Gå til innhold

Sp.m Forskjell på motorer 5-serie rundt 04-05

berntsen
 Share

Anbefalte innlegg

Er det ikke dieselmotorene som har disse "flapsene" som kan bli ødelagte, som igjen kan føre til form for havari? Noen må tilføye her.

Jeg hadde kjøpt bensin ihvertfall. Mye penere lyd og som regel skuddsikre motorer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse bilene har dette som heter swirl flaps. Disse sitter i innsuget og har hatt ett frynsete rykte på seg hvor disse løsner og blir sugd inn i motoren. Dette skjer antakeligvis når flapsene skal åpne og lukke seg hvor de møter motstand i et igjenkokset innsug. Ellers har en del av disse hatt store problemer med sprekte eksosmanifolder og enkelte biler med girkassetrøbbel (som oftest forårsaket av chip/tuning). Kjøper du E61 kan du oppleve store problemer med panoramaglasstak og nivåregulering. Totalt sett veldig gode biler med forholdsvis lite feil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Så om innsuget rengjøres, leverer girkasse til flushing og oljeskift så kan en rekne med og ha en god bil i diesel varianten forstår eg. Hva med forskjell på 177 hk 525 og 218 hk 530 motoren. Vesentlig mer drag i 3 literen eller? Er det kraftigere kasse på 3 literen?

3 liter Bensin motoren , virker som den er ganske feilfri?

Spørr og maser her men ;p takker for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, rengjøring minimerer hvertfall risikoen. For å eliminere problemet kan man fjerne flapsene og sette inn blendelokk. Iht. folk som har gjort dette merker man minimalt eller ingenting. Fornuftig kjørestil og enkel vedlikehold tror jeg er oppskriften på å ha en relativt problemfri bil.

530d vil nok oppleves som noe mer hurtig ja, men alt i alt må jeg tilføye at jeg er svært imponert over M57TU2D25 motoren i 525d. Det er noe forskjell i girkassene på 525d og 530d, men hva som er forskjell har jeg ikke kunnskaper til å utdype om. Jeg ser imidlertid at betegnelsen på girkassen er like, men at det er forskjellige delenumre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...