Gå til innhold

"Lugging" i gearkasse.


nimitz
 Share

Anbefalte innlegg

Ved kjøring i lett stigning så kan det av og til bli litt lugging i bilen. Merker ikke noe på turtallet, men lurer på om det er gearet den ligger i som "glipper" litt. Dette er en ZF kasse med 130000 på telleren. Noen som har gode innspill her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette skjer når jeg kjører i drive og tipper det er 4. giret den ligger i. Når det gjelder oljeskift som også blir nevnt her så ble den byttet for et år siden og har bare gått 12ooo km siden. Men når det er sagt så kom disse "problemene" en tid etter skifte. Nå fikk jeg fortalt av en som sysler mye med automat at disse kassene var veldig nøye på at de fikk riktig olje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette skjer når jeg kjører i drive og tipper det er 4. giret den ligger i. Når det gjelder oljeskift som også blir nevnt her så ble den byttet for et år siden og har bare gått 12ooo km siden. Men når det er sagt så kom disse "problemene" en tid etter skifte. Nå fikk jeg fortalt av en som sysler mye med automat at disse kassene var veldig nøye på at de fikk riktig olje.

Er det ikke den orginale "evighetsoljen" som er fylt på ved byttet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg regner med at det ble fyllt på den oljen som denne kassen skal ha. Dette ble gjort på verksted. Men hvist lavt oljenivå kan være grunnen så får jeg begynne der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...