Gå til innhold

Takza's E34 535i


evi
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg hadde og problemer med min 535 og lufting. Men etterhvert kom den og jeg gjorde det på følgende måte:Fyll opp vann/frostvæske til det tyter ut ekspansjonstanken,åpne lufteskruen fortsette å fylle til det renner ren stråle ut fra lufteskruen.Deretter skrudde jeg igjen lufteskruen,startet bilen og den gikk på tomgang.Etterhvert merket jeg at den ble varm på tempmåleren ,et godt stykke over halv på måleren.Ruste bilen opp på en ca 2000 omdr. og holdt den der og da gikk temp.måler ned og varme kom inn i bilen.Gikk da ut og sjekket slanger og den slangen som går fra radiator og inn på termostathuset var der et voldsomt trykk i.Lufteskruen ble løsnet og ren damp kom ut altså luft.Så fylte jeg bare væske på til luften var borte,skrudde igjen skruen og har funket etter dette.Dette var som sagt hvordan jeg løste det på min.Men jeg holdt lenge på og jeg skjønner din vrede når det gjelder dette.Til opplysning så prøvde jeg og å heve fronten men det funket ikke hos meg.

Du har nok prøvd alt dette jeg har skrevet men som sagt så var det løsningen på mitt problem :) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har stramma reima nå, så servoen burde være bra.

Har også fått lufta skikkelig. Så den har ikke kokt enda, og det blåser varmt inne i bilen.

Men årsaken til at jeg begynte med det her var jo at den mista kjølevæske. Kan det ha vært på grunn av at den hadde luft i systemet, slik at det ble trykk og det gikk ut gjennom overtrykksventilen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mistet du kjølevæske over tid, etterfylte og mistet igjen?

Eller sank bare nivået?

Hvis bare sank, så kan det være at du har har bra mye luft, og at væsken har "gått inn i systemet".

Sjekk at alle slanger er varme, det er viktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Olje er ren og pen, samme er kjølevæska.

Går tydeligvis ikke mer enn 4 mil mellom problemene nå.. Denne kom på rett før jeg var hjemme:

07oivdfcm1hywwsg7wos.jpg

Jeg har dog noe positivt å komme med som jeg glemte å legge ut for et par uker siden.. :)

ib6bda5b93dqwmuo9wo7.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå ikke kommet meg til skolen da jeg ikke turte å bruke bilen grunnet varsellampen. Da kunne jeg like gjerne skru litt.

Viste seg å ikke være dumt å bli hjemme. Ene kabelen på dynamoen hadde løsnet fra kabelskoen sin.

Når jeg likevel hadde tatt ut dynamoen fant jeg ut at jeg likesågodt kunne bytte spenningsregulatoren. Den var ikke for ille, men tror det var på tide at den ble bytta :)

Venter nå på at dama kan få kjørt meg til Meca så jeg kan plukke opp den nye, så satser jeg på å få det inn igjen i kveld, selv om jeg har noen oppgaver på skolen som burde vært skrevet :P

2z10d49mwt20cmn4jld8.jpg

1ak58qs9gx6vxr7a85f6.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk satt det sammen igjen i stad. Starta bilen. Lampa lyste ennå. Vifta blåste mindre, lysene ble svakere, cd spillern døde, turtelleren kutta, den begynte å fuske. Da ga jeg litt gass. Den rusa seg, og lampa ble borte og alt virket igjen i 20 sekunder før det kom tilbake. Men ruste den litt mer og den kom seg, og lampa kom ikke tilbake. Måtte sikkert bare få "kjørt inn" spenningsregulatoren eller noe.

Virker nå iallefall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den har vært varm hver gang jeg har husker på det. Skal prøve å huske å sjekke i morgen tidlig. Nå står bilen parkert flatt også.

Haha. Vanligvis står bilen med snuten nedover slik at det går raskere å bygge opp oljetrykk. Lekk ventil i oljefilteret som gjør at alt renner tilbake i bunnpanna. Er visst vanlig på disse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...