Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

brant dynamoen etter prøveturen istad, så må kjøpe en 100ampers dynamo og nytt batteri imorgen. tok noen finere lysrammer fra 7 serien vi kappa opp, som vi også har hatt litt progresjon på.

DSC00038.jpg

DSC00039.jpg

photo.php?fbid=10151751870830531&set=p.10151751870830531&type=1&theater

Skrevet
Ikke mange på Bimmers som kjører med bags. :)

Følger med! ;)

morro :)

har montert opp resten av interiøret, og grovvasket litt. finvasken kommer til uka.

rakk også å tette de to små lekasjene ved instrumentene (bytta til hurtigkoblinger).

så det ble en to-timers trykktest og vask istad, så nå skal bilen stå over natta med bagsa fullt utblåst på 60psi foran og 70 bak.

ser at det ene bildet av bilen på bakken i posten min over ikke fungerer heller, hmm.

laster opp noen nye bilder imorgen, stancen på den er helt sjuk!

skal kjøpe dynamo og evt. nytt batteri imorgen, så er bilen klar for prøvetur nr. 2!

og da er det bare trekking av gulvet bak igjen.

Noen som vet når og hvor neste bmw treff er forresten? hadde vært kult å stilt den ut iløpet av sommeren :)

Skrevet
Ikke mange på Bimmers som kjører med bags. :)

Følger med! ;)

morro :)

har montert opp resten av interiøret, og grovvasket litt. finvasken kommer til uka.

rakk også å tette de to små lekasjene ved instrumentene (bytta til hurtigkoblinger).

så det ble en to-timers trykktest og vask istad, så nå skal bilen stå over natta med bagsa fullt utblåst på 60psi foran og 70 bak.

ser at det ene bildet av bilen på bakken i posten min over ikke fungerer heller, hmm.

laster opp noen nye bilder imorgen, stancen på den er helt sjuk!

skal kjøpe dynamo og evt. nytt batteri imorgen, så er bilen klar for prøvetur nr. 2!

og da er det bare trekking av gulvet bak igjen.

Noen som vet når og hvor neste bmw treff er forresten? hadde vært kult å stilt den ut iløpet av sommeren :)

E30meet/BMW treff 23-24- juni. Er åpent for alle BMW med utstilling og banekjøring på Rudskogen :)

viewtopic.php?f=9&t=202667

Skrevet

har ikke kjørt så mye med den, dynamoen brant jo etter ti min. men det virker stivt! humpa bortover veien i ca 40 km/t (med alt nesten helt i bunn)

prøvde å sette på 100a dynamoen fra biltema istad, men det passet ikke overhodet. noen som vet om noe som kan passe som har litt høyere enn 55a effektivitet? sjekka med bilextra istad, de hadde 65a for 2700kr... det er mye! vil helst unngå å betale så mye for så lite effektøkning :P tenkte kansje at noe fra e23 eller e12 passet, noen som vet om det fungerer?

har gaanske så greit med camber bak også :)) bilder kommer imorgen!

får lage til noen justerbare topplagre etterhvert så man kan få det like bøst foran .

Skrevet
Langt fra å ta nedi når det står på bånn eller? :)

tror det var 6cm opp til øverste kant av kanalen! er desverre ikke lett å få målt opp til bunnpanna :P skal lage skliplate under i syrefast, hvor jeg skal felle inn titan i de laveste punktene... mao får jeg sykt lyse hvite gnister under bilen... det blir fett om nattan!

idag har jeg egentlig fløyet rundt og sett etter dynamo og testet om det er noe som har kortsluttet... gikk ut ifra at alt over 10a er for mye fra batteriet med bare tenning på, så jeg målte stabilt opp til 5,63a og der stoppet den. så null hull! skal prøve å bygge om dynamoen min imorgen med statoren fra dynamoen til en golf 4 (80a).

glemte bilder av stancen, får ikke sett ordentlig før jeg får ordentlige felger på den uansett :P

tenkte 9,5/15-45 :))

med ordentlig strekk:

http://tyrestretch.com/9.5_195_45_R15/9 ... _2.jpg.php

tror det kan bli bra! er ganske sugen på en zender frontfanger også, hva syns folket om den? har aldri sett den med mine egne øyne.

Skrevet

sant! men jeg kommer ikke til å ta den avgjørelsen før felgene er på... ting tar tydelighvis laang tid hos en eller annen lakkerer. må bredde de etter de er ferdig med lakkeringa også, men håper å få den ferdig til e30meet!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...