Gå til innhold

BMW X5 abs dsc modul problem!

Sigillum
 Share

Anbefalte innlegg

Har nå vært eier av min 2001 Mod. X5 3.0i i 4 Mnd , har egentlig vært veldig fornøyd så langt selv om jeg allerede har hatt nærmere 20 000,- i utgifter på slitedeler.

Abs lampa har lyst siden dag en og verkstedet har søkt seg frem til feil på høyre hjul foran. Så da har jeg bytta føler uten hell, bytta hjullager med tanke på metallringen som de trodde var defekt. Det var det heller ikke...

Så nå har jeg ringt rundt å sjekka Abs moduler og fått priser fra 12 000,- og oppover, bestilte en brukt styreenhet fra ebay til 400 dollar og håper den skal gjøre jobben:-)!

Har lest at det er mange E39 med samme problemet, tenkte jeg bare skulle legge inn min erfaring med denne feilen på min bil og håper jeg snart får sletta feil koder :-)

Noen som vet om jeg må kode om Modulen etter montering?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk en helvetes knirkelyd i bakstillinga på bilen idag, kommer fra venstre side bak...knirker i hver eneste dump, heiste bilen opp å kikket nå men klarer ikke å se hvor lyden kommer ifra..kan jo tenkes at dette er et vanlig problem på disse bilene? Hmm.. Kjedelig og måtte sette den inn på verksted igjen pga det, noen som har vært borte i no lignende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Modulen må kodes til bilen ja :)

Vet du forresten om det er målt ledningsnett fra DSC modul til giverstikk høyre foran?

Er ikke unormalt med ledningsbrudd heller :)

Sikker på at modulen må kodes? Jeg byttet ABS\ASC modul i bilen min og den funket fint uten ekstra koding.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Modulen må kodes til bilen ja :)

Vet du forresten om det er målt ledningsnett fra DSC modul til giverstikk høyre foran?

Er ikke unormalt med ledningsbrudd heller :)

Sikker på at modulen må kodes? Jeg byttet ABS\ASC modul i bilen min og den funket fint uten ekstra koding.

Mulig det fungerer uten koding (aldri prøvd på E53 eller E46 som du har)

Men vet ihvertfall at på E9x og E8x må dette kodes for å fungere.

BMW sier også at dette skal kodes når man skifter (på alle biler) det er jo tross alt en styreenhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Da er modulen byttet og alt av feilkoder ble slettet. hentet den etter jobb, og var super glad når jeg kjørte fra verksted og null feilkoder:-)!

Men ble rimelig frustrert når jeg startet bilen ikveld for å kjøre en liten tur så kom alle tenkelige koder opp. som EML BRAKE DSC også feilkoden på girkasse...mistet masse power i motor og girkassen lugget.

får virkelig håpe det ikke er noe kritisik som har skjedd og at det er verkstedet som må ha gjort noe hovedstyre enheten?

har hatt en skrikelyd fra motorrommet og har lokalisert at det ant vis er den clutchen eller hjulet som sitter på dynamo, alle de andre løpehjulene er byttet samt alt av reimer.

leste et sted at dette kunne komme som en feil kode hvis hjulet ikke løste ut ordentlig.

Begynner å bli dritt lei bilen egentlig, det har vært noe tull fra dag en og håper virkelig jeg får en feilfri bil snart hvis ikke går bilen på billigsalg. Er det kun jeg som har problemer med m54 motor og generelt disse bilene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min M54 motor fungerer rimelig greit. Er sikker på at du har fått noe av og til feil som kødder til alt.

Husk at ingen BMW verksteder har mekanikere lenger, de har delebyttere som er avhengige av en pc 24\7.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hentet bilen på verksted igjen nå og da hadde de montert tilbake den defekte abs modulen, da fikk de kun opp de "gamle feilene men da kan jeg ihvertfall kjøre uten nødmodus.

da er enten den nye modulen også defekt eller så må jeg på bilia og prøve og få programmert den , håper jeg slipper unna med det og at jeg slipper å kjøpe en helt ny modul til 14 000,- :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...