Gå til innhold

Ombygging BMW E39 523ia -> M5 [Nye bilder]

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som topicen sier så begynner vi snart på ombygging av en norsk BMW 523ia. Skal få tatt litt bilder av hvordan bilen ser ut nå, før jeg kjører den til hjemlandet for ombygging:) Selve prosessen vil ta ca 2 mnd. Og jeg vil gjerne lage en tråd her for å vise fremgangen fra dag til dag. Dette også med tanke på at en fremtidig kjøper kan se hvordan bilen ble til.

Bilen bygges om hos et meget bra verksted med spisskompetanse på BMW E39. Etter ferdigstilling blir bilen godkjent hos TUV i tyskland og deretter godkjent i Norge.

Alt av rust blir selvfølgelig tatt og karosseriet blir strippet helt ned før lakkering. Har ikke valgt farge ennå, men det blir en original BMW M5 farge. Vurderer sterkt en dyp gråfarge ala denne som jeg hadde på min gamle M5:

IMG_2188.jpg

Om noen har andre gode forslag så er det bare å rope ut:)

Skal også poste litt bilder og videoer fra "M5 garasjen" i Tyskland.. Så får dere se mye pent:)

Det neste i tråden blir bilder av 523ia og detaljerte planer for M5`en er snart på plass. Det blir en liten vri innvendig med hvit og rød belysning. Utenom det blir alt som i en M5 også innvendig.

Her er bilde av en 530 som er moddet med samme interiørbelysning. I M5`en blir det noe i samme gata, men kanskje det tilpasses litt mer. Er jo også hvitt/gult org. på M5 i intstrumenthuset.

zr2b2ez7n8ee91zkk2wy.jpg

Kom gjerne med kommentarer og spørsmål underveis.

• Svar 84
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

artig.=) men må man tuv godkjenne for og få godkjent denne? blir ikke ommbygingen lik feks e34 m5 da? eller er det forskjeller i karros som biltilsynet henger seg opp i?

Skrevet

Det er nok forskjeller i karrosseriet ja. Er vel pga den dobbel eksosen at de har endret chasse på M5 versus de andre. Ellers mener jeg å ha lest at man måtte bruke 535i/540i for å få slikt godkjent pga vekten, men det lar seg vel gjøre på et vis.

Skrevet

Må ikke bygge på 535/540 nei. Både SSP og flere andre firmaer/privatpersoner bygger på 520/523 :wink:

Skrevet

SSP har godkjente E30er med 1000hk, så de er vel ikke så veldig representative.

Ellers er det mange som fikk bygget om fra mindre modeller før de nye reglene vedr. tillatt totalvekt trådte i kraft.

Skrevet

Håper og tror at dette skal bli veldig bra ja! Satser på å bygge en relativt clean M5 med litt ekstra mods - som den interiørbelysningen. Mulig det blir noen spreke felger og litt grom eksos i tillegg. Men angående TUV så er det bare for å gi en ekstra trygghet, da vet jeg at bilen blir 100%. I tillegg virker det mer seriøst ved et salg å ha TUV papirer mener jeg. Kommer snart med mer bilder og info:)

Skrevet

Jobber litt med å sette opp utstyrsliste på den "nye" M5`en. Hva mener dere er "må-ha" utstyr på en slik bil? Jeg har allerede bestemt sort nappa skinninteriør og alu lister, dynavin android navi, pdc, glasstakluke, klima, doble glass (er det nødvendig igrunn?), BBS eller originale felger M5-felger?... Noe annet:)?

Skrevet

Hafsmo: Nei, men jeg har satt en guru på saken:)

Det skal virke med både PDC og OBC på D99-versjonen av Dynavin.

Skrevet

fzj3ngtmsmv539mghpbe.jpg

rqdgei5jcitorq5ts606_thumb.jpg

Er det tøffere med hvitt og blått lys kanskje?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...