Lamek Skrevet April 14, 2012 Skrevet April 14, 2012 Da kom "ny" bunnpanne i posten, takk til Lamek for rask handel.. Hehe,postdama var ikke veldig fornøyd med innpakkinga da, plastfolie som hadde gått hull på så ho fikk olje på seg... Gikk greit for meg, fikk en søppelsekk å putte den i så jeg slapp å få olje i bagasjerommet.Det viktigste var at bunnpanna ser hel og fin ut slik som beskrevet.. Hehe.. Beklager.. Fikk en Kamerat til å pakke å sende i all hast:P Post damene her har ringt meg flere ganger å sagt at jeg må komme å hente pakkene mine enten for at de lekker olje eller oser bensin:P Hehe,,
Jås Skrevet April 15, 2012 Forfatter Skrevet April 15, 2012 Fikk på bunnpanna idag, og starta opp...starta med en gang,og det ser tett ut enda vertfall... Nytta også sjansen til å vaske grundig og polere opp delene som ikke skal lakkest, og fikk på sommerhjula som jeg fikk med. Løfta bilen endel synes jeg... Glemte å ta flere bilder før jeg parkerte den igjen da....
Jås Skrevet April 16, 2012 Forfatter Skrevet April 16, 2012 Her står stakkaren litt tannløs og venter på deler... MEN! fikk mld fra gs idag om at en pakke er på vei,så imorgen har jeg mest sannsynlig det som trengs for å få den sammen..
Wolfeh Skrevet April 16, 2012 Skrevet April 16, 2012 Kult prosjekt! Elsker e24 karosseriet, må få handla meg en slik en jeg også en eller annen gang. Stå på videre, skal prøve å følge med her!
Jås Skrevet April 17, 2012 Forfatter Skrevet April 17, 2012 Kult prosjekt! Elsker e24 karosseriet, må få handla meg en slik en jeg også en eller annen gang. Stå på videre, skal prøve å følge med her! Takker.. Fikk delene jeg venta på fra gs idag, og kunne da henge på skjermen. Da kom fargeforskjellen enda bedre frem......for å si det mildt!! Kan det være at lakkerer har tatt feil graphit? Tror det er vertfall 2 forskjellige, min heter 087 graphit, og så er der en som heter 342 graphite tror jeg det var.... Noen tips??
erneland Skrevet April 17, 2012 Skrevet April 17, 2012 Oj! Brukar ikke lackeraren mäta nyansen med någon form av spektrometer? Är den gamla färgen akrylbaserad och den nya vattenbaserad? Jag lackerar om min bil just nu eftersom det var stor skillnad mellan akryl- och vattenbaserad lack. Jag satte också dit nya skärmar och tyckte att skillnaden blev för stor, men det var ingenting mot detta! Hoppas att det löser sig...
Jås Skrevet April 17, 2012 Forfatter Skrevet April 17, 2012 Han sier at han har brukt spectrometer....men den klarte ikke å ta fargen. Bilen var lakkert for 4-5 år siden ble jeg fortalt,og da var det jo vanlig med vannbasert lakk. Så tviler på det er forskjellige lakktyper som er årsaken. Hadde regna med LITT forskjell, men ikke så mye! Han som lakka skulle sjekke opp i det med kodene, om det kunne skjedd en glipp der. Jeg forstår ikke at det kan være noe annet...
scoot Skrevet April 17, 2012 Skrevet April 17, 2012 Det der er feil lakk, den er jo ikke lik overhodet?
erneland Skrevet April 17, 2012 Skrevet April 17, 2012 Finns det inte 3 olika nyanser av diamantsvart (met svart)? Original ser i alla fall ut som #181. Minns inte vad de andra heter. Edit: 9 olika nyanser av Diamantsvart. Källan är dock ganska osäker.
///MoePower Skrevet April 17, 2012 Skrevet April 17, 2012 Fargen på de nylakkerte delene dine ligner mer på en E24 i graphite som jeg var og tittet på en gang, enn fargen du har på resten av bilen din (den var btw hellakkert den også). Kan nesten virke som du har diamantschwartz, den er også litt grålig i fargen men innbiller meg at den skal være endel mørkere enn din. Det er ikke godt å si om det er bilen eller skjermen som har feil farge men tror ikke graphite skal være riktig så mørk som bilen din er. Har du vært i kontakt med tidligere eiere og spurt om de vet hvilken fargekode/lakkfabrikat som ble brukt? Irriterende at det skulle være så stor forskjell..
Jås Skrevet April 18, 2012 Forfatter Skrevet April 18, 2012 Finns det inte 3 olika nyanser av diamantsvart (met svart)? Original ser i alla fall ut som #181. Minns inte vad de andra heter.Edit: 9 olika nyanser av Diamantsvart. Källan är dock ganska osäker. Hmm, så du mener at min kan være 181 diamantsvart og ikke graphite? Har ikke funnet noen fargeforskjeller på bilen, så virker rart om de har bytta farge tidligere. Rutene har ikke engang vært ute når de lakka den... Men klart, den kan jo ha fått fargebytte tidligere og være lakka flere ganger for alt jeg vet.
Jås Skrevet April 18, 2012 Forfatter Skrevet April 18, 2012 Fargen på de nylakkerte delene dine ligner mer på en E24 i graphite som jeg var og tittet på en gang, enn fargen du har på resten av bilen din (den var btw hellakkert den også). Kan nesten virke som du har diamantschwartz, den er også litt grålig i fargen men innbiller meg at den skal være endel mørkere enn din. Det er ikke godt å si om det er bilen eller skjermen som har feil farge men tror ikke graphite skal være riktig så mørk som bilen din er. Har du vært i kontakt med tidligere eiere og spurt om de vet hvilken fargekode/lakkfabrikat som ble brukt? Irriterende at det skulle være så stor forskjell.. Spurte når jeg kjøpte bilen, om det var originalfarge. Han svarte ja på det...men om det stemmer føler jeg meg ikke sikker på. Hadde besøk av lakkerer igår og han skjønner ikke helt hva som er feil han heller. Fargen han har laga skal stemme med lakkoden som står på innerskjermen vertfall. Meget irriterende med den forskjellen ja!!
erneland Skrevet April 18, 2012 Skrevet April 18, 2012 Jag såg lite mer på tidigare bilder och då kan din stämma med Graphite Met men det finns en nyans som heter Graphite Met II som är ljusare i nyans. Diamantsvart är väldigt svår att fotografera då den nästan alltid blir ljusare. Ska se om jag har några närbilder på skillnaden mellan min gamla lack och min nya. Mvh Michael
Jås Skrevet April 18, 2012 Forfatter Skrevet April 18, 2012 Jag såg lite mer på tidigare bilder och då kan din stämma med Graphite Met men det finns en nyans som heter Graphite Met II som är ljusare i nyans. Diamantsvart är väldigt svår att fotografera då den nästan alltid blir ljusare. Ska se om jag har några närbilder på skillnaden mellan min gamla lack och min nya.Mvh Michael Lakkerer skulle lage ei fargeprøve av en mørkere nyanse av graphit, muligens det kan være den som er rett. Ellers har jeg søkt litt på graphit og e24, og da kommer det opp såpass mørke biler som min. Veldig fint om du finner bilder av din,den er 181 da regner jeg med?
Jås Skrevet April 18, 2012 Forfatter Skrevet April 18, 2012 Fikk eksos i posten idag, ser ut som den er bolton, så da bytter jeg den. Er litt frieksos i den som står der,og så håper jeg det blir litt grommere lyd i denne som er rustfri..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå