Gå til innhold

Spørsmål angående nivåregulering på E39 Touring

jojr
 Share

Anbefalte innlegg

Har ikke vært under bilen å tittet enda, men har fåt meg en E39 med nivårgulering å har litt spørsmål til dette.

- er det ikke fjerer bak på denne kun puter og støtdempere?

- hva skjer om du senger den litt forran med senkesett vil den synke bak også ellermå noe gjøres der.

- Er det luft eller hydraulikkolje som hever og senker og hvor fyller man eventuelt olje, er det samme sted som servoolje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke så mye om dette, men kan svare på et par av spørsmålene dine, tror jeg.

Systemet er luftfylt. Det sitter en kompressor som fyller opp putene etter signaler fra nivåsensorer på bilen.

Skal du senke den bak, så tror jeg det må programmeres hos bmw.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke vært under bilen å tittet enda, men har fåt meg en E39 med nivårgulering å har litt spørsmål til dette.

- er det ikke fjerer bak på denne kun puter og støtdempere?

- hva skjer om du senger den litt forran med senkesett vil den synke bak også ellermå noe gjøres der.

- Er det luft eller hydraulikkolje som hever og senker og hvor fyller man eventuelt olje, er det samme sted som servoolje.

Som nevnt er det luft ja, ingen fjærer kun støtdemper.

Senker du forran skjer det ingenting bak. Og som nevnt, skal du justere høyden bak må dety programmeres. ELLER du kan enten kjøpe (ebay og andre plasser, vet ikke hvor) justerbare stag som gjør at den tror den er for høy og senker litt ned osv. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og for å legge til en ting til. Om du skal ned ca 30mm så funker det på originale dempere, men skal du noe mer ned... Bort mot 60mm så hadde jeg byttet til bilstein dempere bak.

*Leser litt om lower links, men tror kanksje det er bedre å senke den med data*

My 2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...