Gå til innhold

Motorlampeproblemer.


Madde
 Share

Anbefalte innlegg

Har et litt rart tilfelle..

For en stund tilbake så lyste motorlampen min, fikk beskjed om at det var katalysatorsensor som lyste og at det mest sannsynlig var veivhusventilasjonen som måtte byttes. verkstedet slettet feilmeldingen da.

Veivhusventilasjon ble byttet sammen med toppdekselpakning og kjedestrammer.

Etter noen par dager så lyste motorlampen på nytt.. etter å ha kjørt bilen litt hardere på motorveien.. (type 100km/t - 130km/t)

Jeg fikk da beskjed om at dette var normalt siden sensoren hadde fått nye parametere å forholde seg til og at den da kunne gi feilmelding selv om det ikke forelå noe mer bak det.

men så har det nå gått en periode og nå lyser lampa på nytt..

Det skal nevnes at det skjedde igjen etter at bilen hadde blitt kjørt litt hardere enn den normalt blir kjørt.

er dette en dårlig utført jobb? eller kun normalt at en sensor kan tulle litt i etterkant av rep? motoren oppfører seg vel egentlig som normalt.. så er ganske usikker på hva jeg burde gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et litt rart tilfelle..

For en stund tilbake så lyste motorlampen min, fikk beskjed om at det var katalysatorsensor som lyste og at det mest sannsynlig var veivhusventilasjonen som måtte byttes. verkstedet slettet feilmeldingen da.

Veivhusventilasjon ble byttet sammen med toppdekselpakning og kjedestrammer.

Etter noen par dager så lyste motorlampen på nytt.. etter å ha kjørt bilen litt hardere på motorveien.. (type 100km/t - 130km/t)

Jeg fikk da beskjed om at dette var normalt siden sensoren hadde fått nye parametere å forholde seg til og at den da kunne gi feilmelding selv om det ikke forelå noe mer bak det.

men så har det nå gått en periode og nå lyser lampa på nytt..

Det skal nevnes at det skjedde igjen etter at bilen hadde blitt kjørt litt hardere enn den normalt blir kjørt.

er dette en dårlig utført jobb? eller kun normalt at en sensor kan tulle litt i etterkant av rep? motoren oppfører seg vel egentlig som normalt.. så er ganske usikker på hva jeg burde gjøre.

Nye parametere?

Om det faktisk var veivhusventilasjon som var problemet, ville jo sensoren fått rette parametere, og da skulle jo feilen være fikset. Lyser lampa igjen er det noe annet som er feil.

Høres ut som noen som ikke har helt peiling spør du meg.. Og det sier jo seg selv at om man bytter noe og lampa fortsatt lyser så er det noe annet som er galt.. :lol: Ikke at den har fått nye parametere osv.. :roll:

Finn deg et annet verksted, hadde jeg fått et sånt svar hadde jeg snudd og gått med en gang.. :mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et litt rart tilfelle..

For en stund tilbake så lyste motorlampen min, fikk beskjed om at det var katalysatorsensor som lyste og at det mest sannsynlig var veivhusventilasjonen som måtte byttes. verkstedet slettet feilmeldingen da.

Veivhusventilasjon ble byttet sammen med toppdekselpakning og kjedestrammer.

Etter noen par dager så lyste motorlampen på nytt.. etter å ha kjørt bilen litt hardere på motorveien.. (type 100km/t - 130km/t)

Jeg fikk da beskjed om at dette var normalt siden sensoren hadde fått nye parametere å forholde seg til og at den da kunne gi feilmelding selv om det ikke forelå noe mer bak det.

men så har det nå gått en periode og nå lyser lampa på nytt..

Det skal nevnes at det skjedde igjen etter at bilen hadde blitt kjørt litt hardere enn den normalt blir kjørt.

er dette en dårlig utført jobb? eller kun normalt at en sensor kan tulle litt i etterkant av rep? motoren oppfører seg vel egentlig som normalt.. så er ganske usikker på hva jeg burde gjøre.

Nye parametere?

Om det faktisk var veivhusventilasjon som var problemet, ville jo sensoren fått rette parametere, og da skulle jo feilen være fikset. Lyser lampa igjen er det noe annet som er feil.

Høres ut som noen som ikke har helt peiling spør du meg.. Og det sier jo seg selv at om man bytter noe og lampa fortsatt lyser så er det noe annet som er galt.. :lol: Ikke at den har fått nye parametere osv.. :roll:

Finn deg et annet verksted, hadde jeg fått et sånt svar hadde jeg snudd og gått med en gang.. :mrgreen:

Hehe du sier noe der :P var alf lie.. fikk jo så mye skryt her.. men ja.. nå skal bilen inn til et annet verksted på torsdag.. får ta en diagnose der.

det jeg mente var jo at hvis feilmeldingen var den samme som de to siste gangene.. om det virkelig kunne vært at den fikk nye parametere å forholde seg til.. men kan jo forsåvidt også være en sliten sensor.. for bilen virker jo helt fin..men men lar verkstedet få leke seg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er så fora på BS du nå at det er kvalmt.

Dersom sonden er ødelagt derimot (fra oljedamp eller annet innpå sonden) så vil lamp kommetilbake pga feil blanding.

Btw, Madde er et meget misvisende brukernavn. Jeg skjønte NADA når du ringte.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er så fora på BS du nå at det er kvalmt.

Dersom sonden er ødelagt derimot (fra oljedamp eller annet innpå sonden) så vil lamp kommetilbake pga feil blanding.

Btw, Madde er et meget misvisende brukernavn. Jeg skjønte NADA når du ringte.. :P

Er det min BS du sikter til eller? :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei nei :P BS fra verkstedet :P

Snakket med Madde i stad og fikk hele historien og jeg tenkte ripoff med en gang.

10,000 for veivhusventilasjon og så mener de at lambdaen må regulere seg inn og lampa vil lyse pga det? skeptisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei nei :P BS fra verkstedet :P

Snakket med Madde i stad og fikk hele historien og jeg tenkte ripoff med en gang.

10,000 for veivhusventilasjon og så mener de at lambdaen må regulere seg inn og lampa vil lyse pga det? skeptisk.

Lambdaen må regulere seg inn til "normale" verdier siden den har kjørt i oljedamp i lengre tid? Hehe, da er vel kjangsen for at den er ødelagt relativt stor, og da er det jo ikke annet og vente at lampa lyser. Men det er jo rett at vis ventilasjonen var tett så det kom mye olje damp i eksosen så ville jo problemet oppstått igjen om det ikke ble fikset. Men 10000 hørtes altfor mye ut! :shock:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jævla Alf Lie...!! Madde er på grunn av Mellomnavnet mitt btw ;)

Hehe, vist du egentlig er en boy, so gjorde du et lurt trekk ved valg av navn, har sett ofte at jenter for jævli mye svar og hjelp på forum :lol: Misforstå meg rett, det er jo vel og bra, men veldig komisk :mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jævla Alf Lie...!! Madde er på grunn av Mellomnavnet mitt btw ;)

Hehe, vist du egentlig er en boy, so gjorde du et lurt trekk ved valg av navn, har sett ofte at jenter for jævli mye svar og hjelp på forum :lol: Misforstå meg rett, det er jo vel og bra, men veldig komisk :mrgreen:

Det var derfor jeg hinta til det... jeg skylle hjelpe madelene jeg med svære pupper og en løs holdning til betaling i natura. men neeeei da :mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var derfor jeg hinta til det... jeg skylle hjelpe madelene jeg med svære pupper og en løs holdning til betaling i natura. men neeeei da :mrgreen:

Hahaha... Dagens kommentar! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...