Gå til innhold

Takza's E34 535i


evi
 Share

Anbefalte innlegg

  • 4 weeks later...

Nå skal resten av det jeg mangler til ombygningen være på vei. Håper bare jeg har husket på alt jeg trenger.

Begynte smått i går med å demontere girspak og koble litt for at den forhåpentligvis skal starte, samt at jeg tok ned eksosen.

daoigl4s90mps550endy.jpeg

7gcxv94aveeilora2nca.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har problemer med å få ned mellomakselen. Får den ikke løs fra diffen. Boltene der er gjennomgående med mutter. Men de er tydeligvis runde så får ikke holdt de igjen med noe så de går rundt. De er også OVER bakakselen, så kommer ikke til med så mye.

Noen som vet hvordan det skal gjøres?

v38wd3pl3vtw9vzigvbi.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke så mange bilder enda, men mellomakselen er av, automatkassa ute, og pedalsettet nesten ferdig montert. Så litt fremover har det da gått.

Noen som har noen gode tips til hvordan jeg skal få separert mellomakselen? Sitter jævlig hardt på midten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk etter MANGE timers kuking kappa av de helvetes boltene.. :P

002dnk.jpg

006gnx.jpg

Bytta ut startrelé:

016kgh.jpg

Kassa er ute for godt!

017dte.jpg

Pedalsett inne. Slapp å demontere rattstammen da jeg hadde brakketten som trengtes for returfjøra på clutchen.

018sgu.jpg

Noen som vet hva dette er? Over clutchen. Til cruise control? Hvor finner jeg isåfall kontakten til den?

019clg.jpg

Fant ut at det var bunnpannepakningen som hadde vridd seg her, og at det derfor lakk olje. Pakningssement fiksa forhåpentligvis det.

023aj.jpg

Enkeltmasse svinghjul:

020wly.jpg

025zel.jpg

Denne burde nesten i spotte tråden, men holder den her.. Så denne utenfor Tess :P

022sa.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :)

Pakka mi fra koed er på Hamar nå, så den er nok her i morra.

Monteringsverktøysettet fra Biltema er bare dritt.. Passer jo ikke inn i lageret i motoren. Dreier ned ett større en til 12mm nå så da blir det bra forhåpentligvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg så jævlig jeg! :)

Clutch montert. Gir oppheng kommer i morra tidlig, så da kan kassa prøvemonteres. Mangler bare det, samt kobling av hydraulikken til clutchen, og hente mellomaksel (samt litt smått.. Noe elektronikk feks) så er jeg forhåpentligvis i boks!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...