Hazzy Skrevet Januar 21, 2013 Forfatter Share Skrevet Januar 21, 2013 Dette ser ikke dumt ut! ville prøvd å få til m5-interiør i bilen, da det er og blir helt fantastisk å kjøre med men siden du har planer om å legge så enorme summer i bilen(virker det som) så går det ann å titte litt på bmw performance-seter eller liknende også, de er visstnok ganske så fantastiske, og når du skal lage et monster av en touring så går det jo ann å trekke opp interiørmessig litt, uten at det blir helt racing-overdrevet Uansett så skal jeg følge med på dette prosjektet, da det blir dødsrått!! BMW performance seter koster jo skjorta, så tviler på at det blir satt inn. M5 interiør derimot kan godt hende, utifra om jeg kan finne noe som er relativt fine og lite slitt. Motor derimot blir vel til slutt en 528, da dette er den grommeste I6'en jeg kan få tak i, og fortsatt kunne sette på de delene jeg nå har på bilen. utover det så blir det nok mye bygging av motor før den går i, så jeg er sikker på at den kan tåle litt ekstra "innpust" når den tiden kommer. planen med denne er jo å holde den gatelovlig så langt det går, og heller fyre opp prosjektet mitt mer når jeg får tiden/stedet til å jobbe med den. fra spøk tell revolver, skar du å kjøre på vurrusjøn i vinter? Kan ikke si at jeg har hørt så mye om det treffet, når er det? kanskje jeg kan hvis jeg har fri fra jobben Det eneste jeg kan si med sikkerhet akkurat nå er at jeg skal finne veien til gatebil på våler og begge treffene på rudskogen. Men du holder til på trysil igjen, gjør du ikke? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vikingen Skrevet Januar 21, 2013 Share Skrevet Januar 21, 2013 kjøpt ett hus med låve her nå vurrusjøn iceway er vel trolig en av norges beste isbaner og ligger enda litt lenger oppi skauen her Ferdinan har hatt festival der 2 år på rad nå å kjørt superbila sine der http://www.bimmers.no/forum/viewtopic.p ... 65&start=0 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hazzy Skrevet Januar 21, 2013 Forfatter Share Skrevet Januar 21, 2013 fan, du hadde vel ikke tilfeldigvis hatt plass til en e30? har en stående som jeg ikke kan ha her stort lenger, og trenger ett sted å ha den (eventuelt jobbe på hvis det er mulig) til det blir varmt i været igjen.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tzunami Skrevet Januar 22, 2013 Share Skrevet Januar 22, 2013 Dette ser ikke dumt ut! ville prøvd å få til m5-interiør i bilen, da det er og blir helt fantastisk å kjøre med men siden du har planer om å legge så enorme summer i bilen(virker det som) så går det ann å titte litt på bmw performance-seter eller liknende også, de er visstnok ganske så fantastiske, og når du skal lage et monster av en touring så går det jo ann å trekke opp interiørmessig litt, uten at det blir helt racing-overdrevet Uansett så skal jeg følge med på dette prosjektet, da det blir dødsrått!! BMW performance seter koster jo skjorta, så tviler på at det blir satt inn. M5 interiør derimot kan godt hende, utifra om jeg kan finne noe som er relativt fine og lite slitt. Motor derimot blir vel til slutt en 528, da dette er den grommeste I6'en jeg kan få tak i, og fortsatt kunne sette på de delene jeg nå har på bilen. utover det så blir det nok mye bygging av motor før den går i, så jeg er sikker på at den kan tåle litt ekstra "innpust" når den tiden kommer. planen med denne er jo å holde den gatelovlig så langt det går, og heller fyre opp prosjektet mitt mer når jeg får tiden/stedet til å jobbe med den. Jeg ser den, men vet at det finnes identiske til bmw performance-setene, bare at det ikke står bmw performance(altså samme produsent, bare ikke i bmw-utgave) som koster vesentlig mindre. Hadde jo gått ann å sjekke Skal du fortsatt bygge om til m5, eller blir det helt lagt på hylla? 528 kompressor går jo veldig godt det også Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T.H.O Skrevet Januar 22, 2013 Share Skrevet Januar 22, 2013 Du trenger ikke spesialverktøy for å få av vifta. En 32mm fastnøkkel og ei klubbe til å slå med, husk at det er links gjenger på vifta. Vifta løfter du opp sammen med viftedekselet. Og ville prioritert å få tatt rusta på en skikkelig måte, og en lakkering. For den kommer fort tilbake på den måten du har gjort det nå. