John Kr Skrevet Februar 26, 2012 Skrevet Februar 26, 2012 Hei Skal bytte snart til sommerdekk og lurer på om dere bruker jack adapter (se bilde) mellom jack pad og garasjejekken, eller hvordan jekker dere opp bilen?
spruddel Skrevet Februar 26, 2012 Skrevet Februar 26, 2012 Det er ikke noe bilde her.. Men er jo bare å jekke på jekkepunktet med garasjejekken. Eventuelt på diffen og traversen.
hao Skrevet Februar 26, 2012 Skrevet Februar 26, 2012 Det er ikke noe bilde her.. Men er jo bare å jekke på jekkepunktet med garasjejekken. Eventuelt på diffen og traversen. Har lest enkelte innlegg der det blir frarådet å jekke mot diffen Den er vel ikke beregnet på slik påkjenning.
spruddel Skrevet Februar 26, 2012 Skrevet Februar 26, 2012 Hmm, har alltid hørt at det er greit, så har gjort det jeg, har jo gått bra, men pleier bare å jekke der for å sette den på bukker, så lar den ikke stå der mange dager Men hvis diffen ikke egentlig tåler det, så får man vel finne et annet sted å jekke da. Men til det trådstarter spør om, jeg har aldri sett et slikt adapter, men er det ikke jekkeputer på bilen du kan jekke rett på da?
awt Skrevet Februar 26, 2012 Skrevet Februar 26, 2012 Jeg har planer om å kjøpe slike som det er bilde av i første post, men har ikke kommet så langt. Trenger vel igrunn bare en. På e46-en jeg hadde var det en slags bøyle som gikk under diffen. Denne kunne man fint jekke på. Ved å bruke vanlig garasjejekk på de vanlige punktene blir disse ødelagt, men det er bare noe plastikkgreier som lett kan erstattes har jeg forstått.
John Kr Skrevet Februar 28, 2012 Forfatter Skrevet Februar 28, 2012 Hei Legger til en liten filmsnutt som viser bruken av en Jack pad. Jeg ringte BMW i dag og spurte om dette, vedkommende jeg snakket med viste ikke noe om denne adapteren. Har forøvrig laget en i treverke, det kan hende at den vil sprekke, men jeg prøver, dersom dettte ikke går så skal jeg skaffe meg en slik sak. http://www.ecstuning.com/BMW-E92-M3-S65 ... ideo95-SD/
hao Skrevet Februar 28, 2012 Skrevet Februar 28, 2012 Men hvilke biler er det som har et sånt jekkpunkt da.?
rublings Skrevet Februar 28, 2012 Skrevet Februar 28, 2012 Jeg bruker en helt vanlig jackpad fra biltema. Er hard gummi og koster 40kr: http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Verkt ... ad-158200/
FredrikE24 Skrevet Februar 28, 2012 Skrevet Februar 28, 2012 Pleier å jekke der det passer seg der og da, en to-fire eller to og garasjejekk så er mye gjort
gullsakar Skrevet Februar 28, 2012 Skrevet Februar 28, 2012 Jeg bruker en helt vanlig jackpad fra biltema. Er hard gummi og koster 40kr:http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Verkt ... ad-158200/ +1 den på bildet er myk men de svarte er harde.. funker fjell men det står ikke ESC tuning på de og det er kanskje viktig for noen..
bmw_odd Skrevet Februar 28, 2012 Skrevet Februar 28, 2012 Jeg bruker også de fra biltema, syns de funker helt topp og billige er de jo også!!
John Kr Skrevet Februar 28, 2012 Forfatter Skrevet Februar 28, 2012 Jeg bruker en helt vanlig jackpad fra biltema. Er hard gummi og koster 40kr:http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Verkt ... ad-158200/ Hei Jo jeg har en slik sak fra biltema, denne har jeg brukt i mange år på mine store biler, men på denne BMWn så er jekkefestet i bilen i plastikk og er hul innvendig. For meg virker dette feste noe svakt uten en form for "adapter" som fyller ut hulrommet. Jeg har ikke behov for noe merkeprodukter som det antydes, men jeg ønsker å være sikker på at ikke noe brytes sundt. Har laget meg en adapter i tre, men jeg trur denne ikke vil holde.
awt Skrevet Februar 29, 2012 Skrevet Februar 29, 2012 Biltema sin adapter vil ødelegge plastikken i det originale jekkepunktet ja. e46-en min hadde også samme type jekkepunkt, så det har vært slik en stund.
gullsakar Skrevet Februar 29, 2012 Skrevet Februar 29, 2012 Biltema sin adapter vil ødelegge plastikken i det originale jekkepunktet ja. e46-en min hadde også samme type jekkepunkt, så det har vært slik en stund. det er godt gjort å ødelegge jekkepunktet med de.. klarer man det bør man holde seg unne hele jekkinga og det å gjøre noe på bilen..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå