aottesen Skrevet Februar 28, 2012 Skrevet Februar 28, 2012 Sliter med at bilen dugger noe voldsomt når det regner tett ute. Skiftet pollenfilter i sommer, så antar det fortsatt er friskt. Har derfor tenkt på litt andre muligheter: 1) Hadde bilen inne hos Hurtigruta for to mnd. siden for skifte av frontrute. De sa at de også hadde skiftet fuktsensor - kan det tenkes at denne er defekt? 2) Jeg satt og kikket litt på nettbutikken til GS, og kom over noe så treffende som 64536942025 (Original vare) Tørkefilter org. 3) Jeg har egentlig utelukket denne, men kan det være fukt slipper inn noe sted? (Det dugger ikke i bilen når den står i ro ute, og det er knusktørt under mattene ..) 4) Er det normalt at det dugger når det regner tett som tåke ute? All duggen forsvinner når jeg slår på frontrute-varmeren på AC. Luften står IKKE på resirkulering, og AC står påslått.. Alle tips mottas med takk
Kristiansan'årn Skrevet Februar 28, 2012 Skrevet Februar 28, 2012 Bare ha fri gjennomstrømning i bilen, hadde samme problem med dugg. normalt
Madde Skrevet Februar 28, 2012 Skrevet Februar 28, 2012 Sjekk om den knappen på klimaanlegget som stenger lufta ute, er på. er den på får man veldig fort dugg på rutene.
todleif Skrevet Februar 28, 2012 Skrevet Februar 28, 2012 Er vel normalt at ac ikkje virker under 5 plussgrader. Er det sånn på bmw og? Eg deler jobbkøyringen med 2 andre. Er det fuktigt vær, blir det for dugg inni bilen. (hjelper ikke skkurat at me dusjer etter jobben før heimatturen) Er det so kaldt at ac ikkje virker, er det berre å sette opp viftehastigheiten ein del!
aottesen Skrevet Februar 28, 2012 Forfatter Skrevet Februar 28, 2012 Madde: den er av Todleif: takk, godt det ikke bare er meg. Skjønner dog ikke at bilen (med denne fuktsensoren i frontruten) ikke forstår at det er tykk dugg på hele ruten, og justerer viftehastigheten selv på Auto. Mener bestemt at jeg ikke slet med dette i fjor vinter, og at det har oppstått etter at denne duggsensoren ble skiftet.
Madde Skrevet Februar 28, 2012 Skrevet Februar 28, 2012 Stopp å ha så mye sex i bilen.. kanskje duggen forsvinner da
aottesen Skrevet Februar 28, 2012 Forfatter Skrevet Februar 28, 2012 Haha. Blir kanskje for mye dampende, het sex i det enorme baksetet på 1-serien?
Reef89 Skrevet Februar 28, 2012 Skrevet Februar 28, 2012 Tror der er kjempe feil at AC ikke virker under 5+ (BMW) min står på hele året (som den skal!) aldri i livet dugg i bilen. Ett godt tips for dugg jakt er å kjøre bilen i en maskinvask og så klart uten børster, da vil du fort se om den er noen plass bilen slepper inn noe vått. Mer vann på bilen samtidig får du ikke enn fra en maskin.
gullsakar Skrevet Februar 28, 2012 Skrevet Februar 28, 2012 du sier det ikke dugger når den står i ro ute men når kommer duggen da...?
matsrh Skrevet Februar 28, 2012 Skrevet Februar 28, 2012 Sjekk om pollenfilteret blir vått, jeg slet litt med det på min e46. Fant ut at det er en pakning av celleplast eller noe under plast dekselet som går under vindusviskerne som var ødelagt som må skiftes.
TheEspenK Skrevet Februar 28, 2012 Skrevet Februar 28, 2012 Hei aottesen. Sjekk også luftinntaket, løv, barnåler og lign kan snevre innluften, gir deg omtrent samme effekt som resirk.knappen.................
tomasb Skrevet Februar 28, 2012 Skrevet Februar 28, 2012 Og selfølgelig kan synderen være dreneringa fra pollenfiltera. De tetter seg fort....
aottesen Skrevet Februar 29, 2012 Forfatter Skrevet Februar 29, 2012 OI !! Her var det mye gode svar! Har nesten ikke tid til å være på jobb kjenner jeg - må ut og teste de forskjellige løsningene!! Dette har blitt et skikkelig irritasjonsmoment, så skal bli digg å få gjort noe med det.. Igjen, takk for svar!!
oleo Skrevet Februar 29, 2012 Skrevet Februar 29, 2012 Henger meg på her. E39'en dugger ved høy luftfuktighet. Så jeg pleier å kjøre med mye vifte når det er rått ute. Og slår jeg av ac så tar det tre sec før ruten er ugjennomsiktig. Jeg har nye kupefiltre (aktiv kullfiltre) og nyoverhalt ac. Men har dog ikke sjekket dreneringen... det var et bra tips.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå