wicky124 Skrevet Mars 22, 2012 Share Skrevet Mars 22, 2012 Hva skal du med den motoren da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M|Fjeld Skrevet Mars 22, 2012 Forfatter Share Skrevet Mars 22, 2012 Har noen gromme planer for den skal du se (TURBOOOOOOO...!!!) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tordah Skrevet Mars 22, 2012 Share Skrevet Mars 22, 2012 Var også en tur innom den lokale skraphandlern idag, og der fant jeg overraskende nok en pen e28 518 uten spesielt mye rust eller annet.. Synd igrunn, for denne kunne levd på veien i mange år til.. Jaja.. Motoren startet og gikk like pent som om den skulle være ny! Så da blir det å skru den ut ila neste uke og ta den med seg hjem Sto den på Isi ? ser du bor i lommedalen, så da er ikke det så langt unna Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M|Fjeld Skrevet Mars 22, 2012 Forfatter Share Skrevet Mars 22, 2012 Den sto på Isi ja Bare å komme en tur Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tobiasw Skrevet Mars 22, 2012 Share Skrevet Mars 22, 2012 Bra dokumentert arbeid så langt, morro å lese Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M|Fjeld Skrevet Mars 24, 2012 Forfatter Share Skrevet Mars 24, 2012 Bra dokumentert arbeid så langt, morro å lese Takk! Alltid hyggelig med slike tilbakemeldinger! Er viktig å dokumentere eget arbeid Over til noe annet.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hermanoo90 Skrevet Mars 24, 2012 Share Skrevet Mars 24, 2012 YAY! Grattis, deilig følelse å ha den på plass?=) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M|Fjeld Skrevet Mars 25, 2012 Forfatter Share Skrevet Mars 25, 2012 Yeah! Kjekt å få den på plass Var ikke lett, lå på grusen og løfta hele kassa for hånd.. Men men.. Imorgen er planen å montere manifoldene og starte opp kjærra igjen og se hvordan det funker Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Mars 25, 2012 Share Skrevet Mars 25, 2012 Løfta kassa for hånd?! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M|Fjeld Skrevet Mars 25, 2012 Forfatter Share Skrevet Mars 25, 2012 Løfta kassa for hånd?! Jepp, brukte 3 timer.. Var greit sliten etterpå.. Har idag montert giroverføring og lagd noe egne girkassefester Fikk fyra opp bilen også uten lmm og manifolder! Hørtes ut som en traktor Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
APedersen Skrevet Mars 27, 2012 Share Skrevet Mars 27, 2012 Digg å få på kassa Har du fylt på olje på girkassa da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
evi Skrevet Mars 27, 2012 Share Skrevet Mars 27, 2012 Følger med her. *Mine innlegg* Bra jobbet så langt! Flere bilder! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M|Fjeld Skrevet Mars 27, 2012 Forfatter Share Skrevet Mars 27, 2012 Digg å få på kassa Har du fylt på olje på girkassa da? En stor lettelse å få den på Olje er det allerede på kassa fra før av Følger med her.*Mine innlegg* Bra jobbet så langt! Flere bilder! Tusen takk! Mer bilder kommer Liten update.. Har fått på eksosen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M|Fjeld Skrevet Mars 29, 2012 Forfatter Share Skrevet Mars 29, 2012 Da var endelig Peugeoten ferdig, så da er det fullt fokus på bimmern fremover! Har planer om å få den kjørbar til Tønsberg Cars % Coffee BMW Meet 15.april.. Så må kaste meg rundt for å få dratt dette sammen nå! Girkassa montert! Har brukt spakstell fra e28, funker knall Satt inn instrumentpanel etter rengjøring av glass og visuell kontroll Kjekt å ha når man skal flytte på diverse småting Pussa ned det meste av overflaterust idag.. Forseglet med anti-rust lakk så rusta stopper Her må nok hele plata rundt tanklokk byttes ut, mye rust på det område... Skrapte kalippern ren for dritt.. Sprayet med noe grønt/gull deretter.. Ser bedre ut enn før hvertfall Ettersom det sto en automat i bilen og mellomaksel deretter så ble det til at jeg bytta krysset fra automatkassa over på manuellen. Viste seg å være en vrien jobb, men ble bra tilslutt! Satt GODt fast.. Ute! Sprayet på med masse tjærespray, fungerer supert til å løsne opp fastrusta deler! Begge drivaksel flenser av Ettersom inngående aksel er større på automat-kassa så kappet jeg litt her og der for å få det til å passe.. Måtte modifiseres en del Skal sveises sammen ved en senere anldening Montert! Målte opp avstand mellom aksling og flensen 16.5cm Blir å forlenge drivakselen ila morgendagen, så får en se hvordan det går Slik bilen står nå Hengern er et påbegynt sideprosjekt, skal strippe den helt ned til ramma og bygge den opp igjen.. Noen ideer om hva jeg kan gjøre med hengern? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M|Fjeld Skrevet Mars 31, 2012 Forfatter Share Skrevet Mars 31, 2012 Da skal motoren selges til fordel for ny Alt av ledninger og kjøleslanger er løsnet, forstillinga er tatt ned.. Skrur ned motoren ved å ta ned traversen.. Enkelt å greit Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå