Gå til innhold

Bmw E36 sedan 3xx? *SOLGT*

M|Fjeld
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 522
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Spare vekt...?! Altså...en ting er å ta ut selve soltak-kassetten og tilhørende motor og kabler.. men å sveise igjen taket ser jeg ikke på som noe vektbesparing.. Menmen..din bil..blir vel 316 motor på denne snart?eller skal den selges neste uke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spare vekt...?! Altså...en ting er å ta ut selve soltak-kassetten og tilhørende motor og kabler.. men å sveise igjen taket ser jeg ikke på som noe vektbesparing.. Menmen..din bil..blir vel 316 motor på denne snart?eller skal den selges neste uke?

Hele kassetten er fjerna da.. Hallo!? :P

Hmm... Her blir det bytta både biler og motorer kjappere en jeg rekker å bytte sokker. Spent på hva som lir av denne med tiden da.

:mrgreen:

Mener på at en takluke veier endel, så er mye å spare der. :-k

Fleste banebiler m/ takluke river det av og sveiser igjen. ;)

Sparer noe og 30kilo har jeg hørt, og når det er i toppen av bilen så har det fort mye og si på kjøreegenskapene, som er helt eksemplariske på denne bilen :) Ligger som lim på veien!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Peis på masse rustløser (VD-40 etc), se om du har en hammer som ikke slår i stykker mutter, og kakk litt på den mens du varmer.. Evt se om du kan få til noe med en rørtang etter stor dose med løser (la d virke en stund) og varme! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og når du får det løs anbefaler jeg å ha beskyttelsesspray om du får tak i, eller noe lignende som HS-5000 på gjengene etterfulgt av teip rundt alt av gjenger :) Jeg har gjort det på min, og jeg når jeg løsner på skruen kan jeg sende hele justeringsringen og fjæra rundt et stykke ned :) Du blir ikke å angre på det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode tips & triks folkens! :)

Har allerede varmet opp og hamret til med hammer og meisel, men rikka seg ikke en millimeter :( Så får ta og skru av coilovern og se om litt tyngre redskap får løsnet dette! Kjærra skal NED på bakken koste hva det koste vil! 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5zl6bkwvbxjj6mbaq8kg.jpg

4cbyuf4hxab00fw9hm1u.jpg

eglbc12ypc5ydb8a98hk.jpg

r5tatgetmpmmfzw66x06.jpg

xo1jlk865d5ul2g9uy53.jpg

Pusser ned bilen og gjør bilen klar for lakkering! :) Maskinen gikk dessverre adundas, så takk til ealoken som stiller sin maskin til dispensasjon! :applause:

Blir å fortsette med arbeidet imorra, så blir det lakkering i garasjen om en drøy ukes tid om alt går etter planen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...