Gå til innhold

Jack adapter - hva brukes

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Skal bytte snart til sommerdekk og lurer på om dere bruker jack adapter (se bilde) mellom jack pad og garasjejekken, eller hvordan jekker dere opp bilen?

5qocc70fgkmq8x8w36ok.jpg

• Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
Det er ikke noe bilde her.. Men er jo bare å jekke på jekkepunktet med garasjejekken. Eventuelt på diffen og traversen.

Har lest enkelte innlegg der det blir frarådet å jekke mot diffen :?:

Den er vel ikke beregnet på slik påkjenning.

Skrevet

Hmm, har alltid hørt at det er greit, så har gjort det jeg, har jo gått bra, men pleier bare å jekke der for å sette den på bukker, så lar den ikke stå der mange dager :P Men hvis diffen ikke egentlig tåler det, så får man vel finne et annet sted å jekke da.

Men til det trådstarter spør om, jeg har aldri sett et slikt adapter, men er det ikke jekkeputer på bilen du kan jekke rett på da?

Skrevet

Jeg har planer om å kjøpe slike som det er bilde av i første post, men har ikke kommet så langt. Trenger vel igrunn bare en. På e46-en jeg hadde var det en slags bøyle som gikk under diffen. Denne kunne man fint jekke på.

Ved å bruke vanlig garasjejekk på de vanlige punktene blir disse ødelagt, men det er bare noe plastikkgreier som lett kan erstattes har jeg forstått.

Skrevet
Jeg bruker en helt vanlig jackpad fra biltema. Er hard gummi og koster 40kr:

http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Verkt ... ad-158200/

Hei

Jo jeg har en slik sak fra biltema, denne har jeg brukt i mange år på mine store biler, men på denne BMWn så er jekkefestet i bilen i plastikk og er hul innvendig. For meg virker dette feste noe svakt uten en form for "adapter" som fyller ut hulrommet. Jeg har ikke behov for noe merkeprodukter som det antydes, men jeg ønsker å være sikker på at ikke noe brytes sundt. Har laget meg en adapter i tre, men jeg trur denne ikke vil holde.

Skrevet

Biltema sin adapter vil ødelegge plastikken i det originale jekkepunktet ja. e46-en min hadde også samme type jekkepunkt, så det har vært slik en stund.

Skrevet
Biltema sin adapter vil ødelegge plastikken i det originale jekkepunktet ja. e46-en min hadde også samme type jekkepunkt, så det har vært slik en stund.

det er godt gjort å ødelegge jekkepunktet med de.. klarer man det bør man holde seg unne hele jekkinga og det å gjøre noe på bilen..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...