Gå til innhold

BMW M5 E60/E61 - Ombygging???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har sett at SSPerformance og Olsen bil har bygget om til BMW M5`er.

Hva er forskjellen(om det er forskjell ifra en vanlig 520 eller 525 diesel til M5)?

En bør vel være 2003/2004 for å slippe avgifter til staten?

En får jo kjøpt M5 ifra Tyskland, Polen og andre plasser billigt. Og en 520/525 diesel til en ok pris her hjemme.

En kan jo og selge delene ifra den norske bilen og, da? Den bilen trenger jo ikke allverdens med utstyr, for det meste blir jo tatt ifra M5 som blir kjøpt.

Hva er det å tenke på om man skal gjøre dette?

Hva er det SSPerformance / Olsen Bil tar for en slik ombygging? Om jeg evt hadde kommet med bilene?

Skrevet

Hva SS tar må du nesten ringe og høre om de i det hele tatt vil gjøre det slik.

Grunnen til at de bruker diesel biler er fordi disse har mye tyngre motor og dermed høyere aksel \ totalvekt på bilen. Noe som er kritisk for ombygninger siden du ikke kan overskride vektene.

Det du må tenke på ved slike ombygginger er at du må søke før du begynner, og snakk hele veien med ditt lokale BT.

• 1 month later...
Skrevet
Hva SS tar må du nesten ringe og høre om de i det hele tatt vil gjøre det slik.

Grunnen til at de bruker diesel biler er fordi disse har mye tyngre motor og dermed høyere aksel \ totalvekt på bilen. Noe som er kritisk for ombygninger siden du ikke kan overskride vektene.

Det du må tenke på ved slike ombygginger er at du må søke før du begynner, og snakk hele veien med ditt lokale BT.

Hmmm, dem kunne ikke bruke diesel biler.

Skrevet

Jeg tror ikke det er lov å "bytte drivstoff" i en bil av en eller annen grunn.

Skrevet

@SweetBMW

Hvem var det du har spurt da?

Jeg spurte SSPerformance, og han skrev at det ikke gikk. Dobbel sjekket nettopp mailen ifra SSP.

• 5 months later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...