joachim sørlie Skrevet April 6, 2012 Share Skrevet April 6, 2012 Må få orden på bilen da, vil se denne der Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tzunami Skrevet April 6, 2012 Share Skrevet April 6, 2012 må vel plane toppen osv, må man ikke? har ikke penger til å koste på motoren så mye for tiden, men får se det litt ann, spendt på trykktestresultatene iallefall! uansett så tenker jeg at 4. mai er "release"datoen på bimmern, så har litt tid til hva som enn må gjøres;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kekkonen Skrevet April 6, 2012 Share Skrevet April 6, 2012 Jepp jepp Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glenglen Skrevet April 6, 2012 Forfatter Share Skrevet April 6, 2012 Må si jeg var litt gira på å se bilen din jeg å Tzunami Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glenglen Skrevet April 6, 2012 Forfatter Share Skrevet April 6, 2012 Hehe Skal en tur utpå Tjøme rett ved Vrengensundet Må nesten hilse på da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M|Fjeld Skrevet April 6, 2012 Share Skrevet April 6, 2012 Bare å komme en tur utover det! Du har pm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///MoePower Skrevet April 7, 2012 Share Skrevet April 7, 2012 må vel plane toppen osv, må man ikke? har ikke penger til å koste på motoren så mye for tiden, men får se det litt ann, spendt på trykktestresultatene iallefall! uansett så tenker jeg at 4. mai er "release"datoen på bimmern, så har litt tid til hva som enn må gjøres;) Trenger ikke å plane toppen hvis den ikke er skeiv, legg et rettmål/vater eller lignende på den og se etter glipper, er det ikke glipper trenger du ikke å plane den. Toppakning skifter man på et par kvelder bare man hiver seg rundt, trenger ikke koste mer enn det pakningene koster.. Men det er jo litt verre hvis det er sprekker i toppen, da blir det straks litt mer omfattende.. Du er sikker på det ikke bare er luft i systemet? Hva ble gjort/skjedde før problemene oppstod? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tzunami Skrevet April 8, 2012 Share Skrevet April 8, 2012 Men det er jo litt verre hvis det er sprekker i toppen, da blir det straks litt mer omfattende.. Du er sikker på det ikke bare er luft i systemet? Hva ble gjort/skjedde før problemene oppstod? Jeg har prøvd å lufte flere ganger, men den virker så uforutsigbar. Den begynte egentlig bare å gå varm mens jeg var på vei hjem fra jobb, og siden det har jeg ikke fått styr på det. Jeg gruer meg litt til resultatet av trykktesten, men om den lekker så er det jo ikke lett å finne ut hvor det kommer fra heller? Eller er det noe de ser utifra resultatene? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tzunami Skrevet April 8, 2012 Share Skrevet April 8, 2012 Men det er jo litt verre hvis det er sprekker i toppen, da blir det straks litt mer omfattende.. Du er sikker på det ikke bare er luft i systemet? Hva ble gjort/skjedde før problemene oppstod? Jeg har prøvd å lufte flere ganger, men den virker så uforutsigbar. Den begynte egentlig bare å gå varm mens jeg var på vei hjem fra jobb, og siden det har jeg ikke fått styr på det. Jeg gruer meg litt til resultatet av trykktesten, men om den lekker så er det jo ikke lett å finne ut hvor det kommer fra heller? Eller er det noe de ser utifra resultatene? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///MoePower Skrevet April 8, 2012 Share Skrevet April 8, 2012 Hvis det er en utvendig lekkasje vil det være mulig å se det eller lete seg frem til det på et vis, holder den ikke på trykket og det ikke er en utvendig lekkasje (slanger, radiator, varmeregister, vannpumpe etc..) er det mest sannsynlig topp eller toppakning. Holder den på trykket derimot kan det hende du har feil på termostaten så den ikke åpner/lukker slik den skal, kjøleviften ikke starter som normalt pga feil med tempsensor / gåen sikring eller lignende, eventuelt kan skovelen på vannpumpen være skadet eller løsnet fra akslingen slik at du ikke får god nok sirkulasjon. Temperaturproblemer kan være så mangt, men du finner nok ut av det! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole Andreas Skrevet April 8, 2012 Share Skrevet April 8, 2012 hehe no kan eg isofal ikke komme, bilen min brant opp Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kai-P. Skrevet April 8, 2012 Share Skrevet April 8, 2012 Men det er jo litt verre hvis det er sprekker i toppen, da blir det straks litt mer omfattende.. Du er sikker på det ikke bare er luft i systemet? Hva ble gjort/skjedde før problemene oppstod? Jeg har prøvd å lufte flere ganger, men den virker så uforutsigbar. Den begynte egentlig bare å gå varm mens jeg var på vei hjem fra jobb, og siden det har jeg ikke fått styr på det. Jeg gruer meg litt til resultatet av trykktesten, men om den lekker så er det jo ikke lett å finne ut hvor det kommer fra heller? Eller er det noe de ser utifra resultatene? Ta av viftedekselet og inspiser bunnen av radiatoren. Den har en tendens til å gå opp i skjøtene der. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tzunami Skrevet April 8, 2012 Share Skrevet April 8, 2012 Trist å høre Ole :/ kaiP: har byttet radiator og vannpumpe, så skal ikke være noe problem der, det som hadde gjort meg mest frustrert er om det ikke er lekkasje:s men som sagt, frykter det værste:/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FredrikE24 Skrevet April 8, 2012 Share Skrevet April 8, 2012 Jeg er et skritt nærmere, tatt ut BMWn idag! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glenglen Skrevet April 8, 2012 Forfatter Share Skrevet April 8, 2012 Jeg er et skritt nærmere, tatt ut BMWn idag! Flotters fått litt panikk selv nå, valgte å ta av bakpotta for å montere ny med dobbel blank stuss.. endte opp med at jeg ikke likte den. så nå står jeg uten eksos og 1 uke til treff stiller uansett selfølgelig jeg da! med bil! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå