Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
jeg villet definitivt sett nærmere på en sen e39 (faceliftbil). driftsikere, gode biler.

Hvorfor E39 og ikke E60? Det burde ikke være noe problem å finne seg en ok utstyrt 2004-2005 E60 520i(A) med ca 150000km for rundt 160000 kr etter pruting. Hvertfall ikke dersom man holder til på østlandsområdet. Jeg har fulgt med på endel annonser på finn.no, og markedet for de som på død og liv skal ha 170000-180000 kr for bilen sin er treiiiigt. Det er endel annonser som har ligget ute lenge nå. :)

Denne har ligget ute lenge og prisen har blitt satt ned minst en gang:

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=33270010

Også en gammel annonse:

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=33183128

Ganske ny annonse, men verdt å legge inn et bud på ihvertfall:

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=33351781

Jeg vil heller andbefalle en sen E39 enn en tidlig E60, dette er kun fordi det alltid vil være visse barnesykdommer på ferske modeller.

• Svar 40
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
Jeg vil heller andbefalle en sen E39 enn en tidlig E60, dette er kun fordi det alltid vil være visse barnesykdommer på ferske modeller.

Var det noe særlig med barnesykdommer på E60 da? Motor (M54) er jo den samme som i E39, antar det samme gjelder for mye av drivverket. Understellsmessig så deler den vel mange av de tekniske løsningene med E39, selv om det er noen små forskjeller? Og når det gjelder elektronikkfeil så burde vel de fleste være luket bort etter 8 år i drift og diverse softwareoppdateringer?

En annen ting er verditapet. E39 begynner å se gammel ut, mens E60 holder seg uforskammet bra designmessig (min subjektive mening, men jeg vet at mange deler den). Hvor mye vil en E39 til 160000kr rase i verdi på f.eks. 2 år mot en E60 som koster det samme i innkjøpspris?

Skrevet

Vel, det er vel alltid slik med en helt ny modell, at det vil bli litt sykdommer.

Hvis du da i tillegg setter en E39 til 160 000 mot en E60 til 160 000 så får du vel generelt mer utstyr til den prisen i en E39, samt lavere km?

• 3 weeks later...
Skrevet

Driver og titter på 525dat nå. Meget fine biler, synd att mange har gått veldig langt. Er forsatt veldig usikker på bensin vs diesel, har ikke fått gjort meg opp nok erfaring enda, til tross for en kaklende svak 1.9tdi 105hk liker jeg diesel.

Hvilket forbruk kommer jeg til og ha med en 525iat? Regner med att 525dat er nogenlunde som passasten på langkjøring, fra 0,55-0,7.

520i kommer vel med rekkesekser, gjør 520d også?

Skrevet

Stygt forbruk på bensinbilene ja..

Tenkte egentlig og kjøpe 5 serie, liker mye utstyr og romslig bil.

Men 520 faceliften med 2.2l , kommer den både som diesel og bensin?

Skrevet

Du må huske på at de tallene som er oppgitt i tabellen på autopower.se er for gjennomsnittsforbruk. Tilsvarende motoriserte Audier og Mercedeser bruker neppe mindre bensin, heller mer vil jeg tro.

Skrevet

Tenkte egentlig og kjøpe 5 serie, liker mye utstyr og romslig bil.

Men 520 faceliften med 2.2l , kommer den både som diesel og bensin?

520i facelift har en 2,2 R6 på 170hk mens 520d har en 2,0 R4 på 136hk :wink:

Skrevet

Du må huske på at de tallene som er oppgitt i tabellen på autopower.se er for gjennomsnittsforbruk. Tilsvarende motoriserte Audier og Mercedeser bruker neppe mindre bensin, heller mer vil jeg tro.

Aha, trodde det var langkjøring jeg. Er kanskje ikke så verst likevel da.
Skrevet

E39 facelift ville jeg gått for hvertfall, med enten 2.5 eller 3.0 bensiner. Forbruket er ganske svingende på disse bilene, men det kontrollerer man ganske greit med høyrefoten. Siden modellene ligger noenlunde i samme prisklasse ville jeg prioritert motorstørrelse, overdimensjonert er ofte et stikkord ved kjøp av disse bilene da de er tungvektere.

Rust er største fienden til E39, det kommer over alt om bilen har blitt vinterkjørt og ikke jevnlig behandlet med tynnstoff i dører, kanaler og bakluke. Det triste er at det som oftest ruster innenfra og ut, så det er relativt vanskelig å oppdage før det er for sent :/

Kilometerstand er det mange som ser seg blind på, etter min mening er en motor som har gått 20-30k km per år nesten garantert bedre stilt enn en som har blitt bykjørt (les; kaldstartet og kokset dagen lang) 6-7k km i året.

Hvis man er bekymret for understellet så er vel dette ganske billig i innkjøp, men svindyrt å montere da bmw tar seg god tid (snakker av erfaring), så her er det penger å spare hvis man kan/vil lære seg å skru.

Lykke til med bilkjøp :)

Skrevet
E39 facelift ville jeg gått for hvertfall, med enten 2.5 eller 3.0 bensiner. Forbruket er ganske svingende på disse bilene, men det kontrollerer man ganske greit med høyrefoten. Siden modellene ligger noenlunde i samme prisklasse ville jeg prioritert motorstørrelse, overdimensjonert er ofte et stikkord ved kjøp av disse bilene da de er tungvektere.

Rust er største fienden til E39, det kommer over alt om bilen har blitt vinterkjørt og ikke jevnlig behandlet med tynnstoff i dører, kanaler og bakluke. Det triste er at det som oftest ruster innenfra og ut, så det er relativt vanskelig å oppdage før det er for sent :/

Kilometerstand er det mange som ser seg blind på, etter min mening er en motor som har gått 20-30k km per år nesten garantert bedre stilt enn en som har blitt bykjørt (les; kaldstartet og kokset dagen lang) 6-7k km i året.

Hvis man er bekymret for understellet så er vel dette ganske billig i innkjøp, men svindyrt å montere da bmw tar seg god tid (snakker av erfaring), så her er det penger å spare hvis man kan/vil lære seg å skru.

Kloke ord. Får prøve og sjekke best mulig etter rust når jeg skal se på bil. Er rust på understellet vanlig også?

Kom e39 med facelift i ett spesielt årstall, eller er det hipp som happ? Er det da med m-tech styling osv som menes eller ?

Skrevet

E39 facelift kom september 2001, dvs som 2002-modell. Mange ting som ble forandret bl.a fanger og lykter. Har ingenting med m-tech å gjøre :wink:

Skrevet

Kloke ord. Får prøve og sjekke best mulig etter rust når jeg skal se på bil. Er rust på understellet vanlig også?

Kom e39 med facelift i ett spesielt årstall, eller er det hipp som happ? Er det da med m-tech styling osv som menes eller ?

Nei, det er ikke mye rustangrep på understell siden det meste er laget av aluminium. Det er et par tynne styrestag som er lagd i stål som kan ruste over tid, dog innen den tid er kommet vil foringene være utslitt uansett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...