Gå til innhold

Montering av 2-DIN i E46 - trenger tips!


Anbefalte innlegg

Hei! :)

Har nettopp gått til innkjøp av en 2-DIN multimediaspiller til min kjære E46 (99-mod), men har forstått at det ikke er "bare bare" å få til monteringen... (Samme spiller som på bildet, Pioneer AVH-2400BT)

2uh8np2b3ekjh8z8yt3a.jpg

Ser nemlig at det er vanskelig å få tak i monteringssett til min modell, og når jeg først finner det koster det altså 2390,- (bilradiospesialisten).. :shock:

Dette er jo helt sinnsykt - håper derfor det er noen der ute som kan komme med et hint og to til hva jeg kan gjøre...?

Setter også pris på tips om selve monteringsrammen.. :)

-Irene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Hei!

Det finnes ganske mange tråder om dette emnet, men jeg har ikke funnet en ordentlig DIY enda, men finnes mange tapre forsøk på andre sider. Korriger meg om jeg tar feil altså :)

Skal til og begynne med dette selv og det er litt jobb, men ikke avskrekkende hvis man er litt fingernem.

Kort fortalt så må klimaanlegget flyttes ned til der hvor solbrilleholderen er, der finnes det to forskjellige "Ac relocations kit" som kan benyttes for beste passform. Så må det kappes litt i ventilasjonskanalene der hvor spilleren skal sitte. Derfor er det kittet du har kikket på hos bilradiospesialisten smart, men er MYE billigere på ebay eller hos Janus design (jeg bestilte derfra). Når du har fått på plass spilleren så må du ha en ramme rundt spilleren, heter "bezel" på engelsk og fåes også hos Janus eller ebay.

Blei du klokere?

Mvh

Lars Gøran

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...