Gå til innhold

MYE eksos etter å ha gått på tomgang


eskildb
 Share

Anbefalte innlegg

Har en 2002 320D som ryker voldsomt etter å ha stått på tomgang. Kommer også ved kjøring mellom lyskryss. Når jeg har kjørt sammenhengende med litt gasspådrag slutter den å ryke. Eksosen er hvit/grå. Ryker ikke noe på landeveisskjøring, selv ikke ved full gass. Noen ideer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvit røyk tyder vel på for lite diesel at den går litt tynt...

massemåler kan være defekt, selv om du ikke får motorlampe.

TRF-Racing er diesel guruen vår på bimmers.no så han kan sikkert svare litt bedre på dette. Kan evt være behjelpelig med en diagnosetest om du vil se om det kommer opp noe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frykter det selv også:( Har ingen ulyder fra turboen, og den drar som den skal gjøre. Når jeg gir gass under vanlig kjøring kommer det ikke noe røyk, men etter å ha stått på tomgang slipper den ut en skikkelig ladning:P Bør turboen byttes med en gang, eller kan jeg vente til den ryker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frykter det selv også:( Har ingen ulyder fra turboen, og den drar som den skal gjøre. Når jeg gir gass under vanlig kjøring kommer det ikke noe røyk, men etter å ha stått på tomgang slipper den ut en skikkelig ladning:P Bør turboen byttes med en gang, eller kan jeg vente til den ryker?

ville absolutt byttet den snarest mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal få sjekket turboen asap. Noen andre tegn enn inn/ut slakke i akslingen jeg bør se etter? Den skal vel gå opp/ned?

Er det overkommelig å bytte turboen selv? Har byttet turbo på en A4 1.8T før, og det gikk forsåvidt greit...

Kjøpte bilen 20/2-12, og på verkstedet i dag fant de ut at det var montert en tuningboks. Dette nevnte ikke selger noe om. Vil det være mulig å få med selger til å dekke noe av kostnadene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oljesvetting på røret fra turbo til IC, og noe olje i røret som går inn på innsuget. Lurer på om det er tettingene i turboen som er gåen. Noen måte å få bekreftet dette på? Lukter litt brent olje når den går på tomgang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...