Gå til innhold

M52b28 som fusker/lugger over 5000rpm

Netlandet
 Share

Anbefalte innlegg

Hei.

Har nettopp byttet til M52b28 i bilen min og etter motorbytte syns jeg ikke den går optimalt over 5000rpm.

Drar meget godt opp til 5200rpm hvor den får et lite nykk/fusk på 0,5 sek og etter det drar den dårlig og er ''lite'' villig til å tømme turtelleren.

Har byttet LMM, veivsensor, kamsensor, bankesensorer, coiler og IAT sensor over fra den gamle motoren som ikke hadde noe antydning til fusk. Plugger er nye!

Så da står jeg egentlig igjen med lambdasonder og dyser. Noen som har erfaring med at det kan gi disse symptomene?

Skal bytte lambdasonder asap, men dysene er jo større enn på B25 så de har jeg ikke for hånden akkurat nå. Håper lambdasondene gjør susen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut til at dysene på M52b28 er annerledes enn M52b25.

Motoren hadde stått 2 år før jeg satt den inn, kanskje dysene går ''tregt''.

De så greie ut, og motoren går HELT rent under 5300rpm. Som beskrevet har jeg jo flyttet over alt av følere fra B25 motoren som gikk som den skulle.

Får prøve å rense dysene/få tak i noen andre dyser. Om noen har b28 dyser liggende, så ønsker jeg å kjøpe det.

Noen som har noe mer info om forskjellen på dysene kanskje? Spørsmålet er jo om det kanskje går an med b25 dysene på b28, det er hvertfall verdt forsøket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det er forskjell på BTRen også altså? Bruker nemlig b25 rail med B28/rosa dyser pga andre slangetilkoblinger på b28 railen.

Da skal jeg prøve å bytte btr/rail. Takk for tipset.

Funker ikke det får jeg prøve nye dyser!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Railen er nok den samme, men vet ikke hvilket trykk b25 har men det står trykt på btr. så du kan jo sjekke først. Forsto det slik at du hadde B25 dyser?

Railen er lik ja, men monterte railen som stod på B25 motoren, for da slapp jeg å bytte over BTR'en iom at jeg trodde den var lik som på B28en. Da får jeg prøve å montere B28 BTRen :)

Har B28 dyser som er montert, de er rosa. Men er usikker på om de er i bra stand, siden de har stått på motor i 2 år uten å ha vært brukt. Hadde først mistanke om at det var de som gjør at bilen fusker, men hvis bensintrykket er for lavt pga B25 regulator har jeg jo kanskje funnet feilen. Skal bytte den ikveld og oppdatere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå skiftet dyser, men får ikke testet om det hjalp pga meget glatt føre (bare hjulspinn). Btr er lik fant jeg ut. Samma delenr og begge leverer 3,5bar.

Tok en diagnose og fikk feilkode på IAT føler. Byttet denne, men fikk ikke slettet koden! Mistenker dårlig ledningsnett til føleren, skal sjekke dette når jeg får tid. Kanskje den er synderen!

Blir spennende å prøve bilen med B25 dysene når føret er bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...