engern Skrevet Mars 16, 2012 Skrevet Mars 16, 2012 I de siste dagene har jeg ikke fått startet min e36 318i 94 modell (m43 motor) Har byttet luftmengdemåler,bensinpumpe og renset luftfilteret (KN filter) , har sjekket sikringer,relèr og slanger men finner ingen feil. Var ute i dag å prøvde og starte den. Vridde om tenningen lenge og da startet den nesten. Merket at den rykket litt å det hørtes ut som den prøvde og "tenne" men det ble ikke skikkelig tenning\start på den. Jeg syns det virker som om den ikke får bensin sånn det tenner,men er veldig usikker. Jeg håper derfor noen kan komme med noen tips her. Hva kan det være? Hvis bensin filteret er helt tett, blir den sånn da? Har lest om veivsensor, kan det være den? Tusen takk for alt av tips!
MrBrum Skrevet Mars 16, 2012 Skrevet Mars 16, 2012 Relé til bensin pumpen.....slå tenningen av og på maange ganger før du prøver å starte. Har du lest av feilkoder?
engern Skrevet Mars 16, 2012 Forfatter Skrevet Mars 16, 2012 Skal sjekke om det er gnist i morgen , satser på å bytte bensin filter også. Så får vi se. Skal ut å prøve å slå tenning av og på mange ganger nå å se om det hjelper også. Tusen takk for tips! Kom gjerne med flere!
engern Skrevet Mars 16, 2012 Forfatter Skrevet Mars 16, 2012 Prøvde å slå tenning av og på ca 30 ganger før jeg prøvde og starte. Men desverre hadde det ingen effekt det heller. ABS lampa blinket som en diskolampe da,men det er vel normalt når bilen ikke starter sånn? Men da har jeg iallefall testet enda en ting. Tar gjerne imot flere tips. Har ikke lest av feil koder,da jeg ikke har utstyr til det. Hvis noen nær gjøvik her har utstyr til og sjekke feil koder så si gjerne ifra.
OrjanBmw Skrevet Mars 17, 2012 Skrevet Mars 17, 2012 Sjekk Dine Sikringer: Få biler har en sikring forbundet med start-system, men før du går monkeying rundt med alt, sjekke sikringer for å være sikker på at det er ikke så enkelt. Batteri Korrosjon: Over tid batteriet tilkoblinger kan bli skitne, eller korroderte. Dette korrosjon bryter forbindelsen batteriet har med resten av bilen, og den vil ikke starte. Prøv å rengjøre batteriet innleggene og prøve å starte bilen igjen. Dødt batteri: Den vanligste årsaken til at bilen ikke vil starte er et dødt batteri. Hvis du har en batteritester som kan måle spy forsterkere, teste batteriet for å se om det er svak. Hvis du ikke kan teste det selv, kan du teste batteriet indirekte av hoppe-start bilen. Hvis den starter med en gang, er problemet ditt mest sannsynlig et dødt batteri. Bytt ut batteriet, og rengjør batteritilkoplingene å sikre god kontakt. Bad Igntion Switch: Hvis batteriet sjekker ut, men starteren er fortsatt taus, kan det være en defekt tenningslås. Vri nøkkelen til på-posisjon (ikke helt å starte). Hvis de røde varsellys på dashbordet ikke lyser (og batteriet tilkoblinger er rene), er det tenningslåsen dårlig. Hvis de gjør lyse opp, vri nøkkelen til start posisjon. Dashbordet varsellys bør slå av på denne sentrale posisjon (de fleste biler). Hvis du ikke er sikker, slå på frontlyktene. Når du prøver å starte bilen, skal lysene enten dim (mye) eller slå helt av. Hvis de gjør, bør tenningslåsen være ok. Hvis ikke, vil bryteren trenger utskifting. Bad Starter Tilkobling: Korrosjon kan ikke bare holde batteriet i å koble, kan det påvirke noe elektrisk komponent, spesielt de som er utsatt for elementene som forrett. Hvis du har en hjelper, kan du teste tilkoblingen ved å holde en krets tester forsprang på ledningen som engasjerer starteren. Dette er den minste av de to ledningene koblet til starteren. Vær sikker på at ingen del av kroppen din er nær bevegelige deler av motoren - det kan fortsatt starte når som helst! Ha en venn vri om nøkkelen og sjekke gjeldende. Hvis du får strøm til starteren, men det er ikke spinning, må det skiftes. Coil Testing: For riktig teste tennspolen du trenger et multimeter som kan måle impedans. Hvis du ikke har et multimeter, det er en enklere test du kan utføre ved hjelp av enkle håndverktøy. Test din spole, og hvis det er dårlig, bytt det. Distributør Cap: Din no-start problem sannsynligvis ikke er forårsaket av din distributør cap, men av og til, spesielt i fuktig vær, kan en defekt cap holde bilen starter. Fjern distributør cap og sjekk innsiden for fuktighet. Hvis det er enda en dråpe eller tåke av vann inne, tørk den ut med en ren, tørr klut. Inspiser hatten for sprekker og bytt den om nødvendig. Når det tørre, men vil det fungere. Coil Wire: The startproblem kan også skyldes en ødelagt eller kortslutning spole wire. Inspisere ledningen for å se om det er noen åpenbare sprekker eller splittelse, deretter teste for kontinuitet ved hjelp av en krets tester. Elektriske Tilkoblinger: Det er nok av elektriske tilkoblinger i din bensininnsprøytning. Hver drivstoffinnsprøytningen har en kontakt på toppen. Det er forbindelser på lufta siden av inntak og på topplokk. I utgangspunktet bør du sjekke hver elektrisk tilkobling kan du finne under panseret for å være sikker på at det er stramt. Fuel Pump og stafett: For å sjekke din drivstoffpumpe, kan du gjøre et drivstoff system trykktest - hvis du har utstyret. Siden de fleste av oss ikke har den type ting, vil vi først sjekke de elektriske tilkoblingene. Test positive siden av bensinpumpen for strøm med en krets tester. Pass på nøkkelen er i "On"-stilling. Hvis det er strøm, gå videre til neste trinn. Hvis ikke, bør du sjekke sikringen. Hvis sikringen er god, er ditt problem drivstoffpumpen stafetten. Drivstoff Filter: Hvis drivstoffpumpen fungerer og drivstoff er fortsatt ikke nådd motoren, kan problemet være en tett dieselfilter. Du bør erstatte drivstoffilter hver 12.000 miles eller så uansett, så hvis du mistenker at det kan være tett, gå videre og erstatte det. Loose Starter: Løse forrett bolter vil føre til at det å danse rundt og vrikke, unnlater å slå av motoren over. Bad Injektorer: En dårlig injektor kan kaste hele drivstoffsystemet av og holde motoren fra avfyring, spesielt når motoren er varm. Feil Cold Start-Valve: En mislykket kaldstart ventil vil holde bilen starter når motoren er kald. Det kan også funksjonsfeil og holde bilen fra å starte når det er varmt! Chipped Svinghjul eller Ring Gear: Din forrett s utstyr forbinder med fortanningene på din svinghjulet eller ring gear (avhengig overføring type). Hvis en av disse tennene blir slitt eller kuttet, vil starteren spinne. Du vil høre høylytte skrenser, skrubbsår og squeals og sliping hvis dette er tilfelle. Bad ECU eller MAF Hvis motorens viktigste datamaskinen eller noen del av systemets elektronikk går dårlig, vil bilen ikke starter. Dessverre må du forlate denne typen diagnostikk arbeid til en kvalifisert verksted. -------- -------- -------- -------- ------- ------- ------- -------- ------- ------- ------- -------- ------- ------- ------- -------- ------- ------- ------ Check Your Fuses: Few cars have a fuse associated with the starting system, but before you go monkeying around with everything, check your fuses to be sure it's not that simple. Battery Corrosion: Over time your battery connections can become dirty, or corroded. This corrosion breaks the connection your battery has with the rest of the car, and it won't start. Try cleaning your battery posts and try to start the car again. Dead Battery: The most common reason your car won't start is a dead battery. If you have a battery tester that can measure cranking amps, test your battery to see if it's weak. If you can't test it yourself, you can test the battery indirectly by jump-starting the car. If it starts right away, your problem is most likely a dead battery. Replace the battery, and clean the battery connections to ensure good contact. Bad Igntion Switch: If your battery checks out, but the starter is still silent, it may be a faulty ignition switch. Turn the key to the on position (not all the way to start). If the red warning lights on your dash don't light up (and your battery connections are clean), the ignition switch is bad. If they do light up, turn the key to the start position. The dash warning lights should turn off at this key position (most cars). If you're not sure, turn on the headlights. When you try to start the car, the lights should either dim (a lot) or turn off completely. If they do, your ignition switch should be ok. If not, the switch will need replacement. Bad Starter Connection: Corrosion can not only keep your battery from connecting, it can affect any electrical component, especially the ones exposed to the elements like the starter. If you have a helper, you can test the connection by holding a circuit tester lead on the wire that engages the starter. This is the smaller of the two wires connected to the starter. Be sure no part of your body is near the moving parts of the engine - it could still start at any time! Have a friend turn the key and check the current. If you're getting current to the starter but it ain't spinning, it needs replacement. Coil Testing: To properly test your ignition coil you'll need a multimeter that can measure impedance. If you don't have a multimeter, there is an easier test you can perform using simple hand tools. Test your coil and, if it's bad, replace it. Distributor Cap: Your no-start problem probably isn't caused by your distributor cap, but occasionally, especially during wet weather, a faulty cap can keep your car from starting. Remove your distributor cap and check the inside for moisture. If there is even a drop or mist of water inside, wipe it out with a clean, dry cloth. Inspect the cap for cracks and replace it if necessary. Once its dry, though, it'll work. Coil Wire: The starting problem could also be due to a broken or shorting coil wire. Inspect the wire to see if there are any obvious cracks or splits, then test for continuity using a circuit tester. Electrical Connections: There are plenty of electrical connections in your fuel injection system. Each fuel injector has a connector on top. There are connections on the air side of the intake and on the cylinder heads. Basically you should check every electrical connection you can find under the hood to be sure it's tight. Fuel Pump and Relay: To check your fuel pump, you can do a fuel system pressure test - if you have the equipment. Since most of us don't have that type of thing, we'll first check the electrical connections. Test the positive side of the fuel pump for current with a circuit tester. Be sure the key is in the "On" position. If there's current, move on to the next step. If not, you should check the fuse. If the fuse is good, your problem is the fuel pump relay. Fuel Filter: If the fuel pump is working properly and fuel is still not reaching the engine, the problem could be a clogged fuel filter. You should be replacing your fuel filter every 12,000 miles or so anyway, so if you suspect it could be clogged, go ahead and replace it. Loose Starter: Loose starter bolts will cause it to dance around and wiggle, failing to turn the engine over. Bad Injectors: A bad injector can throw the whole fuel system off and keep the engine from firing, especially when the engine is warm. Faulty Cold Start Valve: A failed cold start valve will keep your car from starting when the engine is cold. It can also malfunction and keep your car from starting when it's warm! Chipped Flywheel or Ring Gear: Your starter's gear connects with the gear teeth on your flywheel or ring gear (depending on transmission type). If one of these teeth becomes worn or chipped, the starter will spin. You'll hear loud screeches, scrapes, squeals and grinding if this is the case. Bad ECU or MAF If your engine's main computer or any part of the system's electronics go bad, your car won't start. Unfortunately you'll need to leave this type of diagnostic work to a qualified repair shop.
Haakon1967 Skrevet Mars 17, 2012 Skrevet Mars 17, 2012 å begynne med å sjekke om bensinpumpe går er stort sett det enkleste, på de fleste er det nok å ta ut baksete og kjenne om denne går når man slår på tenningen. Man vil høre / kjenne at pumpen virker.. Det er også mulig å løsne på skruen på fuelrail / inngang fra bensinpumpen, skru på tenning og se om det kommer bensin. Håper det var til hjelp
BMW ///BJ Skrevet Mars 17, 2012 Skrevet Mars 17, 2012 kan være veivsensor som er defekt også, og da går ikke bensinpumpa heller, er hvertfall sånn på m50 motoren!
engern Skrevet Mars 19, 2012 Forfatter Skrevet Mars 19, 2012 Har kommet frem til antaglivis er veivsensor som må byttes så denne er bestillt idag. Hjelper ikke det heller så blir det nok verksted for å finne feilen. Burde vel bytte kamsensor samtidig? Men det glemte jeg å bestille i farten. Tusen takk til alle som har kommet med tips!
BMW ///BJ Skrevet Mars 20, 2012 Skrevet Mars 20, 2012 Liten vits å bytte kamsensor også, har liten betydning
engern Skrevet Mars 20, 2012 Forfatter Skrevet Mars 20, 2012 Da bytter jeg den senere. Bare så litt rundt på forumet her at hvis man bytter en av de så bør begge byttes. Men da satser jeg på at det er veivsensor som er feilen. Venter spent på delen nå.
engern Skrevet Mars 24, 2012 Forfatter Skrevet Mars 24, 2012 Da er veivsensor også byttet. Får fremdeles ikke start! Til nå har jeg byttet batteri,bensinpumpe,vakumslange,bensinfilter,luftmengde måler, og veivsensor. Renset luftfilteret. Gått over sikringer og relèr og diverse slanger. Finner ingen feil. Nå er jeg tom for idèer om hva det kan være med bilen. Ser ut til at alt er i orden, men får ikke start uansett hva jeg gjør.
oleo Skrevet Mars 24, 2012 Skrevet Mars 24, 2012 Prøvd med startgass? Da ser du i alle fall om du har gnist.
kimf Skrevet Mars 24, 2012 Skrevet Mars 24, 2012 prøv å løsne bensintrykkregulatoren fremme på fuel railen, sjekk om det kommer bensin trykk der.
engern Skrevet Mars 24, 2012 Forfatter Skrevet Mars 24, 2012 Har gnist så det holder, men virker som om det kommer for lite bensin til at den vil starte. Fått tips om at det kan være bensintrykk regulatoren som er gåen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå