeg, det ene kan kvalifisere til bot og kanskje en prikk eller to, det andre kan godt føre til direkte beslag. Som jeg har påpekt så er jeg forsåvidt enig med deg, MEN! Du har antagelig hørt om rutinemessig konfiskering av førerkoret? Dette er vanlig i mange situasjoner, men betyr ikke nødvendigvis at man "permanent" mister førerretten. Det er det opp til en domstol å vedta. Jeg påpekte at under en rettssak så vil jeg tro (uten at jeg har førstehåndskunnskap) at lokalisjon og klokkeslett vil kunne være formildende omstendigheter. For alt vi vet ender sjåføren opp med bot og prikker, men får beholde sertifikatet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Silverboy Skrevet Februar 26, 2012 Share Skrevet Februar 26, 2012 Dere vet aldri om det plutselig kommer ei lita jente i mørke klær spaserende ut midt i veien som du ikke ser fordi lysa dine er retta i helt feil retning På sett og vis enig både det ene og det andre synspunktet i denne diskusjonen, men må bare quote akkurat dette: i en rundkjøring, når treffer lysene først den unge jenta som krysser rundkjøringen (altså da er midt i veien og ikke skogholtet / grøft, når lysene peker rett ut av rundkjøringen (vanlig kjøring) eller når den peker "inn" i rundkjøringen i den retningen man er på vei (sladd)? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
haakon85 Skrevet Februar 26, 2012 Share Skrevet Februar 26, 2012 Haakon: jeg "hisser meg opp" fordi det er så forbanna unødvendig å bryte inn i en diskusjon med "lol småunger legg dåkker dette er ikke noe poeng i å diskutere". Det var kanskje ikke ordrett det du skrev, men essensen i det. Hvem gir deg retten til å avgjøre hva andre her inne finner diskusjonsverdig? Om du synst det blir for mye tomme diskusjoner her inne får du prøve bmwccn sitt forum, der holdes diskuteringen til det absolutte minimum av hva som er nødvendig for å kalle det et diskusjonsforum. Adivass: Jeg forstår godt poenget ditt, og moderer meg litt. Man kan nok aldri finne på slikt og være 100% innenfor hva som er lovlig i §3, men det må jo finnes graderinger. Skal det være like lite varsomt og hensynsløst å sladde midt på natta i en rundkjøring i gokk som gjennom sinsenkrysset kl 16:00 en fredags ettermiddag? Det synes ikke jeg, det ene kan kvalifisere til bot og kanskje en prikk eller to, det andre kan godt føre til direkte beslag. Hvis du leser mitt første innlegg i denne tråden litt mer nøye så vil du se at jeg poengterer at det er fåfengt å prøve å argumentere FOR det å sladde/herje i rundkjøringer. Jeg sa dette fordi jeg synes det er unødvendig å prøve å forsvare såpass uforsvarlig oppførsel i trafikken. Jeg har aldri sagt at man ikke kan diskutere om straffen fra politiet var for streng. Og hersketeknikker som "om du synst det blir for mye tomme diskusjoner her inne får du prøve bmwccn" vil jeg har meg frabett. Ingen grunn til å bli sinna. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flonoen Skrevet Februar 26, 2012 Share Skrevet Februar 26, 2012 Ble ikke sinna, bare litt provosert. Men jeg misforsto deg litt, så da får jeg bare unnskylde. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
haakon85 Skrevet Februar 26, 2012 Share Skrevet Februar 26, 2012 Ble ikke sinna, bare litt provosert. Men jeg misforsto deg litt, så da får jeg bare unnskylde. No stress, sånt skjer. He he! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TheEspenK Skrevet Februar 26, 2012 Share Skrevet Februar 26, 2012 Ser det er meninger her så jeg legger ut mine. Et stort spmål fra meg: Hvor finner en alle idiotene i uniform som til enhver tid er klar til å håndhve den mest toskeste regel byråkratiet NOrWAY finner på.. Bemerker meg også at enkelte har større problemer med lovens lange arm enn andre under samme forutsetninger, rart det der .. Pussig at norge har europas mest forurensende kjøremønster og europas langsomste trafikk mellom byer, vi glemmer heller ikke den eldste bilparken. Hvorfor skal trafikk-mønstret i norge virke mot normalt?Som andre nevner så finnes det forbytere i landet men betjentene tør kanskje ikke møte de? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Henrik... Skrevet Februar 26, 2012 Share Skrevet Februar 26, 2012 man sladder jo ikke kun for å vise seg fram? klart det er MORRO! "noe av det værste jeg veit" haha...kjøp deg fwd du da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Simpel Skrevet Februar 27, 2012 Share Skrevet Februar 27, 2012 Et stort spmål fra meg: Hvor finner en alle idiotene i uniform som til enhver tid er klar til å håndhve den mest toskeste regel byråkratiet NOrWAY finner på.. Staten bruker masse penger på å utdanne disse og betale de lønn for at de skal håndheve alle slags regler. Jeg lurer på hvor alle idiotene som ikke klarer å følge ganske enkle trafikkregler kommer fra. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjennern Skrevet Februar 27, 2012 Share Skrevet Februar 27, 2012 Pussig at norge har europas mest forurensende kjøremønster og europas langsomste trafikk mellom byer, vi glemmer heller ikke den eldste bilparken. Hvorfor skal trafikk-mønstret i norge virke mot normalt? Nå er det vel ikke veistandarden som gjør at noen velger å legge bilen brett i ei rundkjøring. Konsekvens heter det når du blir ferska og mister lappen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wirrumsen Skrevet Februar 27, 2012 Share Skrevet Februar 27, 2012 Det var det jeg sa til den fine mondeoen som kom inn på parkeringsplassen til Coop Obs her i lillestrøm lørdag natt kl0100 og ville ta lappen min fordi jeg snurra litt rundt på nysnøen der inne Slapp med advarsel og at de ikke ville se meg på veien igjen. Jeg prøvde å spørre hva som var feil med at jeg sklei litt alene inne på en stor parkeringsplass uten fare for andre. Men det slo ikke deg at det er tettbebyggelse av boliger i umiddelbar nærhet, og at disse kanskje ikke ønsker å få nattesøvnen ødelagt? Jeg regner med det ikke er en stillegående el-bil du har... Tror ikke du selv vil være særlig fornøyd om naboen hamrer løs med trommesettet sitt midt på natta. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Henrik... Skrevet Februar 27, 2012 Share Skrevet Februar 27, 2012 Det var det jeg sa til den fine mondeoen som kom inn på parkeringsplassen til Coop Obs her i lillestrøm lørdag natt kl0100 og ville ta lappen min fordi jeg snurra litt rundt på nysnøen der inne Slapp med advarsel og at de ikke ville se meg på veien igjen. Jeg prøvde å spørre hva som var feil med at jeg sklei litt alene inne på en stor parkeringsplass uten fare for andre. Men det slo ikke deg at det er tettbebyggelse av boliger i umiddelbar nærhet, og at disse kanskje ikke ønsker å få nattesøvnen ødelagt? Jeg regner med det ikke er en stillegående el-bil du har... Tror ikke du selv vil være særlig fornøyd om naboen hamrer løs med trommesettet sitt midt på natta. å spinne et par runde på en parkeringsplass tar max 2 minutter da! men er jo lite lurt når den parkeringa ligger 15 sekunders kjøringa fra poltistasjon Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erebus Skrevet Februar 27, 2012 Share Skrevet Februar 27, 2012 Det å inneha sertifikat er ingen menneskerett...oppfører du deg som en idiot i trafikken, fortjener du ikke å ha rett til å føre en bil.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TheEspenK Skrevet Februar 27, 2012 Share Skrevet Februar 27, 2012 Staten bruker masse penger på å utdanne disse og betale de lønn for at de skal håndheve alle slags regler. Pussig nok rettes disse mer mot statskassen enn vår trafikksikkerhet. Et artig faktum: En av de 2 minst intligente folkegrupper, politi-betjenter!Nå er det vel ikke veistandarden som gjør at noen velger å legge bilen brett i ei rundkjøring. Det er også bevist at ved et normalt kjøremønster vil en tilegne seg normal kjøreatferd. MAO, lær folk litt om bilen når de tar førekort istedet for å skremme de med at dette er farlig!Det å inneha sertifikat er ingen menneskerett...oppfører du deg som en idiot i trafikken, fortjener du ikke å ha rett til å føre en bil.. Akkurat mitt poeng erebus. Spmål blir da hvorfor en i norge lærer noe så idiotisk som å kjøre bilen der du som fører har minst kontroll over den.Å sladde i en rundkjøring, nå tenker jeg en tom rundkjøring, burde neppe gi deg mer enn et overbærende smil fra stativene noen kaller betjenter. Tenk på¨en ting. Trafikk-reglene i alle land håndheves av mennesker som er overbevist at dette er farlig. Det kan det også være men det finnes noe som heter kontroll i den enkelte situasjon. Selv synes jeg fint en kan holde 100-110 over en fjellovergang mens en selvfølgelig ikke kan sladde i en rundkjøring i rushtiden. Det er bot for begge mens begge burde løses med det politiet praktiserer i mange andre land i Europa, vennlig irettesettelse. Da ville du selvfølgelig måtte stille med en betjent som kan ta egne agvgjørelser men desverre brukes den kostbare utdanningen simpel skryter av på å lære de håpefulle uniformene å holde blyanten riktig over bøte-formularet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Silverboy Skrevet Februar 27, 2012 Share Skrevet Februar 27, 2012 Så ett godt eksempel på "skjønn" på ett tv program som fulgte politiet, ikke cops eller de sykt overdramatiserte programmene, hvor en kjørte en bilist god del for fort. Si han kjørte i 100 i 50 sona nattestid. Politiet stoppet han, forklarte faren ( den reelle faren), sa at dette gikk så fort at han nå måtte få en bot, men at han skrev at forsvarlig fart på det aktuelle sted og tid var 70, og at han da fikk bot for overskytende.. Slikt får man respekt for finnes heldigvis noen slike her til lands også Det motsatte kunne leses i lokalavisa i dag, da en bilist fikk bot for 120 i 100 sona søndag morgen kl 05.30... Og da var det jo rene sommerværet... Det KAN jo hende han faktisk holdt 150 men tviler sterkt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå