Gå til innhold

Min første Bmw E90! vinter bilder side 10!

Share

Anbefalte innlegg

Da var jeg endelig blitt bileier for første gang :) Endte opp med en bmw E90 316i etter mye styr fram og tilbake fant eg ut E46 (som var planen) ikke svarte seg ikke stort. så endte med E90, som jeg er fornøyd med hittil, motoren er helt ok. Trenger noe som ikke suuger bensin ettersom jeg forhåpentligvis begynner i lære til høsten og då er ikke økonomien på topp, hehe.

Hentet den på fredag, og fikk polert den ganske greit i dag (søndag)

så hiver opp en liste med planen for den når pengene siger tilbake i lommeboken, og noen bilder fra poleringen :)

planer:

- Fjerning av lim på dash fra forje eiers idioti med å lime mobilholder der. (Check)

- lCI fram lykter (Check)

- Blackline baklykter

- Sorte nyrer (check)

- Gs Hypertrack felger/ ble gs infinity (check)

- Dynavin 2 din player med rygge kamera. (check)

- Lett soting av side ruter

- Senk

- Haifinne

- Csl bakluke/flipp

- sote frontlykter (film handlet inn)

idoshhiyypqutppln91k.jpg

Når eg hentet den

fvj4p7na5vxgtpqcgqhi.jpg

Etter vask

p43b25rrbpy9ixx2sqt2.jpg

Før polering

uuzrrjtmi1bf12ljo84f.jpg

Under polering

mh7au7zwjyyr37ig018g.jpg

Etter polering

iv668lm1u593dydfcrqv.jpg

Polering resultat bakfanger

ow9djrl7vxj30p4evhj6.jpg

Oversiktsbilde

cdzwplquo86tcw4nxr3q.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 148
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

takk for det :D god følelse å få tilbake etter all sparing :P

takk for det, bare å komme med innspill :)

brukte meguiars sitt 3 step kit. som inneholder paint cleaner, polish og wax. fikk ikke gått så veldig godt over med polish og wax, fikk litt dårlig tid. men gikk no 5 timer på vask og polering :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjernet limen etter mobil holder fra første eier i dag.

3o9rcufvsk3pt8q7k5io.jpg

Før

6hwjhawlnp4zapaaoc83.jpg

Etter, blitzen og lyset gjør at det ser falmet og et greit merke igjen, men ble ikke falmet som er merkbart, eller noen andre skader. Er et lite falming akkurat det limen har vært, men er lite synlig. håper å få det vekke med litt interiør polish :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var ikke mye respons her, hehe.

Kan røpe at eg har hatt en samtale med gs bildeler i dag. og skal på mandag opp hente en godbit til bilen som kommer til å utgjøre mye :P

noe som klarer å gjette ka denne latterlige lette "gåten"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nye felger som står på menyen? :)

yep, tok en titt over sommerfelgene igjen, og det skar i hjertet å tenke på å sitte på så stygge felger på bilen som sommerfelger!

så då ble det litt låning av penger, og håpe førstkommende lønning dekker låningen :)

er 19"x8" felger. innpress på 35. noen som vet om eg må space ut for å få de ut i hjulbuen? eller går det smock på? :)

neste på tapeten blir svart grill, tenkte å lakkere den med Plastidip, aldri brukt før men etter det eg har lest skal det vist være en genial lakk.

så blir det å slippe den ned nermere sommeren tenker eg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror nok du må space for å få de ut i buen ja.. Jeg har 10x20" bak på E91`n, med 285.25.20.. Husker ikke akkurat innpress, men kunne sikkert space`a en centimeter til bortimot..:)

Ang grill, så koster d nok like mye å kjøpe den sprayboksen nesten, som å bestille deg en sort grill på ebay..:) Det gjorde jeg.. Ble rundt 500kr..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror nok du må space for å få de ut i buen ja.. Jeg har 10x20" bak på E91`n, med 285.25.20.. Husker ikke akkurat innpress, men kunne sikkert space`a en centimeter til bortimot..:)

Ang grill, så koster d nok like mye å kjøpe den sprayboksen nesten, som å bestille deg en sort grill på ebay..:) Det gjorde jeg.. Ble rundt 500kr..

okay, får se kossen det blir når de kommer på :) felgene kommer med 235/35/ dekk på. så også det stod i vognkortet alternativ dekk dim, 225/35 R19 på aksel 1, og 225/30 R19. vist eg blir stoppet av biltilsynet er vell de ikke såå trangsynt at det er et problem? regner med det er diameteren på felgen som teller mest?

lakk boksen koster 150 kr, og krever ingen nedpussing eller noe sånt, bare en grundig vask. også er det lett å fjerne igjen, så kommer nok billigst ut med boksen, og har likevell alternativ å gå tilbake til blanke nyrer vist det ikke passer bilen :) litt mer arbeid med å lakkere men det får heller gå :) har ikke lappen ennda så gjør ikke noe om den må stå i ro i noen dager :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har gjort et veldig fornuftig valg av førstebil. E90 er fortsatt ny og moderne. Og minste motoralternativ betyr overkommelig bilhold.

Når det gjelder hjul, så henger BT seg opp i sporvidde og innpress. Får du TUV papirer med, og har riktig profil på dekkene skal det ikke være noe problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har gjort et veldig fornuftig valg av førstebil. E90 er fortsatt ny og moderne. Og minste motoralternativ betyr overkommelig bilhold.

Når det gjelder hjul, så henger BT seg opp i sporvidde og innpress. Får du TUV papirer med, og har riktig profil på dekkene skal det ikke være noe problem.

takk for det :) veldig fornøyd selv :) minste motor kom eg best ut av, både av kjøpe sum, og med tanke på bensin penger og læreplass. så får holde til det blir bygget en bil eg kan ha det virkelig gøyt i :)

innpress og profil forran går fint, men resten tror eg de tar meg på då, jaja med tuv papirer e det vell ikke verste jobben å få det godkjent med tiden? etter en 4 hjulskontroll?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

etter mye rot med gs kom endelig felgene på plass. Ble ikke første valget, men felgene var positivt overskende fine når de fikk bmw senter kopper, dekk på og kom seg ut i lyset :)

no er det skole og jobb framover, så monterer de på bil enten fredag kveld eller lørdag kveld :)

yghjkyxg2fu5xu1vzeio.jpg

3s7sfnct2rkmg9z0ap3l.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er deilige felger på e90, men riktig senk og profil selvsagt. Blir spennende å se den med sorte nyrer og disse felgene, følger med :)

takk takk :D godt noen følger med :P

tenkte å senke 35/20 når lommeboken gir grønt lys :)

og sorte nyrer kommer så fort eg får fingeren ut av ræven og stikker innom den marine butikken :)

kan også nevne at eg har bestilt svak sotefilm til framlyktene. såkalte "smoked". Er litt usikker på om det blir for mye eller ikke, men gjør et forsøk på det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...