kimf Skrevet April 1, 2012 Forfatter Skrevet April 1, 2012 Takk Da har det dukket opp en m44b19 motor, så vurderer å selge begge m42b18 motorene, den ene står i bil å kan prøves
kimf Skrevet April 3, 2012 Forfatter Skrevet April 3, 2012 Da fikk jeg tak i boltene for å feste turboen i manifolden. Har også fått prøve montert det meste, men fant ut at jeg er nødt til å løsne litt på skruene på turboen og sette den sammen rett vei, slik det er nå skal oil feed inn på undersiden og olje uttaket kommer ut på øversiden av turboen.
kimf Skrevet April 13, 2012 Forfatter Skrevet April 13, 2012 Da har jeg fått litt mere deler m52 coiler + ledningsnett forsterkningsplater for travers + gasswire fra koed EDIT:siden så mange spør etter delenr på forsterkningsplater. Chassis Reinforcer Plates [these are M3 parts] 'Spacer Ring' Front Left (Part Number 41002256495) 'Spacer Ring' Front Right (Part Number 41002256496) 'Spacer Ring' Rear Left (Part Number 41112256497) 'Spacer Ring' Rear Right (Part Number 41112256498) turbotrykksmåler Må få litt hjelp til å få sveis inn dem travers forsterkningsplatene før jeg kan gjøre noe mere, forhåpentligvis en gang i neste uke.
kimf Skrevet Mai 3, 2012 Forfatter Skrevet Mai 3, 2012 Har ikke fått gjort så masse her i det siste, venter på å få sveis inn m3 forsterknings fester til traversen, men er avhengig av at en kompis har tid + at været er bra, er vist sjeldent at begge deler passer på samme tid. Har fått tatt ned hele bakstillingen + bensin tanken. blir å bytte til powerflex foringer i travers rammen og jeg skal bytte simmering på klokka mens jeg har alt nede.
larsern6 Skrevet Mai 3, 2012 Skrevet Mai 3, 2012 Morro prosjekt:) Ang m44 motor så er det vel sånn at den ikke er like solid som m42. M42 er en mer påkostet motor, og har smidd innmat orginalt blandt annet, usikker på m44. M42 kan også strokes osv med di samme delene som m44 kan. Det jeg kanskje ville gjort er jo å bruke sprutet fra m44, men da kan man jo like gjerne bruke et ettermarkedssprut
kimf Skrevet Mai 3, 2012 Forfatter Skrevet Mai 3, 2012 Jupp, skulle gjerne hatt m44 ledningsnett og hjerne på en m42, slik at man hadde fått MAF sensor hvis man har en m44 motor så kan man praktisk talt fylle e85 bioetanol uten å gjøre noe som helst, pga styringen (m5.2) tar seg av alle justeringer. Mens min m42 med orginal styring (m1.7) nekter å gå på tomgang + at den smeller godt i eksosen intill jeg justerer på med mere fortenning.
Frode_E30 Skrevet Mai 9, 2012 Skrevet Mai 9, 2012 Må følge med litt her ja Ser ut som et bra prosjekt. Noe jeg ikke skjønner er at du bruker mye tid på original sprut greierne, hvorfor ikke bruke noen lapper og kjøpe skikkelig sprut?
kimf Skrevet Mai 13, 2012 Forfatter Skrevet Mai 13, 2012 Da var travers festene endelig reparert og forsterket. Har begynt å se litt på datasprut , men veit lite om disse sprutene, hva bør man kjøpte ? var å kikket litt på http://www.diyautotune.com , men aner ikke hva som kan brukes til m42 motor.
Frode_E30 Skrevet Mai 14, 2012 Skrevet Mai 14, 2012 Alle sprut kan brukes på 4'er. Jo mere penger du legger i et sprut, jo mindre problemer får du senere, og mappingen går raskere, samt bedre oppløsning, så du får ned bensinforbruket uten at den leaner ut. Jeg greide å justere min m20 motor ned til 0.85-0.9 Liter på mila på langkjøring på E85 med vipec sprut.
kimf Skrevet Mai 14, 2012 Forfatter Skrevet Mai 14, 2012 Idag har jeg fått slipt ned og rustbehandlet det som ble sveist igår Dette er høyre feste framme som var verst, her var man nødt til å åpne opp og sveise fra innsiden under baksetet. Hele festet var bøyd og vridd alle veier før det ble sveist. Under bilen: fikk satt inn powerflex foringer i travers ramma Driver også å bytter ut alle bensinrør og slanger før tanken skal opp igjen.
kimf Skrevet Mai 15, 2012 Forfatter Skrevet Mai 15, 2012 Idag har jeg fått gjort litt: Byttet to bensinrør og dem fleste slanger Montert bensintanken Byttet simmering på kardang Montert traversramme og kardang Satser på å få montert sammen resten av bakstillingen imorgen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå