Gå til innhold

Erfaringer ved bytte av ventilstyringer?


///Johnsen
 Share

Anbefalte innlegg

Sant det du sier, men er jo hinsides til priser! de på verkstedet sier de må rette ventiler og slipe ventilsetene, slipe ventilsetene kan jeg jo gjøre selv med slipepasta osv, men vil det bli bra nokk?

Men hvor mye slakke skal det være før de er deffekt? er så og si ingenting.. eneste jeg husker var at jeg demonterte en 2.5 1.6V merce topp, han sa slakken var i grenseland, og da var det en del mer en det er i mine.

Drøyt med 5k for totaljobb med retting av ventiler, sliping av ventilseter og retting av ventiler( ingen ventiler er bøyd, men de sa det burde gjøres uansett for å være 100%)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes ikke det var så drøyt jeg. Dette er noe mange kommer til å si til deg gjennom ditt liv som bil (BMW) entusiast: det koster å væra kar....

Du KAN jo bare prøve detta sjæl også ser du hvordan det går. Det er slik folk har lært.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant det du sier, men er jo hinsides til priser! de på verkstedet sier de må rette ventiler og slipe ventilsetene, slipe ventilsetene kan jeg jo gjøre selv med slipepasta osv, men vil det bli bra nokk?

Men hvor mye slakke skal det være før de er deffekt? er så og si ingenting.. eneste jeg husker var at jeg demonterte en 2.5 1.6V merce topp, han sa slakken var i grenseland, og da var det en del mer en det er i mine.

Drøyt med 5k for totaljobb med retting av ventiler, sliping av ventilseter og retting av ventiler( ingen ventiler er bøyd, men de sa det burde gjøres uansett for å være 100%)

Kan da umulig være lønnsomt å betale verkstedpriser på retting av ventiler kontra å kjøpe nye?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så sant ventilene lar seg slipe, så er det svært mye å spare her.

ta foreksempel en m47 motor, det koster over 4000kr for bare ventilene.

prisen du har får er ikke ille den, arbeid koster det. nå jobber eg

på sylinderservice og driver daglig med dette. og en slik jobb innebærer

rens polering og slipingav ventiler,kontroll av styringer, rens glassblåsing og mira fresing av seter.planslip og montering. da blir toppen som som ny, bare en ny råtopp koser 20lapper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...