Jump to content

Spørsmål angående nivåregulering på E39 Touring

jojr
 Share

Recommended Posts

Har ikke vært under bilen å tittet enda, men har fåt meg en E39 med nivårgulering å har litt spørsmål til dette.

- er det ikke fjerer bak på denne kun puter og støtdempere?

- hva skjer om du senger den litt forran med senkesett vil den synke bak også ellermå noe gjøres der.

- Er det luft eller hydraulikkolje som hever og senker og hvor fyller man eventuelt olje, er det samme sted som servoolje.

Kan ikke så mye om dette, men kan svare på et par av spørsmålene dine, tror jeg.

Systemet er luftfylt. Det sitter en kompressor som fyller opp putene etter signaler fra nivåsensorer på bilen.

Skal du senke den bak, så tror jeg det må programmeres hos bmw.

Har ikke vært under bilen å tittet enda, men har fåt meg en E39 med nivårgulering å har litt spørsmål til dette.

- er det ikke fjerer bak på denne kun puter og støtdempere?

- hva skjer om du senger den litt forran med senkesett vil den synke bak også ellermå noe gjøres der.

- Er det luft eller hydraulikkolje som hever og senker og hvor fyller man eventuelt olje, er det samme sted som servoolje.

Som nevnt er det luft ja, ingen fjærer kun støtdemper.

Senker du forran skjer det ingenting bak. Og som nevnt, skal du justere høyden bak må dety programmeres. ELLER du kan enten kjøpe (ebay og andre plasser, vet ikke hvor) justerbare stag som gjør at den tror den er for høy og senker litt ned osv. :)

Og for å legge til en ting til. Om du skal ned ca 30mm så funker det på originale dempere, men skal du noe mer ned... Bort mot 60mm så hadde jeg byttet til bilstein dempere bak.

*Leser litt om lower links, men tror kanksje det er bedre å senke den med data*

My 2c