Gå til innhold

Bmw E36 sedan 3xx? *SOLGT*

M|Fjeld
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 522
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Nå er det ikke lett å lese svaret fra BT, men står det ikke "retningslinjer fra produsenten følges". Gir de ut slike retningslinjer da? Må vel ligge en dokumentasjon til grunn om de faktiske forskjeller, ikke bare "tro meg, de er helt like, egentlig!".... ?

Bare synes jeg ser så mange forskjellige "godkjent søknader" på forskjellige ting, og de sier jo alltid "vi godkjenner ombyggingen hvis produsenten sier det er greit" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir jo ikke low budget dette, hvis du skal bygge om og godkjenne til M3. Først må du ha motor/gir, må fort regne med 35 000 bare der. Så er det endel i understellet du bør bygge om, jeg vet at du ikke trenger å bygge om alt, men du bør skifte ut endel hvis du skal øke effekten såpass. Nye stabstag må du ha, sperrediff gjerne? Nye skiver foran og bak hadde jeg valgt. Rust må du også ta, ellers kommer de til å være vanskelig på selve godkjenninga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det ikke lett å lese svaret fra BT, men står det ikke "retningslinjer fra produsenten følges". Gir de ut slike retningslinjer da? Må vel ligge en dokumentasjon til grunn om de faktiske forskjeller, ikke bare "tro meg, de er helt like, egentlig!".... ?

Bare synes jeg ser så mange forskjellige "godkjent søknader" på forskjellige ting, og de sier jo alltid "vi godkjenner ombyggingen hvis produsenten sier det er greit" :)

Det står at de tillater slike ombygginger, og sålenge papirer på donorbil er i orden så skal det gå helt fint :)

Dette er jo gjort 100 ganger av andre, så de godkjenner jo dette! Men hvorfor ikke bare kjøpe delebil og ta motor + understell å sette over?

Nettopp :) En kompis av meg gjorde dette for 2 uker siden. Viste donor bil, byttet over og kjørte til etterkontroll.

Henter bil fra England etter planen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir jo ikke low budget dette, hvis du skal bygge om og godkjenne til M3. Først må du ha motor/gir, må fort regne med 35 000 bare der. Så er det endel i understellet du bør bygge om, jeg vet at du ikke trenger å bygge om alt, men du bør skifte ut endel hvis du skal øke effekten såpass. Nye stabstag må du ha, sperrediff gjerne? Nye skiver foran og bak hadde jeg valgt. Rust må du også ta, ellers kommer de til å være vanskelig på selve godkjenninga.

Heihei, Jeg vet hva det koster og hva som må skiftes.. ;):roll: Henter en komplett M3 fra England, sender den på trafikkstasjonen og bytter så det nødvendige i første omgang får å få bilen min godkjent. Bytter så deler etterhvert som ting slites..

Tøft at du får godkjenne dette :P Har lyst å sende søknad om ombygging til turbo men tørr ikke :P

Nå er det kun en søknad som er godkjenten da, men går nok gjennom :) Tok meg 5min å skrive søknaden for så sende :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Crappy mobilbilder, men det får gå :) Har satt bilen på bukker for å ta litt av hvert ;)

Her skal RZ'ene poleres, diffen sveises og gamle motorn ut! Skrudde også av toppen på B28'en, og til min store overraskelse så var topp og blokk sprekkfritt og plant(målt med rettholdt) :) Vannpumpa har takket for seg, sikkert derfor den ble satt til side. Så denne klumpen er nok good to go om ei lita stund :)

42x1pakxee9scz3szd3f.jpg

gxz7g0dd3vrzsw3fvt3s.jpg

cfcogbom0mpdimr8vl3t.jpg

s6m7old18wrrfbeyilqh.jpg

hh08j8ntu4rjzf3mcc9s.jpg

Vil dette si at det er en m50b25 topp?

e8abi53tcm8aa8ivbori.jpg

rffw5wkzynco3vfxcuiu.jpg

hpl7wyesn86vvwgt25cs.jpg

Kjekt med stort verktøy :mrgreen:

ly8iw12l9imj3uxi8dfs.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikkje så lett å se sprekker i toppen når den er så skitten og fæl som på bildene dine...ta å vask den ordentlig du så er det fram med brillene ;)

kjent plass disse toppene sprekker er fra eksosventil/kanal mot kjølevannskanal..gjerne rundt cylinder nummer 4-5

hvordan skal du få motoren til å virke? disse kommer jo med startsperre og piss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, er klar over at det kan forekomme mikroskopiske sprekker som det blotte øyet ikke kan se :) Lar den stå i delevaskeren et par timer.. Sjekker den nøye deretter

Hjernen sender jeg til Eirik Viste med tida, han fjerner startsperra og legger til noen få mods etter ønske(etter hva jeg husker) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uau7okvncs77h9p6v8j9.png

Jeg søker herved om tillatelse til å bygge om min 1992 BMW 320i E36 med reg.nr PP15099 til 1994 M3 3.0 E36.

Denne motoren leverte 286hk og 320nm fra fabrikk. M3 ble levert med oppgradert understell og bremser samt tykkere stabstag framme og bak.

Dermed skal det holde at jeg bruker bremser, understell og stabstag fra M3.

Ser fram til å høre fra dere!

Mvh Markus Fjeld

Takk for hyggelig kommentar MeSs :) Sendte denne her sammen med teksten som står under.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...