merali Skrevet Mars 13, 2012 Skrevet Mars 13, 2012 Hei. Har nå endelig fått rota meg til å kjøpe bil, og valget falt på en e21 som lå til salgs i halden. Den skal fikses opp frem til jeg får lappen, så går man grundigere til verks når vinteren kommer tilbake. slagplanen jeg har lagt frem til nå er: Utbedre alle skavanker i karroseriet. Er en del småbulker og litt smårust. Luftfjøring (er bestilt) bbs rm, 15'' med strekte dekk (venter på at de skal ble ferdig restaurert) alpina, bbs eller zender fanger. (ønskes kjøpt) hellakkering i samme farge etterhvert. gule lykter (gjort, har ikke bilde) stickerbombing (gjort) den gamle annonsen: http://www.bimmers.no/forum/viewtopic.php?f=37&t=193932 http://bimmers.no/forum/viewtopic.php?f=37&t=216817 mvh Thomas
merali Skrevet Mars 13, 2012 Forfatter Skrevet Mars 13, 2012 har forresten ett spørsmål; noen gode forslag til hvordan jeg får fjernet dette fra vognkortet?
BilBruker Skrevet Mars 13, 2012 Skrevet Mars 13, 2012 har forresten ett spørsmål; noen gode forslag til hvordan jeg får fjernet dette fra vognkortet? Artig bil, så ut som et flott eksemplar. Men den merknaden der så veldig merkelig ut, jeg ville ha ringt biltilsynes tekniske avdeling og pratet med dem. Lykke til!
asv Skrevet Mars 13, 2012 Skrevet Mars 13, 2012 Flott valg av bil Men for all del, ikke begyn å stickerbombe og tulle med en sånn klassiker. Det blir bare helt feil! Og når det kommer til den lille flotte teksten din i vognkortet så betyr dette at bilen er registrert på motorhistorisk grunnlag, ofte kalt paragraf 15, og så vidt jeg husker så er det ikke mulig å få dette fjernet. Dette legger også store krav til originalitet av bilen, og jeg har hørt om biler som er tatt inn på samme grunnlag som har blitt avskiltet pga modifikasjoner. Ellers ønsker jeg deg lykke til
Olan Skrevet Mars 13, 2012 Skrevet Mars 13, 2012 Fin bil Hva er grunnen til at man kan få en slik merknad da ?
tordah Skrevet Mars 13, 2012 Skrevet Mars 13, 2012 jøss, merkelig merknad. er vel ikke så lurt med bags og stickerbombing da ?
Stephan.s Skrevet Mars 13, 2012 Skrevet Mars 13, 2012 Den merknaden er vanlig hvis du registerer veteranbil uten ECE/TÜV papirer. Bilen er godkjent under ett annet regelverk enn som bruktimport. § 1-9. Bevaringsverdige kjøretøy 1. Bestemmelsene i denne paragraf gjelder for: - kjøretøy som tidligere ikke har vært registrert i Norge, - kjøretøy som er ordinært registrert i Norge, og som ønskes tilbakebygd til original utførelse, - kjøretøy som er registrert på unntaksbestemmelsene for bevaringsverdig motorvogn, men som etter gjeldende bestemmelser kunne vært ordinært registrert, - kjøretøy som tidligere har vært registrert på forsvaret. For å bli kvitt dette, og registere bilen som vanlig bruktimport, må du bevise at bilen tilfredstiller de krav som gjaldt når bilen var ny. Altså, ECE/TÜV papirer på bilens chassinummer. Dette kan du få hos TÜV eller BMW Norge. Disse koster noen kroner. Det er ingen forskjell på bevaringsverdig eller bruktimport annet enn den paragrafen. Det du har gjort er å ta "snarveien" når du registerte bilen, det er derfor den står som bevaringsverdig.
Embret Skrevet Mars 13, 2012 Skrevet Mars 13, 2012 Har samme merknaden i vognkortet mitt fordi jeg ikke hadde ECE-Dokumenter da jeg importerte den.. Har skaffet det fra TUV i tyskland så jeg skal få fjernet det når snøen er borte igjen. Slet med å få de papirene ifra BMW-Norge. Fikk tilslutt beskjed om at de ikke klarte å skaffe det.. , men TUV var redingen for meg. Så det er bare å skaffe de, og ta deg en tur på biltilsynet. Gratulerer med kongebil forresten
merali Skrevet Mars 14, 2012 Forfatter Skrevet Mars 14, 2012 Se her ja, takk for svar! Nå vet jeg hva jeg skal gjøre Det med stickerbombinga er ikke definitivt, men det blir nok på en av siderutene bak, sånn at det bare er å ta det av igjen om jeg blir lei.
merali Skrevet April 26, 2012 Forfatter Skrevet April 26, 2012 har flyttet bilen inn på en oppvarmet garasje med bukk, fjernet lyktespylere, stickerbomba og sotet lys siden forrige gang. nye bilder i første post!
Jås Skrevet April 26, 2012 Skrevet April 26, 2012 Nå er jeg sikkert for gammel til å skjønne slikt,men den "stickerbombinga" tar jeg ikke helt... ellers blir det sikkert en grom bil med luftfjærer og bbs..
NBCustom Skrevet April 26, 2012 Skrevet April 26, 2012 Skikkelig oppadgående valg av førstebil! Luftfjæring og BBS nå, så står damene i kø for å få sitte på hehe
Yngvejos Skrevet April 26, 2012 Skrevet April 26, 2012 Huff. Fikk vondt i hjertet når jeg så klistremerkene. Må ikke ødelegge den fine bilen med sånt tull.
joachim sørlie Skrevet April 26, 2012 Skrevet April 26, 2012 Huff. Fikk vondt i hjertet når jeg så klistremerkene. Må ikke ødelegge den fine bilen med sånt tull. +1..
///MoePower Skrevet April 26, 2012 Skrevet April 26, 2012 Har du fjernet lyktepusserene?? Syns du burde holde denne mer eller mindre original, den ser såpass hel og pen ut! Stickerbombing og luftfjærer er noe som forringer bilen og gjør at den taper seg i verdi. En så gammel bil er kul som original også, rett og slett fordi den er uvanlig og stikker seg litt ut. Holder du denne som den er og bruker tid og penger på å få den "strøken" skal du se du kommer til å få mye mer oppmerksomhet for den enn du kommer til å få med stanceworks looken, og fra alle aldersgrupper. Det er litt av dette som er sjarmen med å ha slike typer biler, spør du meg. Stanceworks er en mote som i allefall jeg tror er på tur ut og da sitter du igjen med en holdt på å si "ødelagt" gammel klassiker som få syns er kul lengre. Holder du den original derimot, forblir den tidløs og sklir inn i alle generasjoner. Senking og fine felger er stilfullt og reversibelt, det er forsåvidt også det meste annet som blir gjort med biler rundtom men går man for langt blir det for tidkrevende og dyrt til at noen orker å ta tak i bilen igjen den dagen den ikke er kul lengre. Jeg virker kanskje krass nå, men jeg har bare ikke så lyst til å se denne flotte bilen bli stanceworkifisert..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå