Gå til innhold

Bmw E36 sedan 3xx? *SOLGT*

M|Fjeld
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 522
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Våknet til nok en dag med strålende sol og stort antall varmegrader! :) Ettersom min venter på et svinghjulslager for å få den sammen igjen, så tok jeg en vask av 525'en til en kompis som jeg bruker om dagen.

Var skitten som få! Seriøst mye bruk av avfetting og skum/såpe måtte til da bilen var inngrodd i møkk! :o:P

ruaeyj582gwqs9vxpmjg.jpg

Har ingen bilder fra før vask, så tok et bilde som er fra 1 måned sida.. Bilen var like skitten idag.

6divwo1cn0tkvmsklqg0.jpg

Etter en runde med rubbing :)

n596q1ct86tf62unlj1w.jpg

Voks påført! :D

ibyvzcu1raq5lmo2u6rd.jpg

Tok en tur i vårsola etter vasken på fine og tørre veier :)

pe7om549xjw3rblwmm20.jpg

Henta også ut et lass med deler fra Mekonomen.. Dessverre går mesteparten av dette til en av firmabilene til far (Peugeot Partner) bortsett fra et lite svinghujlslager som kommer til gode på e34'en min :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dro en tur til Flateby for å hente en delebil til en kompis igår..

Da han bare skulle ha fronten og motor så kjøpte jeg resten av kjærra og henter den så fort han er ferdig med sitt :)

Dermed har jeg da pedalsett, clutchpumpe, slavesylinder og masse deler til overs skulle noe gå galt :D

w10zuwrnkabkp8minpdx.jpg

n5zpvhpmiu9l9wst0b95.jpg

Fått kjærra hjem på tomta :) Nå om dagen går tiden til den hvite varebilen hvor nesten hele forstillinga skal byttes..

Regner med å bli fort ferdig så jeg kan få pusla med e34'en igjen :D

5ld9alpy1dgqahyyv7p5.jpg

2txhh676wzsfehak86qz.jpg

l5g0hchcewifi58jyq8v.jpg

tmzvqjtw8gcbzuead2y8.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok ei lita økt på bilen idag :)

Satte den opp på bukker og startet med å presse inn svinghjulslageret.. Gikk enkelt å greit, så nå står clutch og girkasse for tur :D

Deretter var det tid for å dille litt med interiøret, bagasjeluka var låst igjen fra innsiden så var en LITEN jobb å få opp den igjen.. :P Klarte det etter MYE knot og banning! Automat-driten ble demontert og førerstolen smurt opp. Alt i alt en god økt! :)

f0eyu8dnaknljrwqvxgb.jpg

pmp339mdhuil8406ldqb.jpg

jhsberphbyrsi6omwzjb.jpg

47c29bn3k0zhj5ndkjpe.jpg

zougtlp7bycxrx8wvcma.jpg

Loddet ledningene sammen og klemte til med en "kabelsko" deretter :) Fungerer utmerket :D Starteren går rundt hvertfall..

4kjsiim3rgicjh1fz7aj.jpg

rxhhyqm896egki4dte2y.jpg

Spacet opp wieren (som lar stolen bevege seg fram og tilbake) da denne var noe slapp. Nå er det stramt og fint :)

ga8vb30oj2wcc14z3kz5.jpg

Smurte opp glideskinnene og alt av bevegelige deler da dette var tregt og tungt.. Nå går alt som en drøm :)

riciqgy1d7b3t1bxf7ul.jpg

b1gmsl50vl8gvviid0y4.jpg

Begge tåkelysa hadde sort lyktefilm på seg. Dette er nå fjernet da det ikke ser ut i måneskinn :P

tna9js01ij5pbbtg2axu.jpg

7wvgmhsjxfcdoycriupk.jpg

Slik bilen står nå! Imorgen er planen å få inn clutch, girkasse og mellomaksel :) Pedalsettet skal ut og noe elektrisk skal fikses på.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SKulle ønske jeg hadde sånt pågangsmot...er lat jeg.. :P

står du ute og skrur?

Pågangsmot er kjekt å ha når man skrur.. :)

Står ute og skrur ja! :) Har hatt bilen på Motorsenteret på Rud den siste tiden.. Bilen som sto ved siden av min ble påtent i helga :shock: Så tok da min hjem i frykt for lignende hærverk og det var egentlig like greit, da får jeg pusla med bilen mer enn før :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gårsdagen var fylt med skyfri himmel og t-skjorte/shorts vær! :D Da var det bare å komme seg ut å skru 8)

Fikk tatt ut midtkonsoll, rattstamme og pedalsett samt rydda litt opp i noen kabler.. Får bare beklage elendige HTC bilder, men kamera har forsvunnet på mystisk vis :P

ayge7bi7difqd17zzh3d.jpg

3ed162gr7dymi6hxnf5e.jpg

zr7eee0cw8wa012nfrnc.jpg

0nikhpw5jz0q9ny8zcln.jpg

5kvvwo0lq7yijzadsj7f.jpg

binshuhgw18v3gpg2522.jpg

ehu922cu67ytsj936btp.jpg

eudlmrwd5csxu0s566du.jpg

Girkasse skal inn i dag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for hyggelige tiilbakemeldinger! :D Viktig å dokumentere Glema ;)

Har nå montert og sentrert clutchen, prøvde å få inn girkassa igår også.. Var litt tungt på bakken så tar det senere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1j7z8ioh5rhfqnhakp1e.jpg

Vaska bilen idag..

nkvj1jnvun5g3yzhnn9l.jpg

Fant også fram en vifte som jeg hadde liggende.. Hadde helt glemt at jeg hadde den.. Blåser som en orkan! :D

Den både suger og dytter luft, så blir å montere denne bak raddisen for å ha der som back-up skulle noe gå galt :P

etlvwymmx6xnk78bbb39.jpg

Titta under baksetet, og der var det jaggu meg et batteri! Ikke dumt igrunn, da har jeg egen strømforsyning til anlegget :)

wc98y5ic17wygt7aels8.jpg

i52dekotwbks0iv8med5.jpg

3kpb492gpdc1jpn7yr9x.jpg

Shift-light integrert i dashbord :) Kun prøvemontert, skal legge noe glassfiber rundt for å få en smuud overflate.. 8)

he3bx00m58mcnnd3zdyu.jpg

fg3j3bfvgqncxgd9lrhm.jpg

Var også en tur innom den lokale skraphandlern idag, og der fant jeg overraskende nok en pen e28 518 uten spesielt mye rust eller annet.. :shock:

Synd igrunn, for denne kunne levd på veien i mange år til.. :(

Jaja.. Motoren startet og gikk like pent som om den skulle være ny! :) Så da blir det å skru den ut ila neste uke og ta den med seg hjem :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...