Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Selger et sett med Smidde CP stempler og MV råder.

Stemplene er til 84.5mm borring og er bestilt for bruk med veiv med 89.68mm slag(M54B30 veiv) sammen med disse rådene fra MV.

Selges for 12000,- samlet

[ Bilde ]

[ Bilde ]

Selges til fordel for S50B32

• 2 weeks later...
  • Svar 58
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
Skal se om jeg finner arket med spec på.

Jeg kunne ennå likt å sett det arket :D

Skrevet

Jeg har nettopp kjøpt en M54B30 blokk. Har ikke helt bestemt meg for på hvilken måte blokken eller bare veiven skal brukes.

Men siden stemplene er 84.5 mm, så må en borre opp M20B25 eller M50B25 blokkene for å bruke dine stempler. Standard er det 84 mm boring på en M54B30 motor, M20B25 og M50B25, så disse stemplene vil jo gi enda mer volum enn 3 liter med M54B30 veiven. Kanskje må en borre opp til 85 mm.

Samme hvis en bruker stemplene med en 2.8 veiv eller 524td veiv. Blir det kanskje 100ccm3 mer slagvolum?

Skrevet
Jeg har nettopp kjøpt en M54B30 blokk. Har ikke helt bestemt meg for på hvilken måte blokken eller bare veiven skal brukes.

Men siden stemplene er 84.5 mm, så må en borre opp M20B25 eller M50B25 blokkene for å bruke dine stempler. Standard er det 84 mm boring på en M54B30 motor, M20B25 og M50B25, så disse stemplene vil jo gi enda mer volum enn 3 liter med M54B30 veiven. Kanskje må en borre opp til 85 mm.

Samme hvis en bruker stemplene med en 2.8 veiv eller 524td veiv. Blir det kanskje 100ccm3 mer slagvolum?

Stempler blir mange ganger bestilt med overdim så blokka må borres,da er man sikker på at sylindrene er bra og ikke ovale eller koniske osv.

Med 84.5mm borring og 89.6mm slag får du vel ca:3013ccm3

Så mye over 3.0ltr er det ikke.

Skrevet
Skal se om jeg finner arket med spec på.

Jeg kunne ennå likt å sett det arket :D

Send mail adr på pm så skal jeg maile det til deg.

Fikk bare scannet det inn som pdf fil.

Mvh Morten

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...