Recon Skrevet Februar 29, 2012 Share Skrevet Februar 29, 2012 Heisann! Har lenge vært plaget med duggdritt i bilen! Har prøvd med avispapir og alle typer råd, men fikk nok idag, og rev ut setene for å tørke og det er jeg glad for jeg gjorde! Der var det en DAMM. Bare jeg tok på det "svamplignendestoffet" under trekket så sprutet det vann ut. To håndduker har jeg brukt nå bare under førersetet... Nå hev jeg inn en byggtørker og blåser rett på for å tørke dette opp.. Det jeg lurte på er at jeg synes det lukter veldig vondt her.. Tror dette vannet har lagt der lenge uten å blitt tørket og redd for at alt har myglet.. Kjenner hendene mine tørker ut og når jeg smakte litt med tungen på fingrene er det veeeldig salt.. Vil dette bli luktende helt jævlig i bilen senere etter jeg tørker det opp? Ender det opp med at jeg må skifte ut alt eller kan dette "reddes" og ordnes på en måte? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kennethe34 Skrevet Februar 29, 2012 Share Skrevet Februar 29, 2012 Luktproblemet kan fikses ved å demontere dørkmatta og rense den med f.eks en tepperensemaskin En annen ting du burde gjøre er å finne ut hvor vannet kommer fra! Fuktsperre i dører en en vanlig svikt på Bmw, se etter vannspor under og bak dørtrekkene, og sjekk om fuktsperren sitter fast i døra slik den skal. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recon Skrevet Februar 29, 2012 Forfatter Share Skrevet Februar 29, 2012 Luktproblemet kan fikses ved å demontere dørkmatta og rense den med f.eks en tepperensemaskin En annen ting du burde gjøre er å finne ut hvor vannet kommer fra! Fuktsperre i dører en en vanlig svikt på Bmw, se etter vannspor under og bak dørtrekkene, og sjekk om fuktsperren sitter fast i døra slik den skal. Vannet har ifølge forhandler komt av forrige eier spylte mattene sine mens de lå på dørlistene, dermed kom det vann inn i bilen. Ivertfall det de sa når jeg påpekte problemet før jeg kjøpte den, for jeg merket av det var ganske vått i dørken.. De skrev i kontrakten og garanterte at bilen skulle vær 100% fri for all type vannlekkasje, så jeg tenker å bare tørke opp alt skikkelig, så vente noen måneder for å se hva som skjer. Men skal sjekke dette nå, hvor ligger de fuktsperrene? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kennethe34 Skrevet Februar 29, 2012 Share Skrevet Februar 29, 2012 Luktproblemet kan fikses ved å demontere dørkmatta og rense den med f.eks en tepperensemaskin En annen ting du burde gjøre er å finne ut hvor vannet kommer fra! Fuktsperre i dører en en vanlig svikt på Bmw, se etter vannspor under og bak dørtrekkene, og sjekk om fuktsperren sitter fast i døra slik den skal. Vannet har ifølge forhandler komt av forrige eier spylte mattene sine mens de lå på dørlistene, dermed kom det vann inn i bilen. Ivertfall det de sa når jeg påpekte problemet før jeg kjøpte den, for jeg merket av det var ganske vått i dørken.. De skrev i kontrakten og garanterte at bilen skulle vær 100% fri for all type vannlekkasje, så jeg tenker å bare tørke opp alt skikkelig, så vente noen måneder for å se hva som skjer. Men skal sjekke dette nå, hvor ligger de fuktsperrene? Fuktsperrene ligger bak dørtrekkene Om du har kjøpt bilen av forhandler og har bruktbilgaranti, så burde du drite i å gjøre noe av dette selv, og forlange at de skal få fikset dette problemet! Det er jo helt bak mål å selge en bil med basseng i dørken! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom K Skrevet Februar 29, 2012 Share Skrevet Februar 29, 2012 Få bilen rett tilbake til forhandler, dette skal du ikke holde på med selv, du har sikkert 3 mnd bruktbilgaranti og den bør du bruke for alt den er verdt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Februar 29, 2012 Share Skrevet Februar 29, 2012 Få bilen rett tilbake til forhandler, dette skal du ikke holde på med selv, du har sikkert 3 mnd bruktbilgaranti og den bør du bruke for alt den er verdt Absolutt... skimmelsopp er ikke til å spøke med og det kommer fort i en bil. Riv ut alle matter og plasser i det minste en skotørker på max i bilen hurtigst mulig mens du venter på forhandlerens reaksjon. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recon Skrevet Februar 29, 2012 Forfatter Share Skrevet Februar 29, 2012 Desverre har bruktbilgarantien gått ut - og denne bilen var kjøpt i Oslo og jeg bor i på Sunnmøre.. Har ikke makket meg til å begynne med dette før no, da jeg ikke trodde det var så mye vann som der faktisk var.. Heldigvis var passasjersiden så og si 100% knusktørr Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå