Gå til innhold

Anbefaler alle som skal selge bil til å sjekke kjøper!!

badsha
 Share

Anbefalte innlegg

Han holder vel til Årnes:) langt for dere?

Neh.. The Transporter kan veien godt..!

Haha! Husk at du skal ha vekt og mål av det du transpoterer

Så dårlig service driver vi ikke med, er ikke så dårlig til å kjøre bil så alle mine ferdigheter blir svekket om det er er en ekstra skrutrekker og hammer med.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 110
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Nå er det jo riktignok ikke så enkelt å få hevet et kjøp. Som selger har man opplysningsplikt og man er selv pliktig til enhver tid å vite hvilken stand bilen sin er i. På lik linje med selger har kjøper undersøkelsesplikt over bilens tilstand. Er feilen eller mangelen uvesentlig i forhold til bilens verdi og/eller hva kjøperen kunne forvente av objektet til oppgitt salgspris regnes ikke dette som en mangel ved produktet. Således er det en alt for lav verdi i dette tilfellet til at kjøper hadde hatt en god sak. Spiller man disse kortene ved et salg og i tillegg indirekte oppfordrer kjøper til å undersøke bilen ytterligere så ligger mesteparten av hovedansvaret over på kjøper.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trist å høre at folk kuker det så jævlig til for en bil til 6000,-

Men at du burde skjønt tegningen pga fyren hadde tattoos??

Burde ikke du som norsk pakistaner vite bedre enn å være så jævlig forhåndsdømmende?

Kjipt med sånne luringer som opptrer på denne måten ja.

Men jeg må nesten si meg litt enig med Mr.Silver her. Jeg har tattoveringer og armycut, er iflg bmi-kalkulatoren overvektig men livvidde og fett% sier noe helt annet, og ser vistnok "suspekt" ut, men jeg får stadig vekk høre at jeg nesten er "for" ærlig når det gjelder kjøp/salg av bil og annet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Burde ikke du som norsk pakistaner vite bedre enn å være så jævlig forhåndsdømmende?

Kjipt med sånne luringer som opptrer på denne måten ja.

Men jeg må nesten si meg litt enig med Mr.Silver her. Jeg har tattoveringer og armycut, er iflg bmi-kalkulatoren overvektig men livvidde og fett% sier noe helt annet, og ser vistnok "suspekt" ut, men jeg får stadig vekk høre at jeg nesten er "for" ærlig når det gjelder kjøp/salg av bil og annet...

Skal ikke slå alle under en kam.. ;) Enkelt og greit! =D

Men badsha, har du hørt noe mer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er rett og slett ikke forhåndsdømmende, men som sagt det var måten han oppførte seg på samt hvordan han snakket til meg som fikk meg til å undre at denne fyren ikke er helt normal, og tatoeringene tilsa noe om fortiden hans..

Jeg dømmer ikke noen på forhånd, men jeg fikk min indre stemme til å si noe ikke var bra ved den fyren. Men slik jeg er, stoler jeg lett på folk. Dermed hadde min indre stemme helt rett.

Når ting virker galt, så er det som regel det. Det har jeg lært meg.

Muztang, nei jeg har ikke hørte noe foreløpig, men venter frem til 23. mars, har han ikke betalt, blir det en tur opp med bimmers gutta:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis detta er fyren jeg tror det er...(pm sendt) så er jeg glatt med opp en tur ;)

Har satt på plass denna fyren tidligere ett par ganger...men trenger en bekreftelse på at det er den samme..om det er den samme så skal du ikke se bort ifra at du skal få både penger og bil tilbake hvis jeg trekker i ett par tråder rundt på bygda.. men jeg trenger ett navn på pm..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk har gjort seg til kjeltring for langt mindre enn 6000,- skal jeg si deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis detta er fyren jeg tror det er...(pm sendt) så er jeg glatt med opp en tur ;)

Har satt på plass denna fyren tidligere ett par ganger...men trenger en bekreftelse på at det er den samme..om det er den samme så skal du ikke se bort ifra at du skal få både penger og bil tilbake hvis jeg trekker i ett par tråder rundt på bygda.. men jeg trenger ett navn på pm..

Du har helt rett her!!! Er akkurat den fyren!! Noen flere som har blitt lurt av han eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har helt rett her!!! Er akkurat den fyren!! Noen flere som har blitt lurt av han eller?

Har sendt deg pm, og vi får ta en prat før vi går offentlig med navn..dette er en person som handler helt seriøst til å starte med for så å bli idiot og rasshøl og true med det ene og det andre..

Jeg kjenner vedkommende veldig godt desverre og kan ikke si at det er noen god venn av meg...han er desverre sammen med en av mine tidligere besteveninnner og vi er ikke venner lenger fordi jeg ikke holder ut det helvete han lager hele tiden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og til dere andre "bimmere" som har postet at det hadde vært tøft å møtt opp 20 biler på gårdsplassen hans....dette er desverre en situasjon hvor det er det ENESTE som hjelper..så spørsmålet er hvor tøffe dere er når det kommer til saken.

Dette er en mann som truer med mye "ukule" ting for den vanlige mann i gata, men som jeg selv har opplevd som tomme trusler..

Denne mannen har ekstremt mye saker mot seg, blant annet kødda med meg personlig og manga endre... og "føkker" opp absolutt alt av kjøp/salg!

Jeg har fått han av "ryggen" for ett år siden ved å stå hardt imot truslene hans og de truslene var døde for å si det sånn, men han gir seg sjelden....hetser folk til de betaler,..betaler de ikke går han bare videre med neste salg/kjøp og prøver å svindle der..

jeg vet personlig hvem han er, og har krangla mye med han. (fått bekreftet på pm at det er samme person)

Politi hjelper lite her, da det er noe han driter i..

Så om de som er tøffe her inne er like tøffe i virkeligheten så stiller man faktisk opp mange biler og folk hos han og forteller hvor landet ligger og hvor david kjøper øl! Jeg blir gjerne med og fronter hele greia, men da får folk også stille opp for å si ifra at dette ikke er greit....ta det som ett "bimmertreff" !! ;)

Jeg vet hva slags ting denne personene truer med fra før, så det er bare å bevise først som sist at man er størst i denne saken.

Dette er en person med dommer på seg fra før for svindel som alikevel gir f... i å betale bøter/forelegg og rettspålagte krav.

Tjener man ingenting på papiret er det lite for namsmann å hente...

Kommer til å ta en prat med trådstarter her...men dette er faktisk en sak hvor folk bør bli med å stille opp og si at slikt ikke er greit i dette miljøet....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...