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hazzy Skrevet Januar 22, 2013 Forfatter Share Skrevet Januar 22, 2013 Tzunami, jeg tror at i første omgang så blir det en 528, blir så mye jobb og eventuelt få henta inn 2 M5'er hvis jeg skal ha motor og drivverk i banebil også.. Jeg skal se på BMW performance setet som ikke er BMW performance, men tror fortsatt at det blir dyrt. T.H.O, det gikk ikke da det ikke fantes motstand på hjulet siden reima hadde "eksplodert" av omtrent. Har fått fikset det nå, og bilen lever igjen i beste velgående. Planen er å lakkere bilen opp igjen når jeg får m-tech kittet, da dette uansett må lakkes opp. er litt usikker på om jeg skal gidde å legge på de ekstra pengene for å lakke den om i en annen farge, eller om jeg bare skal beholde den sølv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vikingen Skrevet Januar 22, 2013 Share Skrevet Januar 22, 2013 ska skrote en pajero så det er ikke umulig at det blir noe ekstra plass da, er fortsatt på byggestadie i låven så skruplass er det ikke pr dags dato men det kommer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hazzy Skrevet Januar 22, 2013 Forfatter Share Skrevet Januar 22, 2013 ska skrote en pajero så det er ikke umulig at det blir noe ekstra plass da, er fortsatt på byggestadie i låven så skruplass er det ikke pr dags dato men det kommer let me know, trenger kun oppbevaring i første omgang E30'n er litt stakkarslig akkurat nå, så må eg bare få den ett trygt sted før jeg kan begynne å lesse inn interiør og motor Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hazzy Skrevet Mars 19, 2013 Forfatter Share Skrevet Mars 19, 2013 Nok en liten oppdatering på denna vognen: Har nå endelig fått på nytt eksosanlegg fra ende til ende! Grenrør, sportskatter og Eisenmann bakpotta er nå montert (mellompotte ble fjernet for enkelhets skyld) hos Svendsen eksos. Er nå mangfoldige tusenlapper lettere, men du verden for en lyd bilen nå gir! Fått kjørt den litt i dag, men siden den har stått såpass lenge uten å bli kjørt, så har den blitt strømtom, som igjen ga meg problemer med luftfjæring Står og lader på jobb, i håp om at den løfter seg opp på førersiden bak. Ellers så har frontpartiet av M-tech kittet kommet, og skal hentes i løpet av uka for så å bli lakkert når alt har kommet. Neste steg i prosessen etter kittet er montert må nå snart bli enten en 528 m/manuell kasse eller å bli kvitt det luftfjæringsdritet. Eventuelt få byttet dynamoen siden det virker som bilen ikke lader nok. Utført litt grov utregning av påkostninger, som er som følger: Eisenmann bakpotte, 7,000kr Schmiedmann kat+grenrør, 5,500 kr Simota luftfilter+karbonhus, 2,500 kr Lydanlegg (ekskludert anlegg som allerede er eid), 10,000 kr Baklys, 2,000 kr M-tech kit, 10,000 kr frontlys: GRATIS! ny veivhusventilasjonssett+ toppdekselpakning: ? (ca 1,000 kr?) Montering av eksosanlegg: 12,000 kr (!) Total: ca 50,000 kr brukt så langt! og dette inkluderer ikke småkjøp av vedlikeholdsdeler og slikt. Nå, tilbake til luftfjæringen. Hvis lading ikke funger, og den fortsatt er sigen på en side, så er jeg redd for at det kan være en ventil som er gåen, eller belgen i seg selv (lest litt rundt). Hva er den mest vanlige feilen når det kommer til dette? har heller ikke hørt kompressoren gå noe særlig etter at jeg parkerte hos schmiedmann tidligere i dag, hvor den da fungerte som den skulle, og løftet på begge sider når jeg fikk ladet den litt. Oppdatering på denne kommer. PS: Video/lyd av nytt anlegg kommer snart! Tar en kjapp filming med mobil i første omgang, så slenger jeg på en GoPro så man kan få litt bedre kvalitet på en god dag. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hazzy Skrevet Mars 20, 2013 Forfatter Share Skrevet Mars 20, 2013 her er en liten snutt av hvordan den høres ut nå med ny eksos: Desverre av noen grunner jeg ikke var klar over, så fulgte politet etter meg samme kjøreturen som er i videoen, og når jeg parkerte hjemme, tok de skilta mine så nå jobber jeg med å få disse tilbake, så jeg kan lage en bedre video av hvordan eksosen høres ut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Velfjord93 Skrevet Mars 20, 2013 Share Skrevet Mars 20, 2013 Bilder innkommende! Har da tatt all rust unntatt det som er under bakvindu på bilden, samt lakka opp speilhus førerside opp igjen, siden den hadde noen riper. Her har dere angrepsvåpen! [ Bilde ] Etter en rask pussing over problemområdene så spruta jeg på denne rustfjerneren [ Bilde ] Så var det maskering [ Bilde ] [ Bilde ] [ Bilde ] [ Bilde ] Så etter to lag med lakk og klarlakk (Original BMW stæsj, kjøpt fra Schmiedmann) så ble det seendes sånn ut: [ Bilde ] [ Bilde ] [ Bilde ] [ Bilde ] [ Bilde ] Må la det tørke litt til, og kanskje kasta på ett lag klarlakk til i tillegg til å ta en sista vask for å fjerne lim fra maskeringa og generelt drit på bilen. Må nesten si meg fornøyd med tanke på at jeg ALDRI har flekka før. Flekking skal ikke maskeres rundt rusten fyfy.. skyggelakkering samt klarlakk og "lakkrens/rubbing og deretter polering : ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Maximan Skrevet April 18, 2013 Share Skrevet April 18, 2013 Er det noen fart her da Lasse? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Freakshow Skrevet Februar 25, 2014 Share Skrevet Februar 25, 2014 her har det vært stille en stund! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå