e34bmw535i Skrevet Mars 20, 2012 Forfatter Skrevet Mars 20, 2012 takk for svar! Men vil det gå bra med 45/30 eller 45/20 senk på orginal dempere? Eller vil det også bli for dimt etter lang tid? Siden har ikke penger til coilovers enda..
S.Hafsmo Skrevet Mars 20, 2012 Skrevet Mars 20, 2012 Er mange som gjør det, og har du planer om å bytte til coilovers etterhvert, spiller det liten rolle om levetiden på de originale demperene blir litt redusert.
Yngvejos Skrevet Mars 20, 2012 Skrevet Mars 20, 2012 Angriper du ikke problemet litt feil her? Når hjulene subber, er det bedre å tilpasse hjulbuene eller bytte hjul. Med mindre du begrenser fjæringsveien, vil det subbe før eller senere uansett. Forskjellen er at det skjer under hardere belastning. Jeg kjørte rundt ett års tid uten å subbe en eneste gang. Etter en tur på bane så felger og dekk slik ut: Det er ikke gøy å bli distrahert/overrasket av subbing når man kjører på grensa. Etter dette begynte jeg å valse litt. Tok ut fjæra og jekka hjulet opp helt til demperen bunna. Prøvde meg rolig frem helt til hjulet kunne snurre fritt uten å ta borti med demperen i bunn.
Fliid Skrevet Mars 20, 2012 Skrevet Mars 20, 2012 Helt avsporing, men du kunne vel ikke forventa annet med de hjula, Yngvejos? hehe Og kjøre på bane er jo helt ekstreme forhold
e34bmw535i Skrevet Mars 20, 2012 Forfatter Skrevet Mars 20, 2012 på 5-serie så er vel ikke 245 så veldig bredt akkurat, og den subba ikke i kanten på hjulbua med det virker ut som at den bunner. Og er ikke subbinga som jeg er beskymret for men at det rett og slett er altfor mykt... den krenger i svingene og en liten sladd på snøen tåler den ikke uten å subbe med tynne vinterdekk. Men da håper jeg lowtec funker fint med orginale demperene, men da er ikke 60mm annbefalt på orginale demper? Og heller 45?
John90 Skrevet Mars 20, 2012 Skrevet Mars 20, 2012 Med 245 er det ikkje store runden med valsa som skal til for at den ikkje subber Min 520 subba med 245/45/17 og då valsa eg pittelitt så forsvant subbinga
John90 Skrevet Mars 20, 2012 Skrevet Mars 20, 2012 På den touringen så var det 35 senk bak og kappa fjører framme. Gjekk greit når eg fekk valsa bak. Men er jo eit kjent problem ifrå mi side med at e34 er litt slapp på baken...
S.Hafsmo Skrevet Mars 20, 2012 Skrevet Mars 20, 2012 Ganske feil innpress på forhjula på den touringen der da. Subbing er som regel et resultat av feil innpress. 265-dekk går helt fint på e34 dersom det står på rett felg. Bilen krenger forøvrig ikke noe nevneverdig mindre med senkefjører så lenge du kjører med originale dempere. Og sa du at det subber med vinterhjul? da er det noe seriøst feil med bilen din et sted.
e34bmw535i Skrevet Mars 20, 2012 Forfatter Skrevet Mars 20, 2012 jupp, tror nok det er et dårlig senkesett til en såpass tung bil... men da blir det heller lowtec på orginale dempere og håper på at det funker bra!
e34bmw535i Skrevet Mars 20, 2012 Forfatter Skrevet Mars 20, 2012 men nå som du nevnte innpress, hva er det som er riktig på e34? Siden har kjøpt nye felger med innpress på 38, og det skulle funke bra tydeligvis
S.Hafsmo Skrevet Mars 20, 2012 Skrevet Mars 20, 2012 38 er 3-serie innpress. E34 skal ha 15-25 i innpress. Felger med 38 vil komme alt for langt inn i hjulbuen, og sannsynligvis komme borti bærearm og fjærbein.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå