RicoBergen Skrevet Mars 16, 2012 Skrevet Mars 16, 2012 Bmw 525d man 2004mod 250 000 KM Hei Har oppdaget olje svetting rundt toppen ser ut til at dette kommer fra undersiden av innsugsmanifold. tok av slangen som går inn på AGR ventilen og der lå det masse olje søl. Dette kommer vel fra turbo? Fikk en bekjent til å prøve og feilsøke med pc Han sjekket turbo trykk og den ladet som den skulle men lager en litt høy pipe lyd ved rusing. Sylinder 5 viste lavere trykk og sylinder 6 viste for høyt iforhold til de andre 4 som var helt lik. litt usikker på hva dette var (ikke så lett og forstå alt han sier han er fra Polen) men han mente det var pga manifolden er tett? Vi vet heller ikke om veivhusventilasjonsfilteret har vært byttet og bilen har rullet 250k Jeg har bare hatt bilen i en måned og når jeg overtok bilen så fulgte det med en powerboks selger sverget på at denne aldri har vært montert (Har mine tvil) Han jeg fikk til å se på bilen sa at oljen kan ha blitt forårsaket av powerboksen og at vi nå bare trenger å bytte innsugsmanifold og rengjøre agr+intercooler. Høres dette fornuftig ut? er redd for å kjøpe ny manifold (6500 kr) Hvis det bare går en stund før den er tett også. Trenger sårt hjelp her, Har brukt alle pengene mine på denne bilen og har ikke råd til dyre reparasjoner med det første.. Takker for alle svar
Saltkjelen Skrevet Mars 16, 2012 Skrevet Mars 16, 2012 Demonter innsugsmanifolden og vask den ren for koksing. Da bytter du naturligvis alt av pakninger og tar veivhusventilasjonen samtidig. Min lakk også litt olje rundt pakningene, men når ovennevnte operasjon var gjennomført har den vært tørr i ettertid.
RicoBergen Skrevet Mars 16, 2012 Forfatter Skrevet Mars 16, 2012 Demonter innsugsmanifolden og vask den ren for koksing. Da bytter du naturligvis alt av pakninger og tar veivhusventilasjonen samtidig. Min lakk også litt olje rundt pakningene, men når ovennevnte operasjon var gjennomført har den vært tørr i ettertid. Hadde du også olje søl i Agr? Trodde egentlig ikke at det skulle gå så mye olje denne veien og inn i manifolden. Hva vasket du med? var det vanskelig å demontere? Tusen takk for svar!!
Saltkjelen Skrevet Mars 16, 2012 Skrevet Mars 16, 2012 Hadde vel så vidt det var om jeg husker riktig. Jeg brukte et sinnsykt sterkt middel samt delevasker. Få tak i en sterk avfetting eller liknende så bør det gjøre underverker. Du må av med tårnavstivere, pollenfilterboksene osv. Noe jobb, men forholdsvis grei skruing. Når du først har demontert så kan du like gjerne bytte luftfilteret i samme slengen da du må gjøre samme operasjon for å bytte dette.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå