Gå til innhold

Bmw E36 sedan 3xx? *SOLGT*

M|Fjeld
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 522
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Dro ned til "verkstedet" for å fortsette på bilen. Sto ute og frøys stakkars, så kjekt å få den inn i varmen en liten stund :)

Planen for dagen var å få montert svinghjul, clutch og kasse fra manuell.

esvpo19lcjo9arzcq2zo.jpg

Heisa opp motoren jeg hadde liggende og begynte å ta av girkasse, clutch og svinghjul

36offx0ngn37je33eyug.jpg

obnrizl19uh1rv2ii2xm.jpg

Det gikk forholdsvis enkelt og greit og nødvendige deler var i "gjenbrukbar" stand :)

qb9yepgcce7ik2orbuwt.jpg

8cssqix0k6m1bh7umixs.jpg

o11mnncobokciei7wikc.jpg

Tok av svinghjul og converter og heiv på det "nye" svinghjulet fra den henslengte b20'en..

Til min store frustrasjon satt nålelageret i b20'en bomfast..! :x Pakket sammen og dro hjem i påvente av nytt lager

3whhas36sshy3mri5naf.jpg

Fortsettelse imorgen! :)

upe13xhv3ju2h59mhmo0.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan hende du finne rigjen ett stempel eller to om du er heldig inni der :P restene ligger igjen langs fetveien :D hehe
:lol:

Skal åpne og sjekke motoren for moroskyld :P Sikkert et pent syn ;) Men hvordan fungerte clutchen? Er fattig så bruker den som sto i b20'en :P

Mye jobb å bygge om? Ser da ut som du takler dette greit :) Henter du bare pedalsett fra en manuell eller må du kjøpe et pedalsett som er tilpasset en original automat?

Jotakk! :) Har skrudd en del før, så er ikke helt fersk i faget, hehe ;)

Angående ombygging.. Pedalsett henter jeg fra en manuell bil, må bytte slavesylinder også så er noe jobb.

Har ingen hastverk med å bli ferdig, så får ta den tida det tar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ole vært borti den så skjønner jeg hvorfor den er slakt :lol: Hehe.. Fra spøk til revolver.. Ser forsåvidt grei ut, får bare pusse trykkplata og svinghjul med noe sandpapir så holder nok det inntil videre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør ha clutchpumpe, med mindre du skal clutche med bremsepedalen..

Uttak til clutchpumpa finner du på bremsevæskebeholderen. evt så må du ha en fra manuell gir.

Eller så kan du ha en egen beholder, Som går slange til clutchpumpa og videre til slavesyl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...