Gå til innhold

Erfaringer rundt Prolong oljetilsetning?


1969Spitfire
 Share

Anbefalte innlegg

Noen her som har hørt om denne oljen?

http://www.prolong.no/

Den er visstnok testet av sintef, og fått veldig gode skussmål:

(fra ProLong sin egen nettside vel og merke) I startfasen 1986-1987 ble produktene testet ved SINTEF i Trondheim og resultatet ble meget godt og viste at slitasje, friksjon og temperatur ble redusert med henholdsvis 55%, 20% og 30%.

Og en kammerat har slengt inn noen 1/2 liter i tillegg til vanlig olje, og skryter uhemmet av dette.

Og mener motoren nesten ikke høres ut som en diesel bil lengere....

Blir jo nysgjerrig, men hiver ikke dette inn i min motor uten å vite om flere med god erfaring fra denne oljen....

Andre som har hørt noe om dette?

Moderatoredit (S.Hafsmo): Endret topic for å inkludere spørsmål/problemstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lukter litt skjult reklame av dette spør du meg.

Har forøvrig ingen tro på slike mirakelprodukter. kjør 2 motorer 500 000km med/uten slike tilsetninger, for så å demontere dem og måle klaringer/slitasje. Da får man ihvertfall et visst inntrykk om det virker eller ei.

At en motor/girkasse lager mindre lyd betyr ikke at slitasje over tid er redusert. Kan godt være pga tynnere smørefilm, som ikke er utelukkende positivt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har troen på Prolong. EBB på trim-4-eldre forumet kjørte dyno på en Nissan micra før og etter oljetilsetning. Det ble ett par hk effektøkning av det. ;) Han har dessverre slettet tråden om det.

Brukte selv prolong tilsetning i olja på en m50b20. Kan ikke si at jeg merket noe forskjell, men den tålte det ivertfall fint. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...