Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg tenker litt på å trimme 325'en, men ønsker ikke å bli tatt(som de fleste) :lol:

Ønsker gjerne å høre noen erfaringer med hva som funker, hvordan effekt, pris osv.

Hvordan er det f. eks. med chip til disse bilene?

Skrevet

port eksos og innsug, sett på grenrør og chip.

da er du oppe i 215-20 hk ca. alt etter hvor mye du porter..

neste steg er jo andre stempler, kvass kam osv..

Skrevet
port eksos og innsug, sett på grenrør og chip.

da er du oppe i 215-20 hk ca. alt etter hvor mye du porter..

neste steg er jo andre stempler, kvass kam osv..

Kan du anbefale noen chip?

Kan man porte selv eller krever det mye presisjon og heftig verktøy?:P

Har lest at noen også setter innsugskam(avdreid) på eksossiden, får man mye effekt av det?

Skrevet

det med kammene er jeg usikker på..

hmm, skal se om jeg finner link til min chip..

neida, om du kjenner noen som kan det er det ikke vanskelig. litt lurt å få litt veiledning. kan bruke el fres feks.. det jeg gjorde på min, å den går da like godt nå 1,5år senere :D

Skrevet
det med kammene er jeg usikker på..

hmm, skal se om jeg finner link til min chip..

neida, om du kjenner noen som kan det er det ikke vanskelig. litt lurt å få litt veiledning. kan bruke el fres feks.. det jeg gjorde på min, å den går da like godt nå 1,5år senere :D

På forhånd takk for linken:P

For nå du porter skal du vel kun gjøre det glatt/slett?

Skrevet

Hallå,

Jag driver med Chiptuning i Sverige och håller framförallt på med Bmw. Jag är van vid att mappa original styrsystem då jag även gör mycket program anpassade för Bmw Turbo, Etanol och massa annat.

Jag har utvecklat chip till M50B25 både för 95 oktan och för 98 oktan. Har gjort chipet så att man tydligt får bättre ork även på mellanregistret 25oo rpm - 35oo rpm.

Skicka mig PM för mer info kring det. Finns flera i Bimmers forumet som kör med mina chip :)

Mvh

A.Fekzen

Skrevet

Jeg ville startet med lettere svinghjul, lettere triggerhjul, overdrive reimhjul til motoren. Da får rask respons av motoren. Jeg har bare lettere svinghjul.

Så ville jeg gått for grenrør, kammer, portetgasspjeld og chip fra fexzen. Jeg har kun portetspjeld og chip fra fekzen.

Det er noe som ikke er altfor dyrt men det blir litt penger uansett. Nå har du ihvertfall fått en motor som har raskrespons og mer effekt.

Porte toppen kan du gjøre. Det er bare mye mer arbeid

Skrevet

Ja, takk for gode ideer:-)

Porte gasspjeld gjøres på samme måte som med toppen?

Hvordan er det med borring av disse motorene?

Ny veiv?

Må man bytte til annen topp også da eller?

Noen snakker jo også om datasprut, det er dyrt, og jeg trodde det var mest effekt med turbomotor?

Større dyser osv?

Mange spørsmål her, men mange kloke personer på forumet også:-)

Skrevet

Ut fra erfaringsnivået som er ganske tydelig her tror jeg det er smartest å slå fra seg tanken om den portinga, eller sette bort jobben..

Skrevet

Kjøp deg en M52B32US (amerikansk M3 motor)

Så bytter du bare plast-dekselet som det står "M POWER" på og bytter til vanlig m52deksel med "BMW" på.

Med M50 innsug på M52b32 har du vel raskt 260hk+

Da har du også 60-70nm ekstra i bunn som du aldri vil få med 2,5litern.

Skrevet

Stemmer for det " Kvasi " sier her. Porting er ikke noe man bør eksperimentere med. Klart hvis du har bra verktøy og en erfaren kar på siden av deg så går det, men vill ikke anbefale å gjøre det alene. Er vell ikke umulig å få godkjent turbo? Er vell en av di mest kjente måtene å trimme på, så er mye råd og tips om hvordan man kan gjøre det best mulig. Men det med turbo var bare et forslag til trimming da :)

Skrevet
Kjøp deg en M52B32US (amerikansk M3 motor)

Så bytter du bare plast-dekselet som det står "M POWER" på og bytter til vanlig m52deksel med "BMW" på.

Med M50 innsug på M52b32 har du vel raskt 260hk+

Da har du også 60-70nm ekstra i bunn som du aldri vil få med 2,5litern.

Passer denne på girkassa, motorfester?

Hvordan vil den fungere overens med combi etc?

Skrevet
Ut fra erfaringsnivået som er ganske tydelig her tror jeg det er smartest å slå fra seg tanken om den portinga, eller sette bort jobben..

Jeg har nok ingen problemer med å få det til.

Grunnen til at jeg startet denne tråden og stiller så mange spørsmål er både for sikkerhets skyld og for å høre tips og triks.

Samtidig vil jeg gjøre det selv for å lære, jeg kjenner ingen som vet hvordan man gjør det bedre enn det lille jeg vet så derfor spør jeg inne på forumet i håp om at det er noen som ønsker å dele litt visdom:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...