Jump to content

Erfaringer ved bytte av ventilstyringer?


///Johnsen
 Share

Recommended Posts

Sant det du sier, men er jo hinsides til priser! de på verkstedet sier de må rette ventiler og slipe ventilsetene, slipe ventilsetene kan jeg jo gjøre selv med slipepasta osv, men vil det bli bra nokk?

Men hvor mye slakke skal det være før de er deffekt? er så og si ingenting.. eneste jeg husker var at jeg demonterte en 2.5 1.6V merce topp, han sa slakken var i grenseland, og da var det en del mer en det er i mine.

Drøyt med 5k for totaljobb med retting av ventiler, sliping av ventilseter og retting av ventiler( ingen ventiler er bøyd, men de sa det burde gjøres uansett for å være 100%)

Link to comment
Share on other sites

Syntes ikke det var så drøyt jeg. Dette er noe mange kommer til å si til deg gjennom ditt liv som bil (BMW) entusiast: det koster å væra kar....

Du KAN jo bare prøve detta sjæl også ser du hvordan det går. Det er slik folk har lært.

Link to comment
Share on other sites

Sant det du sier, men er jo hinsides til priser! de på verkstedet sier de må rette ventiler og slipe ventilsetene, slipe ventilsetene kan jeg jo gjøre selv med slipepasta osv, men vil det bli bra nokk?

Men hvor mye slakke skal det være før de er deffekt? er så og si ingenting.. eneste jeg husker var at jeg demonterte en 2.5 1.6V merce topp, han sa slakken var i grenseland, og da var det en del mer en det er i mine.

Drøyt med 5k for totaljobb med retting av ventiler, sliping av ventilseter og retting av ventiler( ingen ventiler er bøyd, men de sa det burde gjøres uansett for å være 100%)

Kan da umulig være lønnsomt å betale verkstedpriser på retting av ventiler kontra å kjøpe nye?

Link to comment
Share on other sites

så sant ventilene lar seg slipe, så er det svært mye å spare her.

ta foreksempel en m47 motor, det koster over 4000kr for bare ventilene.

prisen du har får er ikke ille den, arbeid koster det. nå jobber eg

på sylinderservice og driver daglig med dette. og en slik jobb innebærer

rens polering og slipingav ventiler,kontroll av styringer, rens glassblåsing og mira fresing av seter.planslip og montering. da blir toppen som som ny, bare en ny råtopp koser 20lapper.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...