Gå til innhold

E39 M50 turbo prosjekt. Vinterens oppgraderinger igang.

schtein
 Share

Anbefalte innlegg

Husker ikke helt, men tror det ikke var noe pakning der. er pakning på silen vet jeg.

Med dobbel innsugs kam skal det være 1,3-1,4mm mer løft på syl 6. På ppf forumet står det alt imellom 1 og 2mm, kim på kimmit sa 1,3-1,4.

Vis ikke jeg er helt på bærtur og har oppfattet alt feil. Men motor snurrer fint rundt.

Noen som kan bekrefte min oppfattning av hvordan eksoskammen skal stå?

Evt fortelle meg hvordan det skal være, må nok ha det inn med teskje om det er feil..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som Bakken92 sier, de skal stå med knastene mot hverandre

Den er grei, og er enkelt med org kammer.

men er det litt feil på lukketidene blir det feil. Får bare prøve i dreie litt mer på utblås kammen å se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :) Utifra bildene dine på kamtimingen ser ting helt riktig ut, eneste jeg stusset litt på var hvordan uret var ankret i toppen, veeldig viktig at det står helt i ro.. Jeg lagde en plate i mellom festene til toppdekselet i mellom plugghullene som jeg monterte urstativet på   :)

Angående startproblemene dine syntes jeg det høres ut som du sliter med deg jeg slet med, nemlig trigger issues. Hvordan sprut kjører du? Og hvordan er tenningen din satt opp? Org coiler, sekvensielt tenning og fuel eller wastespark? 

Jeg hadde polvendt kamsensoren min, altså byttet om på jord/Signal. Da fikk jeg samme symptomene, tenner egentlig 180 grader feil. Hvis du ikke har prøvd, så prøv og snu polariteten på sensoren og se hva som skjer :)

Regner med at du har blinka tenninga før du prøvde deg på oppstart. 

Uansett lykke til, morsomt bygg du har her :) 

Magnus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...