Gå til innhold

Kjøpe E65 7 serie?


 Share

Anbefalte innlegg

Du kjører taperdiesel så hvem bryr seg om deg? :P

Jeg kan vel det meste om disse bilene...så er vel bare å spørre så skal jeg svare deg Jracing!

Jeg lurer også på E65 bensin, 735i eller helst 745i.

Kunne du delt noen kunnskaper så hadde jeg blitt veldig glad for det. Er interessert i hva du mener om feil, kjørekomfort, kjøreegenskaper i forhold til størrelse og støynivå, driftsikkerhet, lurer også veldig på kvaliteten på Dynamic Drive. Kommer til å ha den som bil 2 hadde jeg tenkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elektriske funksjoner på seter og den type ting er jeg ikke bekymret for, det har jeg hatt i alle år og de har aldri sviktet meg. Om de kan reguleres i 8 eller 20 retninger betyr ikke så mye. Jeg er mer bekymret for støtdempere som reguleres automatisk flere ganger i sekundet og elektriske feil i forbindelse med data/ drift av selve bilen. Elektriske motorer virker generelt veldig lenge eller evig, bare tenk på hvor mye vindusviskermotoren får kjørt seg her på vestlandet :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en 05 e65 730d. har kjørt nærmere 10.000km på kort tid, har ikke vært noe som helst feil enda med bilen alt virker som normalt.

Det største minuset må vel være at bilen er stor og tung, men er utrolig komfortabel å kjøre.

Ville ha funnet den best utstyrte bilen ,så slipper du å angre på i ettertid at du mangler et eller annet utstyr på din bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er veldig sugen på en eldre 7 serie. Da E65.(02-08)

Noen meninger/ tips om hva som er + og - med en slik bil.....

Fortrinnsvis bensin jeg kikker på. :D

Bensin er igrunn det eneste "rette" i en slik bil.. Anbefaler da 745i da den har 333hk og er igrunn perfekt til en 2tonn med bil.. 735i har 272hk og går igrunn ganske greit med tanke på at de som regel brukes i Norge.. Drømmen er vel 760 men det er igjen i en helt annen kategori :P Diesel er vel billigere i forbruk, men passer ikke helt med knatring i en luksusbil..

Negative ting/hva som må sjekkes er som regel at ALT utstyr fungerer. Kjøp en med så mye utstyr som mulig. Og gjerne en fra 2004 (ny type idrive) eller faceliften fra juli 2005.. De første generasjonene, 2002-2005, har igrunn ingen grove feil, ikke plaget med rustproblemer heller. Eneste synlige er vel matte frontlys.. Pass på at forstillingen har fått den servicen den trenger.. Tung bil kombinert med dårlige veier gir som regel slitte foringer og stag..

Kjøp en fra forhandler, med garanti, da det kan koste en del om ting ryker. Men som sagt, det er TONNEVIS med komfort i disse bilene og enormt med utstyr og elektronikk... og det er igrunn digg som faen å bare cruise forbi alle disse små bilene på veien :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kjører taperdiesel så hvem bryr seg om deg? :P

Jeg kan vel det meste om disse bilene...så er vel bare å spørre så skal jeg svare deg Jracing!

Jeg lurer også på E65 bensin, 735i eller helst 745i.

Kunne du delt noen kunnskaper så hadde jeg blitt veldig glad for det. Er interessert i hva du mener om feil, kjørekomfort, kjøreegenskaper i forhold til størrelse og støynivå, driftsikkerhet, lurer også veldig på kvaliteten på Dynamic Drive. Kommer til å ha den som bil 2 hadde jeg tenkt.

Dynamic drive er verdt pengene.. Har kjørt ett par versioner uten og det gir dessverre litt "båt" feeling på en så stor bil.. Er mye masse som må endre retning i en sving og da er det gull med dynamic drive. Men på en annen måte, jeg følte at de bilene uten slikt system var en smule mer komfortable i dumper.. Kjørekomforten er upåklagelig med originale felger og dekk (22toms som jeg har går også veldig bra, men noe av den myke dempingen forsvinner) Bilen er ingen racerbil, men er veldig god å kjøre og "sporty" nok om man ikke er vant til en M3.. Støynivået er meget lavt og er veldig lite som kommer inn i kupeen.. Minuset med opplevd komfort er lyden når dørene lukkes.. Høres nesten litt billig ut.. (luksusproblem? :lol: ) Men man overlever det.. (jaguaren min har digg dør-lukke-lyd) Også føler jeg at el-stolene bråker litt for mye når de justeres (mercedes s-klasse er mye stillere) Og nakkeputene i baksetet (elektriske) bråker ALT for mye når de justeres..Driftsikkerheten er veldig god med tanke på at disse bilene er top-of-the-range. Har aldri hatt startproblemer eller fått motorstans selv med manglende service. Eneste var at en kjøleslange som løsnet etter at jeg byttet kjølevæske pga den ikke var strammet ordentlig..

Har dukket opp en del feil med min syver, men dette er grunnet manglende vedlikehold og latskap.. Bilene er igrunn lite plaget med typiske feil, men visse ting som keyless entry er dessverre ett svakt punkt. Dørhåndtakene er ikke så veldig glad i å bli behandlet hardt (samme på flere andre bmw modeller?) L7 stereo er også en svakhet.. Forsterkeren ryker og BMW bytter ikke denne på garanti no matter what..Ny slik koster ca 15tusen hos bavaria.. På ebay ligger dem på rundt 5k.. Men kjøp en med L7 stereoen...SYKT god lyd når den virker :)

ellers er det lite negativt å si om denne monsterbilen.. Er lite ekstra snacks man kan kjøpe og adde på disse (ingen m-version fanger og sånt) men felger og litt vask funker perfekt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en 05 e65 730d. har kjørt nærmere 10.000km på kort tid, har ikke vært noe som helst feil enda med bilen alt virker som normalt.

Det største minuset må vel være at bilen er stor og tung, men er utrolig komfortabel å kjøre.

Ville ha funnet den best utstyrte bilen ,så slipper du å angre på i ettertid at du mangler et eller annet utstyr på din bil.

Er enig i den.. men bilen bærer vekten sin ganske godt... Liker at bilen føles ut som 2tonn med kvalitet...

Jeg angrer igrunn på at jeg ikke brukte litt lenger tid på å finne ett eksemplar med nøyaktig det utstyret jeg ville ha (varme i ratt og kjøling i setene)... Men igjen..en dårlig utstyrt sjuer er likevel mye bedre utstyrt en en godt utstyr femmer.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig... Wicky skriver skikkelige og fornuftige innlegg.... 8)

E65 skiller vannene når det gjelder designet, men E65 er grunnleggende en BMW av første klasse. Teknisk og dynamisk er den med få unntak en av BMW´s beste konstruksjoner... iallefall med tanke på størrelsen. Som alltid (og som Wicky poengterer) bør man kjøpe en så ny modell som mulig (les: E65 ble bare bedre og bedre med årene).

Motormessig er de største motorene selvfølgelig de mest interessante... effektmessig, men også i forhold til å gjøre bilen "komplett" i forhold til hva BMW kan tilby i denne klassen. En 7-serie med en stor V8 eller en V12 motor stiller i en helt annen klasse enn de andre BMW´ene... på godt og vondt... mest godt.

Den mest "fornuftige" modellen er dog 730d med 231 HK. Den er rimelig økonomisk også i forhold til dagens standard. Mest "spaz" (morro) får man imidlertid med en stor bensinmotor og det er vel det viktigste poenget med en slik bil (som Wicky også poengterer).

Jeg mener helt klart at E65 nå etterhvert har kommet ned på en pris som gjør den interessant. Man får utvilsomt mye bil for pengene og og verditapet vil stoppe opp i relasjon til tilsvarende gamle 5-serier og ikke minst 3-serier. Tar man økonomisk høyde for at modellen selvfølgelig koster noe mer i driftskostnader enn f.eks en E60 540i/545i/550i vil man ikke bli skuffet. Om ikke helt "løp og kjøp"... så iallefall "løp og prøvekjør"... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg personlig er på utkikk etter en 730d eller 745d facelift, blir ikke aktuelt med bensin og preface, dette pga at jeg synes facelift er noe av det peneste BMW har laget på mange år. Og at mange frykter elkronikken skjønner jeg, men jeg har 3 syvserier med elektriske seter, og alt virker! den gamleste er fra 84, og har et hav av innstillinger.

Tror ikke prisene vil falle så mye mere nå siden det ikke kom noe karosseri endring på 2012 modellen? Er stor forskjell prismessig på pre-face å facelift, men tror ikke det er så stor forskjell driftsmessig på disse, bortsett fra at du må regne med at en pre-face har høyere km.stand og det merkes jo på understellet! Har snakket litt med bmw forhandlere også, og de hadde lite og ingenting å si når jeg spurte om det var noe spesielt jeg måtte se etter å spørre om!

Det eneste jeg vil er at selger skal være villig til å ta den på naf-test før jeg bruker en halv mill. på bil :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...