Madde Skrevet Mars 12, 2012 Skrevet Mars 12, 2012 Har et litt rart tilfelle.. For en stund tilbake så lyste motorlampen min, fikk beskjed om at det var katalysatorsensor som lyste og at det mest sannsynlig var veivhusventilasjonen som måtte byttes. verkstedet slettet feilmeldingen da. Veivhusventilasjon ble byttet sammen med toppdekselpakning og kjedestrammer. Etter noen par dager så lyste motorlampen på nytt.. etter å ha kjørt bilen litt hardere på motorveien.. (type 100km/t - 130km/t) Jeg fikk da beskjed om at dette var normalt siden sensoren hadde fått nye parametere å forholde seg til og at den da kunne gi feilmelding selv om det ikke forelå noe mer bak det. men så har det nå gått en periode og nå lyser lampa på nytt.. Det skal nevnes at det skjedde igjen etter at bilen hadde blitt kjørt litt hardere enn den normalt blir kjørt. er dette en dårlig utført jobb? eller kun normalt at en sensor kan tulle litt i etterkant av rep? motoren oppfører seg vel egentlig som normalt.. så er ganske usikker på hva jeg burde gjøre.
SweetBMW Skrevet Mars 12, 2012 Skrevet Mars 12, 2012 Kan være ganske mangt som gjør at den lampa lyser. PM sendt.
oleo Skrevet Mars 12, 2012 Skrevet Mars 12, 2012 Kan være ganske mangt som gjør at den lampa lyser.PM sendt. Har du en smørbrødliste over alternative feilkilder?
SweetBMW Skrevet Mars 12, 2012 Skrevet Mars 12, 2012 Bare som trigger motorlampe så er det for mye. men for din del, falskluft, gåen lamvda sonde massemåler.
Alpejohn Skrevet Mars 12, 2012 Skrevet Mars 12, 2012 Har et litt rart tilfelle..For en stund tilbake så lyste motorlampen min, fikk beskjed om at det var katalysatorsensor som lyste og at det mest sannsynlig var veivhusventilasjonen som måtte byttes. verkstedet slettet feilmeldingen da. Veivhusventilasjon ble byttet sammen med toppdekselpakning og kjedestrammer. Etter noen par dager så lyste motorlampen på nytt.. etter å ha kjørt bilen litt hardere på motorveien.. (type 100km/t - 130km/t) Jeg fikk da beskjed om at dette var normalt siden sensoren hadde fått nye parametere å forholde seg til og at den da kunne gi feilmelding selv om det ikke forelå noe mer bak det. men så har det nå gått en periode og nå lyser lampa på nytt.. Det skal nevnes at det skjedde igjen etter at bilen hadde blitt kjørt litt hardere enn den normalt blir kjørt. er dette en dårlig utført jobb? eller kun normalt at en sensor kan tulle litt i etterkant av rep? motoren oppfører seg vel egentlig som normalt.. så er ganske usikker på hva jeg burde gjøre. Nye parametere? Om det faktisk var veivhusventilasjon som var problemet, ville jo sensoren fått rette parametere, og da skulle jo feilen være fikset. Lyser lampa igjen er det noe annet som er feil. Høres ut som noen som ikke har helt peiling spør du meg.. Og det sier jo seg selv at om man bytter noe og lampa fortsatt lyser så er det noe annet som er galt.. Ikke at den har fått nye parametere osv.. Finn deg et annet verksted, hadde jeg fått et sånt svar hadde jeg snudd og gått med en gang..
Madde Skrevet Mars 12, 2012 Forfatter Skrevet Mars 12, 2012 Har et litt rart tilfelle..For en stund tilbake så lyste motorlampen min, fikk beskjed om at det var katalysatorsensor som lyste og at det mest sannsynlig var veivhusventilasjonen som måtte byttes. verkstedet slettet feilmeldingen da. Veivhusventilasjon ble byttet sammen med toppdekselpakning og kjedestrammer. Etter noen par dager så lyste motorlampen på nytt.. etter å ha kjørt bilen litt hardere på motorveien.. (type 100km/t - 130km/t) Jeg fikk da beskjed om at dette var normalt siden sensoren hadde fått nye parametere å forholde seg til og at den da kunne gi feilmelding selv om det ikke forelå noe mer bak det. men så har det nå gått en periode og nå lyser lampa på nytt.. Det skal nevnes at det skjedde igjen etter at bilen hadde blitt kjørt litt hardere enn den normalt blir kjørt. er dette en dårlig utført jobb? eller kun normalt at en sensor kan tulle litt i etterkant av rep? motoren oppfører seg vel egentlig som normalt.. så er ganske usikker på hva jeg burde gjøre. Nye parametere? Om det faktisk var veivhusventilasjon som var problemet, ville jo sensoren fått rette parametere, og da skulle jo feilen være fikset. Lyser lampa igjen er det noe annet som er feil. Høres ut som noen som ikke har helt peiling spør du meg.. Og det sier jo seg selv at om man bytter noe og lampa fortsatt lyser så er det noe annet som er galt.. Ikke at den har fått nye parametere osv.. Finn deg et annet verksted, hadde jeg fått et sånt svar hadde jeg snudd og gått med en gang.. Hehe du sier noe der var alf lie.. fikk jo så mye skryt her.. men ja.. nå skal bilen inn til et annet verksted på torsdag.. får ta en diagnose der. det jeg mente var jo at hvis feilmeldingen var den samme som de to siste gangene.. om det virkelig kunne vært at den fikk nye parametere å forholde seg til.. men kan jo forsåvidt også være en sliten sensor.. for bilen virker jo helt fin..men men lar verkstedet få leke seg..
SweetBMW Skrevet Mars 12, 2012 Skrevet Mars 12, 2012 Du er så fora på BS du nå at det er kvalmt. Dersom sonden er ødelagt derimot (fra oljedamp eller annet innpå sonden) så vil lamp kommetilbake pga feil blanding. Btw, Madde er et meget misvisende brukernavn. Jeg skjønte NADA når du ringte..
Alpejohn Skrevet Mars 12, 2012 Skrevet Mars 12, 2012 Du er så fora på BS du nå at det er kvalmt.Dersom sonden er ødelagt derimot (fra oljedamp eller annet innpå sonden) så vil lamp kommetilbake pga feil blanding. Btw, Madde er et meget misvisende brukernavn. Jeg skjønte NADA når du ringte.. Er det min BS du sikter til eller?
SweetBMW Skrevet Mars 12, 2012 Skrevet Mars 12, 2012 Nei nei BS fra verkstedet Snakket med Madde i stad og fikk hele historien og jeg tenkte ripoff med en gang. 10,000 for veivhusventilasjon og så mener de at lambdaen må regulere seg inn og lampa vil lyse pga det? skeptisk.
Alpejohn Skrevet Mars 12, 2012 Skrevet Mars 12, 2012 Nei nei BS fra verkstedet Snakket med Madde i stad og fikk hele historien og jeg tenkte ripoff med en gang. 10,000 for veivhusventilasjon og så mener de at lambdaen må regulere seg inn og lampa vil lyse pga det? skeptisk. Lambdaen må regulere seg inn til "normale" verdier siden den har kjørt i oljedamp i lengre tid? Hehe, da er vel kjangsen for at den er ødelagt relativt stor, og da er det jo ikke annet og vente at lampa lyser. Men det er jo rett at vis ventilasjonen var tett så det kom mye olje damp i eksosen så ville jo problemet oppstått igjen om det ikke ble fikset. Men 10000 hørtes altfor mye ut!
Madde Skrevet Mars 13, 2012 Forfatter Skrevet Mars 13, 2012 Jævla Alf Lie...!! Madde er på grunn av Mellomnavnet mitt btw
Alpejohn Skrevet Mars 13, 2012 Skrevet Mars 13, 2012 Jævla Alf Lie...!! Madde er på grunn av Mellomnavnet mitt btw Hehe, vist du egentlig er en boy, so gjorde du et lurt trekk ved valg av navn, har sett ofte at jenter for jævli mye svar og hjelp på forum Misforstå meg rett, det er jo vel og bra, men veldig komisk
SweetBMW Skrevet Mars 13, 2012 Skrevet Mars 13, 2012 Jævla Alf Lie...!! Madde er på grunn av Mellomnavnet mitt btw Hehe, vist du egentlig er en boy, so gjorde du et lurt trekk ved valg av navn, har sett ofte at jenter for jævli mye svar og hjelp på forum Misforstå meg rett, det er jo vel og bra, men veldig komisk Det var derfor jeg hinta til det... jeg skylle hjelpe madelene jeg med svære pupper og en løs holdning til betaling i natura. men neeeei da
oleo Skrevet Mars 13, 2012 Skrevet Mars 13, 2012 Det var derfor jeg hinta til det... jeg skylle hjelpe madelene jeg med svære pupper og en løs holdning til betaling i natura. men neeeei da Hahaha... Dagens kommentar!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå