Gå til innhold

2004 525d Masse olje i innsuget og svetting under manifold


RicoBergen
 Share

Anbefalte innlegg

Bmw 525d man 2004mod 250 000 KM

Hei Har oppdaget olje svetting rundt toppen ser ut til at dette kommer fra undersiden av innsugsmanifold. tok av slangen som går inn på AGR ventilen og der lå det masse olje søl.

Dette kommer vel fra turbo?

Fikk en bekjent til å prøve og feilsøke med pc Han sjekket turbo trykk og den ladet som den skulle men lager en litt høy pipe lyd ved rusing.

Sylinder 5 viste lavere trykk og sylinder 6 viste for høyt iforhold til de andre 4 som var helt lik. litt usikker på hva dette var (ikke så lett og forstå alt han sier han er fra Polen) men han mente det var pga manifolden er tett? Vi vet heller ikke om veivhusventilasjonsfilteret har vært byttet og bilen har rullet 250k

Jeg har bare hatt bilen i en måned og når jeg overtok bilen så fulgte det med en powerboks selger sverget på at denne aldri har vært montert (Har mine tvil) Han jeg fikk til å se på bilen sa at oljen kan ha blitt forårsaket av powerboksen og at vi nå bare trenger å bytte innsugsmanifold og rengjøre agr+intercooler. Høres dette fornuftig ut? er redd for å kjøpe ny manifold (6500 kr)

Hvis det bare går en stund før den er tett også.

Trenger sårt hjelp her, Har brukt alle pengene mine på denne bilen og har ikke råd til dyre reparasjoner med det første.. Takker for alle svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Demonter innsugsmanifolden og vask den ren for koksing. Da bytter du naturligvis alt av pakninger og tar veivhusventilasjonen samtidig. Min lakk også litt olje rundt pakningene, men når ovennevnte operasjon var gjennomført har den vært tørr i ettertid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Demonter innsugsmanifolden og vask den ren for koksing. Da bytter du naturligvis alt av pakninger og tar veivhusventilasjonen samtidig. Min lakk også litt olje rundt pakningene, men når ovennevnte operasjon var gjennomført har den vært tørr i ettertid.

Hadde du også olje søl i Agr? Trodde egentlig ikke at det skulle gå så mye olje denne veien og inn i manifolden.

Hva vasket du med? var det vanskelig å demontere?

Tusen takk for svar!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vel så vidt det var om jeg husker riktig. Jeg brukte et sinnsykt sterkt middel samt delevasker. Få tak i en sterk avfetting eller liknende så bør det gjøre underverker. Du må av med tårnavstivere, pollenfilterboksene osv. Noe jobb, men forholdsvis grei skruing. Når du først har demontert så kan du like gjerne bytte luftfilteret i samme slengen da du må gjøre samme operasjon for å bytte dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...