Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hmm enda ett Bodø prosjekt :) så foresten den delebilen din på bilskroten før ei stund sia.. å hadde plana om å ta tannstanga fra den.. me ble aldri fint nokk vær til at æ gadd å skru den ut :mrgreen:

• Svar 81
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Hehe. ja du skulle bare tatt tannstaget, bilen var kun gått 190k, jeg har tannstag liggende fra en 96mod som er gått 149k hvis du trenger.

• 1 month later...
Skrevet

Lite som har skjedd her i det siste, har funnet ut at jeg skal få skjært til noen plater og få sveist inn en liten ekstra seksjon på bunnpannen under turboen for å få det rette fallet på olja.

Har fått bestilt et kdfi kort for datasprut fra k-data, så blir å bygge dette inn i orginal motorstyring boks, var litt for rask med bestillingen, så glemte map sensor og jaw prosessor.

• 4 weeks later...
Skrevet

Går tregt her om dagen, alt for mye andre små prosjekter på gang. har ihvertfall fått kdfi kortet, driver å monterer det inn i en orginal motronic kasse.

vuo17zbacbnjqklkyhx6.jpg

• 1 month later...
  • 2 weeks later...
Skrevet

Ser kjempe bra ut dette her stå på og jobb videre :P

Har du nokon anelse om kor mykje du har brukt til no ? :P Lurte også på kor du fekk tak i det turbokittet ? :D

• 1 month later...
Skrevet

Har fått montert COP plate med coiler i motorn, har også fått eu godkjent bilen for noen få dager siden

har skjært ut plate i aluminium for 6 stk 52 mm instrumenter, neste steg er å kobble opp lc-1 kittet og programmere den ene analoge utgangen til å virke på min orginale bosch hjerne.

Ellers har jeg brukt utrolig mye tid på å sette meg inn i kdfi og hvordan denne skal kobbles mot det orginale ledningsnettet, ble litt skuffet når jeg fant ut at kdfi kun ble levert med en coil driver, så måtte bestille noen ekstra transistorer, venter enda på disse.

så har jeg brukt veldig mange dager på å lage en skikkelig map pack for winols med data for å endre det meste, plages med å finne en god måte å sette injector constants. slik det er nå må jeg tilpasse hvert eneste fuel map for å passe til dem nye lb42 dysene.

Grunnen til at jeg kjøpte den kdfi tingen var for å lære meg litt om datasprut, vil ha mulighet og erfaring til å kunne mappe begge systemer til "forced induction", men til syvende og sist blir jeg nok å kjøre med orginal hjerne hvis jeg får dette godt nok til, har jo tross alt investert i "ostrich 2"

• 2 months later...
Skrevet

Har bygd om til elektrisk kjølevifte, deler for ca 350kr på biltema

32-1238 T-stykke 38mm, her må man bruke varmluft for å få slangene på.

61-856 Slangeklemmer 2 stk 31-48mm

32-314 14" kjølevifte

61-580 Termostatgiver

Ledning, plugger og sikringsholder.

s5e8mytxyknmm77qzt2s.jpg

pmib65x5ty8wce0eoobv.jpg

eji628cr3gbvdo4egtt7.jpg

ygdp79lj3svc8ozoxjw5.jpg

Her er cop platen montert med m52 coilene

b2npda7b3j30r6qko3xi.jpg

Skrevet
Er nok mulig at jeg skulle ha sveist på en liten bue isteden, men slikt greier er ikke min sterke side, aner ikke hvor jeg får tak i aluminiums flenser :/ men jeg tror faktisk at dette skal gå bra, for er vel ikke mye olje som kommer ut i slengen fra turboen, det vil nok renne ned når det står ca halveis i slangen

Det er mye olje som går i returen, turboen har jo smøring av oljen. om du ikke har fri bane til oljereturen så vil olja gå i eksosen, men ser egentlig ut som du har nok fall så går nok bra

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...