Gå til innhold

E36 M3 3,2 GT Racing prosjekt


hess
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 478
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Vi hadde en fin helg på Rudskogen, sammen med BMW CCN. Masse kjøretid og strålende sol :D

Vi fikk tak i et sett R dekk (Toyo R888 225/40-18) fra en hyggelig kar nede i Skien. Og for de som lurer på det: Det er STOR forskjell på slicks og R-dekk! Vi sleit med å sette gode tider og måtte kjøre litt mindre aggressivt enn med slicks. R-dekkene tålte heller ikke samme camber-oppsett som vi hadde med slicks.

Etter noen runder gikk syncringene på 3-gir og vi forsøkte å kjøre 2 til 4 for å spare kassen. Men de som har kjørt på Rudskogen vet at uten 3 gir funker det ikke særlig bra :D Etter hvert ga vi mer og mer faen og banket kassa i gir :shock:

Etter noen heftige runder, med Tommy Fjeld og en kompis på slep, gikk det som det måtte, Kyrre gikk av!

Her er video fra kjøringen: http://youtu.be/QJXw_7a9R9s

rgni6delzup3qzdu3vu1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og for de som lurer på det: Det er STOR forskjell på slicks og R-dekk! Vi sleit med å sette gode tider og måtte kjøre litt mindre aggressivt enn med slicks. R-dekkene tålte heller ikke samme camber-oppsett som vi hadde med slicks.

Hvor stor? Hører folk sier alt fra 2-3 sekunder til nesten ingenting.

Jeg kom rett etter når det smalt (ser meg på videoen, wee!), og trodde først at det var kontakt med Tommy, men så var det bare et forsøk på å kjøre gatebil-style :lol:. Godt det ikke ble verre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med slicks kjørte jeg 1.38,3 og Kyrre kjørte 1.36,3

Med R-dekk kjørte jeg 1.40,1 og Kyrre kjørte 1.39,?

Vi hadde alt for mye camber for å få optimalt feste på R-dekkene, men at det skiller et par sekunder på runden stemmer godt.

På lørdagen kjørte Tommy 1.36,? Hva han klarte på søndagen sammen med oss er jeg ikke sikker på..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ut som lexanrutene sleit litt med å holde tett ;-)

E30 er skumelt potente banebiler, spes disse for det er vel S54 og S13 Køhler racing som maskinister i disse..

Ja såg ut te å funke litt over snittet org S14 :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd dette, men ser ikkje ut som det blei store skaden? Hvordan syns dere bilen funker så langt? Har dere funne svakheter dere planlegger å utbedre? :D

Vi slapp billig unna, men det er noe med den første skaden på en ny bil :evil:

Jeg synes bilen funker veldig bra. Den er veldig lettkjørt og forutsigbar.

Kyrre mener den er litt for myk så vi skal prøve å justere knivene på det hardeste for å lage den litt stivere, muligens prøve noen stivere fjærer.

Vi monterte kjøler på diffen før kjøringen og da var vi nede i 120 grader.

Vi må montere ny girkasse, setter inn en 5-trinns ZF, som sparer oss for ytterligere noen kilo :D

Utover de er det bare småting som skal fikses

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ut som lexanrutene sleit litt med å holde tett ;-)

E30 er skumelt potente banebiler, spes disse for det er vel S54 og S14 Køhler racing som maskinister i disse..

Ja, vi har ny patent på gang for rutene. De blafrer litt vell mye..

Det ligger noen timer bak de motorene der ja. Tommy har vel bremset sin til 360 hk og Køhler har vel skremt opp den S14 noe :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere kjører litt annerledes spor i Angsten enn mange andre jeg har sett. Hva er tanken bak sporvalget der? Ser også at dere sliter med at bilen slipper litt ved nedgiring, spesielt i innbremsingen til Slakteren. Hvordan diff brukte dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...