BimmerE46 Skrevet Februar 26, 2012 Skrevet Februar 26, 2012 Har dere noen gode forslag til firmanavn til et firma som skal selge bil og noe deler. Det er ikke noe stort, men blir AS, og det er for det meste varebiler. Helst hele navn, ikke noe forkortelser, og ikke bare 2-3 bokstaver. Skal helst være "AUTO" i ordet/navnet, men "BIL" kan også gå om det høres bra ut. Ønskelig at ordet/navnet skal være norskt. Alle svar taes imot med takk.
Tom K Skrevet Februar 26, 2012 Skrevet Februar 26, 2012 Østfold Varebil, Mysen Auto, Indre østfold bil og deler ? ? ?
BimmerE46 Skrevet Februar 27, 2012 Forfatter Skrevet Februar 27, 2012 Har vært innom den IndreBil men ble ikke bestemt noe enda. Takker for forslag.
Stonescream Skrevet Februar 27, 2012 Skrevet Februar 27, 2012 Likte de forslagene som Tom K kom med egentlig. Slike navn får virker kanskje litt kjedelig, men seriøsiteten øker mye som kanskje er bra. Du må se på kundegruppen og se om navnet passer. Skal du selge billige senkesett, er kanskje lowparts ett "bra navn", men kanskje ikke like bra å komme med visittkort til andre firma med slikt. Verdt å sjekke opp hva som allerede finnes så du ikke tar noen andre sitt navn i forsøket på å finne noe til deg selv. Lager du et AS, er det sikkert greit å slenge på i slutten av navnet. Er med på å øke seriøsiteten kanskje?
Tom K Skrevet Februar 27, 2012 Skrevet Februar 27, 2012 Husk at seriøse firmanavn gjerne er "litt" kjedelige, se bare på store navn som "Møller" "GS-bildeler" "GIK turbo" jo mere fargerikt navnet er jo lettere er det å tro at det er en guttunge som prøver å leke butikk
Mariuse34 Skrevet Februar 27, 2012 Skrevet Februar 27, 2012 Jeg støtter Tom K. Styr unna speedracer auto etc. Gå for noe som sier hva du driver med. Og lag en ordentlig hjemmeside! hva skal du drive med?
BimmerE46 Skrevet Februar 27, 2012 Forfatter Skrevet Februar 27, 2012 Takker alle for forslag igjen Jeg eller vi skal drive for det meste med salg av varebiler, men iom at jeg hogger noen biler i ny og ned så vil det jo forekomme noe delesalg. Er på ingen måte ute etter et "kult, tøft" navn. Skal være mest mulig seriøst og prøve å beskrive virksomheten. Når det kommer til AS så vil det mest sannsynlig stå i slutten på navnet uansett hva det blir til. Har oversikt over alle firmanavn som er registrert i Brreg. Så jeg sjekker alle forslag og ideer forløpende for å elliminere dersom navnet er i bruk. Lurer på om BILMEGLER MYSEN AS, BILMEGLER EIDSBERG AS, eller AUTOMEGLER MYSEN AS, AUTOMEGLER EIDSBERG AS kan være seriøst og nogenlunde beskrivende? (Eidsberg er kommunen jeg bor i, og Mysen er navnet på sentrum/stedet på en måte) Høres det "utenlandsk" med Automegler, eller er Bilmegler bedre? Og selve ordet "bil" - megler er det jo flust av.
TheEspenK Skrevet Februar 27, 2012 Skrevet Februar 27, 2012 Noe som raskt kan assosieres til butikken din og som raskt treffer på google. Varebilen.no AS / VarebilenEidsberg.no AS "også delesalg nyere biler/varebiler" Selv ville jeg valgt Eidsberg større område men fremdeles med Mysen, kunne kanskje ta med Mysen som undertekst............ "Besøk oss eller ring vårt kontor på Mysen"
Mariuse34 Skrevet Februar 28, 2012 Skrevet Februar 28, 2012 Varebilmegleren, varebilbutikken, varebilspesialisten. tenk litt på hvem kundegruppen din er og hør hva de synes. er det eldre, unge, seriøse etc.
BimmerE46 Skrevet Februar 28, 2012 Forfatter Skrevet Februar 28, 2012 Varebilspesialisten er opptatt. Og føler ikke at jeg kan kalle meg spesialist Men hvordan blir det med for eks en butikk som heter Varebil....... AS, og har andre biler enn varebiler? Må det være bare varebil for at navnet skal kunne være bra? Jeg vet jo at rene merkebutikker også har andre merke i brukthallen, men de er liksom store fra før. Bør det være "megler" eller "megleren"? Jeg selv føler det er lettere å si Megleren eller som jeg uttaler det Megler'n.
Mariuse34 Skrevet Februar 28, 2012 Skrevet Februar 28, 2012 Jeg ville satt meg ned og googlet hva du driver med. Og forsøk å finne ut hvilke ord som går igjen. bygg navn eller slagord ut i fra det, så det gir høy treff på google, bing og kvasir. Tja, hvis ikke du er spesialist, hvorfor skal jeg kjøpe varebil av deg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå