Gå til innhold

Takza's E34 535i


evi
 Share

Anbefalte innlegg

Takker for hyggelige tilbakemeldinger! :)

 

Har vært litt stille her de siste dagene, selv om jeg har gjort en del. Har for det meste vært 'små drittjobber' så har ikke giddet å oppdatere så mye.

 

Byttet ut bremserøret til venstre forhjul da det også var dårlig. Har også montert bensinrør hele veien samt lagt opp håndbrekkswire.

 

En ting jeg lurer veldig på er bremserøret på venstre bakhjul.. Kjøpte orginale linjer fra BMW, men ser da ut som det er alt for langt? Noen som vet noe om det?

post-60292-0-55930800-1384095838_thumb.j

 

Montert nye slanger overalt på bensintanken.

post-60292-0-23297400-1384095862_thumb.j

 

Borret ut en skrue som holder en stropp til tanken. Noe dritt da det egentlig ikke var plass til drillen, men det gikk nå.

post-60292-0-41542400-1384095883_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det selv :) Nærmer seg noe nå!

 

Har fått gjort litt de siste dagene, selv om det ikke har vært så mye updates.

 

Fikk kappet og montert bremserøret bak. Skjønner fremdeles ikke hvorfor det var for langt. De må ha gitt meg feil på Sulland.

post-60292-0-36500100-1384530448_thumb.j

 

Plukket opp litt flere deler. Mangler enda en stropp til tanken, som var restordre fra tyskland.. :/

post-60292-0-06690200-1384530489_thumb.j

 

Smurt opp med kopperpasta og justert coilovers likt på begge sider. Aner ikke hvor høyt det blir da.

post-60292-0-73758300-1384530609_thumb.j

 

Tok en litt lengre økt i går kveld og fikk plutselig montert bensintank og bakstilling ;)

post-60292-0-09578700-1384530562_thumb.j

 

post-60292-0-77022700-1384530530_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn som camber osv er justert nå så må jeg forresten ha spacere foran for at hjulene (8.5x18 ET20 med 245/40/18) ikke skal subbe i justeringsmutteren til coiloverene.  Hadde heldigvis det liggende.

 

Synd det begynner å bli vinter. Hadde vært gøy å testet den på tørr asfalt i bra vær.

 

Det er ikke mye styr å ta ned selve bakstillingen. Den er kun festet i to skruer i de store foringene, en skrue bak diffen, og i demperene. Man må selvsagt koble av bremserør, mellomaksel, ledninger til ABS sensor og bremseslitasjevarsler, og håndbrekkswire også. Å få den ned burde gå på et par timer.

 

Det er alle småtingene som tar tid. At man plutselig finner mer som må byttes når man er halveis, og må bestille flere deler osv. Spør meg før du eventuelt tar den ned, skal jeg se om jeg kan spare deg for litt stress.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn som camber osv er justert nå så må jeg forresten ha spacere foran for at hjulene (8.5x18 ET20 med 245/40/18) ikke skal subbe i justeringsmutteren til coiloverene.  Hadde heldigvis det liggende.

 

Synd det begynner å bli vinter. Hadde vært gøy å testet den på tørr asfalt i bra vær.

 

Det er ikke mye styr å ta ned selve bakstillingen. Den er kun festet i to skruer i de store foringene, en skrue bak diffen, og i demperene. Man må selvsagt koble av bremserør, mellomaksel, ledninger til ABS sensor og bremseslitasjevarsler, og håndbrekkswire også. Å få den ned burde gå på et par timer.

 

Det er alle småtingene som tar tid. At man plutselig finner mer som må byttes når man er halveis, og må bestille flere deler osv. Spør meg før du eventuelt tar den ned, skal jeg se om jeg kan spare deg for litt stress.

Flott,det skalj eg gjøre.

Jeg hadde håpet på få tak i en bakstilling som jeg kunne begynne på og montere opp når jeg var ferdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en grei plan det. Blir jo kostende litt da, om du skal handle brukt med diff og alt. Men da kan du jo få deg sperre samtidig. Sørg for å finne ut hva slags diff du har på forhånd da, om det er 188 eller 210 diff, så du får tak i det samme.

 

Ikke så mye jobb å montere den heller. Fikk med meg to kompiser. Satt jekk under diffen, og la mellom en planke. Dyttet den under og jekker opp mens en balanserte og siktet inn på hver side. Gikk smooth og ganske fort. Gjorde det lurt i å legge klar skruene der de skulle på forhånd, slik at man slapp å lete etter de mens man må balansere bakakselen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg hatt enda en liten økt. Fikset 'småting'.

 

- Montert håndbrekk

- Montert bremser

- Skrudd fast mellomaksel

- Montert deksel ved mellomaksel

- Montert ABS føler og bremseslitasjegiver, og lagt opp ledningene

- Kappet, flenset og bøyd til bremserør, mellom slange fra kaliper til slangen som går inn i bakstillinga

- Montert bremsevæske tank

 

Bestilte noen klips som skal holde bremserør og ledninger på bakstillinga fra Koed i dag, som blir sendt med brev, håper jeg får de i morgen eller på mandag.

 

Planene for morgendagen er å montere ferdig bremserørene og lufte bremsene. Så slippe bilen ned på hjula igjen og dra til alle skruene som holder foringer. Får se hvor jeg tar det derfra.

 

God natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt enda en lang økt i garasjen jeg da.

 

 - Laget til og (delvis) montert bremserør på aksel. Trenger noen klips før jeg kan skru det helt til.

 - Festet LMM og luftfilter

 - Jekket ned bilen

 - Strammet 'alle' skruer i bakstillinga

 

post-60292-0-61046400-1384625468_thumb.j

 

Hmm.. Litt spissing ja :P

post-60292-0-46723100-1384625498_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at noen andre tar seg av e34, virker som dem ikke er "gamle nok" til at de fleste tar seg helt bryet...

 

Virker sånn. Vil man ha de når de blir eldre, er det greit å starte med vedlikeholdet nå :)

 

Fikk ikke klipsa mine i dag.. Ikke stroppen til tanken heller.

 

Fjernet antenna. Da fant jeg noe jeg ikke forventet å se i bagasjen.

 

post-60292-0-35110700-1384814138_thumb.j

 

post-60292-0-67710800-1384814171_thumb.j

 

Backup batteri fra en 530 touring! Montert i CD veksler braketten, men noen deler fra E36 og litt ymse.

 

Var ikke koblet til, så jeg fjernet det. Sparte hvertfall ti kilo der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det batteriet skal nok være der,ihvertfall hvis du har litt mer ekstra utstyr som innvendig lyspakke,telefon osv.Det er ihvertfall plassert sånn hos meg.Cd shifteren skal vel stå mer på siden av batteriet nær baklykten.Mulig jeg tar feil der.Men jeg har og sånn et batteri der ditt står.Skal sjekke instruksjonsboken imorgen hva det er til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...