gizmooo Skrevet Mars 8, 2012 Share Skrevet Mars 8, 2012 Hei. Lurer på om det er noen som vet hvordan det er å få godkjent ettermontert turbo? Er eier av en 520 i 90 mod.. med en liten turbo som er blitt montert i senere tid. Bilverkstedet påpeker dette og derfor må jeg med den på biltilsynet, noe som jeg tror kommer til å gå til helsike :/ Noen må da kan gokjenne bilen min Hilsen frustrert jente! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kvasi Skrevet Mars 8, 2012 Share Skrevet Mars 8, 2012 Hei. Lurer på om det er noen som vet hvordan det er å få godkjent ettermontert turbo? Er eier av en 520 i 90 mod.. med en liten turbo som er blitt montert i senere tid. Bilverkstedet påpeker dette og derfor må jeg med den på biltilsynet, noe som jeg tror kommer til å gå til helsike :/ Noen må da kan gokjenne bilen min Hilsen frustrert jente! Det er vanskelig.. Er det EU konttroll du sliter med ja? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gizmooo Skrevet Mars 8, 2012 Forfatter Share Skrevet Mars 8, 2012 Er EU gokjenninga ja. Men ser jo det er mange andre 520'ere her som har turbo. så noe må jeg da kan gjøre vil jeg tro huff..... vil ikke plukke aaav! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morty999 Skrevet Mars 8, 2012 Share Skrevet Mars 8, 2012 mye ladetrkk kjører du på da? overstiger du ikke effekten fra en 525 f.eks så kan du bare montere bremser og stabstag fra 525 og taq med effektpapirer så godkjenner du den på bt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E36Cab1 Skrevet Mars 8, 2012 Share Skrevet Mars 8, 2012 mye ladetrkk kjører du på da? overstiger du ikke effekten fra en 525 f.eks så kan du bare montere bremser og stabstag fra 525 og taq med effektpapirer så godkjenner du den på bt Feil,en må også ha godkjent avgass test(syklus) pga at det ikke er lov å ettermontere utstyr som forandrer avgassene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bangy Skrevet Mars 8, 2012 Share Skrevet Mars 8, 2012 Og har du allerede verdt på eu godkjenning og fått mangel lapp, så nyttet det ikke å dra på et annet verksted for å godkjenne. Skal vel ligge inn på pcn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JulianS Skrevet Mars 8, 2012 Share Skrevet Mars 8, 2012 Du står fritt til å ta eu-kontroll et annet sted, det er alltid den siste kintrollen som gjelder.. Men har du fått 3-er feil på det? Når det gjelder syklustest så er det mange som slipper unna det.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morty999 Skrevet Mars 9, 2012 Share Skrevet Mars 9, 2012 mye ladetrkk kjører du på da? overstiger du ikke effekten fra en 525 f.eks så kan du bare montere bremser og stabstag fra 525 og taq med effektpapirer så godkjenner du den på bt Feil,en må også ha godkjent avgass test(syklus) pga at det ikke er lov å ettermontere utstyr som forandrer avgassene. tull.. sålenge du ikke rører org ecu går det helt fint Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
joachim sørlie Skrevet Mars 9, 2012 Share Skrevet Mars 9, 2012 ser det bra ut da? eller er det bare noe som er kasta på? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E36Cab1 Skrevet Mars 12, 2012 Share Skrevet Mars 12, 2012 mye ladetrkk kjører du på da? overstiger du ikke effekten fra en 525 f.eks så kan du bare montere bremser og stabstag fra 525 og taq med effektpapirer så godkjenner du den på bt Feil,en må også ha godkjent avgass test(syklus) pga at det ikke er lov å ettermontere utstyr som forandrer avgassene. tull.. sålenge du ikke rører org ecu går det helt fint Er ikkje tull nei: § 25-2. Avgasser – generelle krav til bil 1. Bil skal holdes i en slik forfatning at utslippet av forurensende avgasser ikke blir nevneverdig endret. Dyser, justering mv. skal til enhver tid være som foreskrevet av fabrikanten, og eventuelle forseglinger tillates bare brutt når det skjer i overensstemmelse med fabrikantens retningslinjer. 2. Det er forbudt å montere utstyr som øker utslippet av forurensede avgasser med mindre det fremlegges dokumentasjon for at bilen tilfredsstiller de krav som ble lagt til grunn da den ble registrert første gang i Norge og utstyret er godkjent av Vegdirektoratet. Da er spørsmålet: 1.hvilke avgasser blir nevneverdig endret ved å kun øke tilskuddet av luft?(ikkje at det fungerer i praksis uten å tilføre mer bensin da ) 2.hvordan kan du "vri" deg unna denne paragrafen? 3.hvorfor skal en unntaes fra syklus testen? (ref.til spørsmål 1) Mange bastante meninger ute og går,men dette er lovverket,og de fleste SV stasjoner begynner etterhvert å bli oppdaterte på denne paragrafen. Eg veit i både teori og praksis måten å unngå alt dette,men å si at det er bare å ikke røre ECU holder ikkje..det fremgår av paragraf 25 artikkel 2. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olan Skrevet Mars 12, 2012 Share Skrevet Mars 12, 2012 Tror FTE kan svare på dette her da han har godkjent sin med TT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E36Cab1 Skrevet Mars 12, 2012 Share Skrevet Mars 12, 2012 Tror FTE kan svare på dette her da han har godkjent sin med TT Dette var ment som retoriske spørsmål fra min side.....for all del besvar dei,men ikke for min del...dette er gjerne sånne spørsmål som kan bli stilt fra SV og/eller SFOOR til bileier,spesielt de med 1989 mod eller nyere(påbudt med lambda). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå