Gå til innhold

Nylakkert bil, legge over trekk/presenning ved hjemkjøring?


Howrd
 Share

Anbefalte innlegg

Trenger noen tips angående hjemtransportering av min nylakkerte E30..

Bilen skal fraktes nå på søndag ca 3-4 mil på bilhenger fra lakkverksted og hjem for montering.

Det er meldt mye regn og drittvær, og bilen er jo helt "åpen"/demontert, og vil ikke ha hele bilen tilgriset med skitt og vann både innvendig og utvendig.

Så til spørsmålet, kan jeg legge over et trekk/presenning over en nylakkert bil bare for denne turen, eller blir det hardt for lakken?

Eller er det noen andre tips for hvordan jeg kan gjøre dette?

Bilen MÅ hentes på søndag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dekk bilen med noe mykt, eksempelvis tepper/pledd eller filt (er gjerne rundt delikate deler under frakt), før du legger over pressenningen og strammer den godt over slik at den kan bevege seg minimalt og dermed unngå riper. En slakk pressenning som slår mot lakken i 90km/t vil du ikke ha :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dekk bilen med noe mykt, eksempelvis tepper/pledd eller filt (er gjerne rundt delikate deler under frakt), før du legger over pressenningen og strammer den godt over slik at den kan bevege seg minimalt og dermed unngå riper. En slakk pressenning som slår mot lakken i 90km/t vil du ikke ha :P

:clap: *Tommel opp*

Men du setter jo inn rutene i en E30 veldig fort da, bare midlertidig til du kommer hjem. utvendig er d jo bare å spyle av bilen igjen. Tror jeg at jeg hadde prøvd å få til hvertfall... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dekk bilen med noe mykt, eksempelvis tepper/pledd eller filt (er gjerne rundt delikate deler under frakt), før du legger over pressenningen og strammer den godt over slik at den kan bevege seg minimalt og dermed unngå riper. En slakk pressenning som slår mot lakken i 90km/t vil du ikke ha :P

Har jo en sekk med vakum pakkede filler jeg kan bruke innom presenningen (opprevede klær)

Så kan legge de på takets 4 hjørner og hjørner bak, feste de på en eller annen måte, evt sette presenning stramt, så blir det vel bra :D

Takk for tipset :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pakk hele kjerra inn i sånn her:

Plastfolie-30cmx30m.jpg

Går sikkert med fire-fem ruller, men så hiver du en presenning over, og bilen har det gulle godt :)

Hey. Det hadde jo også funka ! :D

60 meter ser jeg, og de der er jo ca 50cm brei.

trenger 6 meter for hver lengde, som gir meg 10 bredder, altså 5 meter bredde, så er sikkert nok med 1 pakke :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakka med lakkerer i dag, det beste var å kjøre med bilen naken, han skulle la maskeringen være på bilen, slik at den ikke ble så våt inni og i motorrom.

Så da gjør jeg bare det.. :)

Snek meg inn i boksen og knipsa noen bilder også :)

7wh9ayhxunojvfe390dw.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjør naken ja. Hehe.

Lakken vil ikke ha noe særlig godt av noe som helst annet de første dagene.

Ville egentlig ikke begynt med og sette inn ruter/pakninger før det har gått en ukes tid heller.

Og sørg for og bruk en trekkbil som har hjula godt innenfor skjermbuer og ellers ikke vil kaste stein og dritt opp på tralla. En heva patrol uten skvettlapper er liksom ikke den rette bilen og putte foran tralla denne gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...