Gå til innhold

"ferist" støyende lyd ved 90 - kmt 528i e39


Bmw mann
 Share

Anbefalte innlegg

Har en støyende lyd som kommer når jeg kjører på motorveien. Høres ut som når du kjører over en ferist. Lyden forsvinner og avtar når jeg kommer under 90.

Kan det være slitte bremseskiver klosser som har fått kast i seg ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 46
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg tenker hjullager eller slitte dekk. Jekk den opp og ta en visuell sjekk av dekkene og dra hardt i hjulene for å se etter slakke i hjullager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dekkene er kun kjørt en sesong og ser veldig fine ut.. Jeg må nesten prøve å jekke opp bilen å sjekke om det er slark. Men tviler på jeg klare kjenne det.. Hvis det er hjul lageret så er det ikke mye slitt i og med at lyden ikke kommer før 90kmt + at det så og si ikke er noe vibrasjon i rattet.

Kjenner ikke at det "nykker" i hendene, noen bitte små vibrasjoner kan føles om jeg virkelig kjenner etter..

MEN, hvis det er hjullageret, og jeg ikke klarer kjenne om det er slark, hvordan finner jeg ut hvilket lager som er gåent ? :P Finnes det andre måter å sjekke dette på ? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg enda en ting å sjekke! Flott! Andre kan også komme med sine innspill om noen mener noe annet slik at jeg forhåpentligvis finner problemet å får det fikset :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det greieste er å ha alle 4 hjulene i lufta for å kjenne etter slark i lager på hvert dekk. Ofte vil du høre en noe annen lyd når du sviver dem rundt selv uten belastning... Sjekk gjerne resten av foringene i understellet når bilen først er oppe.

Det er ingen av dekkene som tar borti noe da? I hjulbuen, fjærbeinet eller lignende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ville vel laget lyd ved alle hastigheter om noe tok borti.. Men skal sjekke det og. Må se om jeg klarer skaffe meg en liten stund på en løftebukkk. Hvvis ikke jeg bare ta det med jekken..

Takk for info :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har hadd samme problemet på min e39,,når jeg nådde 90 km/t var det som om bilen kjørte over en ferist. bilen har nettopp blitt eu ok også.. var på naf 2 uker etter å fikk de til å konstantere at det var hjullageret som var gåen.De sa det var et veldig kjent fenomen på e39.. ristingen forsvant etter bytte av hjullager=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke alltid en kjenner slark i hjullageret, selvom det er gåent. Jeg hadde en ulyd i lageret, og den ble høy rundt 70 - 80 km/t. Bytta venstre foran, og lyden forsvant. Det var ikke mulig å kjenne noe slark i lageret med hjulet på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke alltid en kjenner slark i hjullageret, selvom det er gåent. Jeg hadde en ulyd i lageret, og den ble høy rundt 70 - 80 km/t. Bytta venstre foran, og lyden forsvant. Det var ikke mulig å kjenne noe slark i lageret med hjulet på.

Så du bare gambla på at det var venstre eller kunne du se det før du demonterte ? Er de presset på med spesial verktøy ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er den gummiskiva mellom mellomaksel og girkasse :)

Når denne er slitt så kan du få vibrering over 90kmt. Glad jeg sjekket dette først og ikke byttet 2x hjullager.

Er det mye arbeid å skifte denne ? Kan du si kort fremgangen for å skifte denne ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...