Gå til innhold

Hvem utfører gulleloksering?

NA
 Share

Anbefalte innlegg

Snakker du om aluminiumsskruer siden du sier eloksering? Eloksering (anodisering) gjør en kun med alu.

Stål kan du få gulkromatert. Det kan f.eks. Eiker Overflateteknikk gjøre. Men det kan fort koste litt, og ser ikke helt ut som gull. Du kan jo få de gullbelagt... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er skruer som sitter i BBS RC 090 style 5 felger. De er vel ikke alu såvidt jeg vet. Tenker da på slik finish som f.eks orginalskruer til de fleste BMW er i, er de gullkromatert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er de helt like i utseende som de orginale da? Ser det er mange som bare har endt opp med å få rustfrie m6 bolter med umbracohode og uten de sporene på bolten som er i felgtønna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originale BMW-bolter er gulkromatert ja, eller iallfall veldig likt utseendemessig. Men det er ikke GULL, det kan tidvis minne om gullfarge, men er gjerne litt mer skjoldete på et vis. Ganske vanlig å kjøre el.sink/galvanisering og gulkromat på toppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, får høre med de også. Takk for tips :)

Klart gidder ikke gjøre dette om det koster skjorta, men kontra nye bolter bør det da bli litt billigere. Blir jo banefelger og da er det begrenset hvor mye de skal kostes på :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott med forslag her, får ta ei spørrerunde med de nevnte firmaene på mandag å se hva som blir best/rimeligst. drevet på noen timer i dag også med felga og kommer seg time for time :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sjekker pris på gullkromatisering ved flere av firmaene som er nevnt i tråden her, og alle anbefalte å kjøpe nye istedenfor. Dersom det ikke var noe spesielt som ikke var å få kjøpt nytt, evt. hvis det var store mengder. Dette fordi kostnaden ved å kromatisere fort kan bli dyrere enn å kjøpe nytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, det høres ikke bra ut [-X

Sjekka et sett med like som orginale i "gull" og kom fort på 3000kr. Blir kanskje å kjøpe seg pulverlakkutstyr å lakke de i en eller anna farge istedenfor da. Får se hva jeg finner på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er rimelig sikker på at du får gulkrommet skruene dine billigere enn 3k. Hør med Eiker, men vær klar over at de har mye store kunder som prioriteres. Kan sikkert få tatt 5kg for en del mindre enn det der hvis jeg ikke husker helt feil. Var ikke så ofte jeg sendte noe til kromatering, men mye svartoksidering, og det var sånn 700,- + mva eller noe for inntil 5kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...