scoot Skrevet Mars 16, 2012 Skrevet Mars 16, 2012 Skjønner ikke heeeelt hva som har skjedd her nå, men bilen er plutselig ikke glad i tomgang når den er kald. Enten dør den, ellers hopper den mellom 250-1000. Så fort den blir varm blir den strøken ?? Hva har skjedd nå mon tro?
Roger Rabbit Skrevet Mars 16, 2012 Skrevet Mars 16, 2012 lmm som kødder eller plugger? hadde en 200sx som ikke gikk pent på tomgang var lmm der. men er vel litt rart om det er det
scoot Skrevet Mars 16, 2012 Forfatter Skrevet Mars 16, 2012 Tenkte jeg sku rense icv i morra, googla litt mer nå og virker som dårlig tomgangsreg kan være løsningen:)
scoot Skrevet Mars 17, 2012 Forfatter Skrevet Mars 17, 2012 Har nå bytta tomgangsreg, throttle-position-sensor og sjekka etter vakuumlekkasjer uten hell. Bilen dør fortsatt når den er kald - og fungerer flott når den er varm. Ikkje moro, neste steg er vel å bestille LMM hvis ingen har noen bedre ideer?
Azeton Skrevet Mars 17, 2012 Skrevet Mars 17, 2012 Jeg ville sjekket tempsensorer i bilen. Lufttemp og vanntemp til ECU. Eventuelt har jeg LMM til deg.
scoot Skrevet Mars 17, 2012 Forfatter Skrevet Mars 17, 2012 Hm, er det den ene til luft som sitter rett ved spjeldhuset?? EDIT: Bestilte meg en sånn lufttemp sensor - men vanntemp skal vel funke, siden den leser riktig til instrumentet?
Bjrnar89 Skrevet Mars 17, 2012 Skrevet Mars 17, 2012 Har nå bytta tomgangsreg, throttle-position-sensor og sjekka etter vakuumlekkasjer uten hell. Bilen dør fortsatt når den er kald - og fungerer flott når den er varm. Ikkje moro, neste steg er vel å bestille LMM hvis ingen har noen bedre ideer? Kan man ikke koble av afm(lmm) slik at den går på noe standardverdier? Hvis den blir bedre uten enn med afm, er det sannsynligvis problemet.
scoot Skrevet Mars 17, 2012 Forfatter Skrevet Mars 17, 2012 Kjører uten LMM innkobla i dag, uten forskjell. Har bestilt de to sensorene Azeton nevnte over, satser på det løser biffen.
scoot Skrevet Mars 22, 2012 Forfatter Skrevet Mars 22, 2012 NÅ har jeg bytta lambda OG lmm, fortsatt ikke bra. Er det ikke den føleleren som Azeton snakker om nå så gir jeg opp hele dritten ^^
scoot Skrevet Mars 25, 2012 Forfatter Skrevet Mars 25, 2012 Ohma føleleren til hjernen og den ser ut til å gi korrekt motstand, noen fler ideer? Her er også en videosnutt av hvordan den er, GRUSOMT irriterende å kjøre med.
OKSE Skrevet Mars 25, 2012 Skrevet Mars 25, 2012 Kontrollert om det er ein luftlekkasje i forbindelse med innsug? Virker no typisk tomgangsregulator, men den er skifta så då er det nok ikkje den. Har du justert inn TPS? Det er viktig at det blir registrert tomgangssignal når den går på tomgang.
scoot Skrevet Mars 25, 2012 Forfatter Skrevet Mars 25, 2012 Justert inn TPS? Absolutt ikke, hvordan gjør man det ? Har sjekka for lekkasjer, uten å finne noe ja.
lienback Skrevet August 17, 2012 Skrevet August 17, 2012 Har du funnet ut problemet? jeg har akkurat samme problemet nå, men den er helt lik på tomgang enten motoren er kald eller varm :S
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå