vassbotn Skrevet Mars 16, 2012 Share Skrevet Mars 16, 2012 Hei ! kan noen hjelpe meg å få kodet min ews II slik at bilen starter og går ? s50b32 Har ews boks,hjerne, nøkkel og ring løst. Mvh Magnus P Vassbotn magnusvassbotn(a)gmail.com tlf : 46 84 89 79 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kimf Skrevet Mars 16, 2012 Share Skrevet Mars 16, 2012 Kjøp denne, så slipper du det der. http://www.ebay.co.uk/itm/BMW-E36-M3-ev ... 500wt_1202 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet Mars 16, 2012 Share Skrevet Mars 16, 2012 Kjøp denne, så slipper du det der.http://www.ebay.co.uk/itm/BMW-E36-M3-ev ... 500wt_1202 tror du må lese gjennom den anonnsen igjen jeg: "This auction is not for an ECU unit, just for the software service." Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet Mars 16, 2012 Share Skrevet Mars 16, 2012 Du har nøkkel, ews, dme og alt som hører til hverandre? sku væra å starte bare da?... evt en liten synk. det kan jeg hjelpe deg med. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kimf Skrevet Mars 16, 2012 Share Skrevet Mars 16, 2012 Kjøp denne, så slipper du det der.http://www.ebay.co.uk/itm/BMW-E36-M3-ev ... 500wt_1202 tror du må lese gjennom den anonnsen igjen jeg: "This auction is not for an ECU unit, just for the software service." Jeg forsto utmerket hva som står der ? flashe motortyring og starte opp er 50 ganger enklere en å kobble opp det der ews greia + ISN sync. Det var bare et forslag til en enkel løsning for å få raskt og enkelt start på motoren Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vassbotn Skrevet Mars 18, 2012 Forfatter Share Skrevet Mars 18, 2012 Du har nøkkel, ews, dme og alt som hører til hverandre? sku væra å starte bare da?... evt en liten synk. det kan jeg hjelpe deg med. ja skulle nok egentli bare vært å starte, men det gikk dårlig. fyrer fint og går i 1 sekund. Takk kimf.. sendte forespørsel til han. greit å få den bort en gang for alle. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjornar-a Skrevet Mars 18, 2012 Share Skrevet Mars 18, 2012 når den starter så er det vell ikke EWS som er problemet ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet Mars 18, 2012 Share Skrevet Mars 18, 2012 Jo da starter den 1 sekund så er det EWSen som tuller. Men du trenger nok bare en synkronisering som sagt så er alt i orden tenker jeg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vassbotn Skrevet Mars 18, 2012 Forfatter Share Skrevet Mars 18, 2012 er nok ews ja. Om du har mulighet for å hjelpe med med å synkronisere så er det nok raskere enn å sende ecu til utlandet... trenger du hele pakken min ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet Mars 18, 2012 Share Skrevet Mars 18, 2012 Å faen nå står det hvor du bor ja.. Sortland er nok litt langt unna... :\ Men de fleste BMW forhandlere kan gjøre dette altså. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kimf Skrevet Mars 18, 2012 Share Skrevet Mars 18, 2012 Be han fyren som hadde software der ews var fjernet om å sende deg filen på epost, så bestiller du deg en galletto fra ebay http://www.ebay.co.uk/itm/OBD2-Galletto ... 46014d4aec jeg har foresten en slik galletto her i bodø hvis du trenger en kjapt. så flasher du bilen din med filen han sender. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vassbotn Skrevet Mars 19, 2012 Forfatter Share Skrevet Mars 19, 2012 genialt!!! trenger nok en overgang fra obdII til bmw-motorstikk. Eller følger dette med i galetto'en ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kimf Skrevet Mars 19, 2012 Share Skrevet Mars 19, 2012 Hør med han som selger den koden hva du trenger, han har jo nevnt galletto i annonsen sin, men mener å huske at det var et triks for å få dme i boot mode før flashing. Her er en som flasher siemens mss50 "on bench" med galletto Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SSM Skrevet Mars 20, 2012 Share Skrevet Mars 20, 2012 Hvorfor skal du kode? Kommer ikke alle tingene fra samme bil da? Har du koblet rett? Det er ikke LITT problem en gang det EWS greiene. Har du diagnose stikket ditt intakt enda så kan de kode/synkronisere ut derfra hos BMW forhandler. Edit: Det flash greiene ser jo vanvittig greit ut også sånn sett. Ved å fjerne EWSII så har du jo en ting mindre som kan feile. Men ta en flash som har Alpha-N også da, så kan du skrote luftmasse måleren også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vassbotn Skrevet Mars 21, 2012 Forfatter Share Skrevet Mars 21, 2012 Bestillte fra tyskland i tro om at alt kom fra samme bil. Noe det ikke gjorde, så ligger nermeste BMW forhandler 5 timer herfra. blir lettere å bare sende inn ecu og eliminere EWS for alltid. Så slipper jeg å drasse rundt halve Norge med bilen på henger. Får se hva som skjer nå, sende ecu'en igår. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå